• Hallo allemaal,

    Ik ben kortgeleden begonnen met het schrijven van Engelse hoofdstukken in plaats van Nederlandse. Ik zou het fijn vinden als iemand (of meerdere mensen) naar mijn eerste hoofdstuk zou willen kijken en feedback wil geven. (flower)

    Kort gezegd gaat het over een groep Britse militairen die een informant uit Polen moeten oppikken, achter vijandelijke linies. Het hoofdstuk is ongeveer 2.000 woorden.

    Ik zou graag het volgende van je willen weten:

    Structuur
    - Wordt de informatie op een logische manier gegeven of zijn er alinea's die beter op een andere plek kunnen staan?

    Inleiding personages/omgeving
    - Welke indruk heb je van John Riley? Waarom?
    - Welke indruk heb je van Scott Miller? Waarom?
    - En van de andere personages?
    - Wordt al een beetje duidelijk of de personages elkaar mogen (of niet)? Hoe is hun relatie tot elkaar, kun je daar al iets over zeggen?
    - Hoe ziet de omgeving er volgens jou uit?

    Spanning
    - Het is het eerste hoofdstuk, dus het doel is vooral om de lezer binnen te halen en de aandacht vast te houden. Lukt dat volgens jou?

    Grammatica/zinsbouw
    - Leest het verhaal goed? Is het niet saai? Zijn er zinnen die niet lekker lopen of die jij anders had opgebouwd?
    - Ik gebruik soms wat militaire termen. Als je die niet begrijpt, stoort dat? Of kun je daar redelijk makkelijk overheen lezen/kun je uit de context opmaken wat ze betekenen?

    Ik zou het heel fijn vinden als je antwoord kunt geven op (een van) deze vragen. Als je liever maar één vraag beantwoordt, vind ik dat natuurlijk helemaal prima, want ik vraag niet weinig. Je mag je antwoord in dit topic dumpen of in mijn PB.

    Je vindt het document hier.

    Alvast superbedankt! (flower)

    [ bericht aangepast op 22 mei 2019 - 13:28 ]

    Iemand?

    Even een MT, ik wilde hier nog wel naar kijken, maar moet eerst even wat tijd en rust vinden daarvoor :').


    Stenenlikker

    Hephaistion schreef:
    Even een MT, ik wilde hier nog wel naar kijken, maar moet eerst even wat tijd en rust vinden daarvoor :').

    Ah, dat is helemaal prima! Het heeft geen haast! (flower)

    (Ik bumpte hem even omdat er een spammer op het forum zat/zit)