• Hooi!(:

    Sinds gisteren ben ik begonnen met cognitieve gedragstherapie ivm mijn Tourettes.
    Nu is het zo dat ik de opdracht heb om iedere dag 20 minuten te oefenen met mijn tics te onderdrukken. Het schijnt dat dit een bewezen therapie is om je tics voor een groot gedeelte onder controle te krijgen.

    Nu wil ik dit op een leuke manier bijhouden. Aangezien ik mijn resultaten en bijzonderheden ergens moet noteren.

    Een Bullet Journal leek me wel iets.

    Maar het zal vast niet puur gevuld worden met deze tic-sessies/oefeningen.
    Ik vind het wel gek dat een bj geen agenda is. Dus wat doe je zoal met je bj? Kunnen jullie me helpen met ideeën?

    Verder is het toch zo dat je je bj juist mooi (of expres lelijk) versierd voor een minder saai effect? Of begrijp ik nu het hele concept verkeerd?

    Ik ben zoals te lezen een newbie en hulp zou erg fijn zijn!

    Alvast bedankt!
    Liefs ❤️

    Edit: Hoe ziet jouw Bullet Journal eruit? (blush)

    [ bericht aangepast op 24 mei 2019 - 17:21 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Laatst wilde ik een bullet journal beginnen! Dat heb ik zelf uiteindelijk niet gedaan, omdat het me iets te veel tijd kostte en ik het op dat moment voor mij niet handig vond, maar voor al mijn vrienden werkt het perfect. Dus ik zal eventjes met je delen wat ik toen allemaal als tips en tricks meekreeg.

    Het is wel handig om óók als agenda te gebruiken, maar meer als een soort compleet maandoverzicht. Ik maakte zelf een weekoverzicht op een pagina (voor iedere dag tekende ik een blok en dan daarnaast een to-do list voor de hele week), maar ook een pagina waarop ik per dag hoe goed en hoe veel ik sliep, een bladzijde voor de boeken die ik deze maand wil lezen + opmerkingen over de maand zelf. Dingen zoals eetdagboeken kunnen ook. Een beetje wat voor jezelf belangrijk is, zeg maar.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2019 - 15:58 ]


    Tijd voor koffie.

    Bujo-expert hier. Het mooie is dat je een bj kunt gebruiken zoals jij wilt. Versiering? Prima. Niet? Ook even goeie vrienden. Agenda? Gedragstherapieboekje? Dagboek? Allemaal goed.

    Weet je nog niet wat je erin wilt? Koop dan een goedkope van de Hema of Action zodat het niet zonde is om blz eruit te scheuren.

    Ik heb zojuist een notitieboekje bij de Action gekocht. Wel met lijntjes helaas, maar komt wel goed hoop ik. Zonder lijntjes waren er niet. :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Kijk! _O_


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Spijt schreef:
    Laatst wilde ik een bullet journal beginnen! Dat heb ik zelf uiteindelijk niet gedaan, omdat het me iets te veel tijd kostte en ik het op dat moment voor mij niet handig vond, maar voor al mijn vrienden werkt het perfect. Dus ik zal eventjes met je delen wat ik toen allemaal als tips en tricks meekreeg.

    Het is wel handig om óók als agenda te gebruiken, maar meer als een soort compleet maandoverzicht. Ik maakte zelf een weekoverzicht op een pagina (voor iedere dag tekende ik een blok en dan daarnaast een to-do list voor de hele week), maar ook een pagina waarop ik per dag hoe goed en hoe veel ik sliep, een bladzijde voor de boeken die ik deze maand wil lezen + opmerkingen over de maand zelf. Dingen zoals eetdagboeken kunnen ook. Een beetje wat voor jezelf belangrijk is, zeg maar.


    Awh, hopelijk kom je er binnenkort toch nog aan! (blush)

    Maar zo'n agenda idee klinkt me wel erg leuk. Ik heb nu een notitieboekje met lijntjes dus ik moet even zien hoe ik daar mn agenda van kan maken. Maar wel fijn en tegelijkertijd gek dat je zo veel vrijheid hebt met zo'n bullet journal!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Nilas schreef:
    Bujo-expert hier. Het mooie is dat je een bj kunt gebruiken zoals jij wilt. Versiering? Prima. Niet? Ook even goeie vrienden. Agenda? Gedragstherapieboekje? Dagboek? Allemaal goed.

    Weet je nog niet wat je erin wilt? Koop dan een goedkope van de Hema of Action zodat het niet zonde is om blz eruit te scheuren.


    Dus alles kan en alles mag. Ik vind dat zo gek, hahaha. Helemaal geen richtlijnen of whatsoever.
    Ik heb zojuist een notitieboekje gekocht (zie afbeelding hierboven). Ik ben erg benieuwd wat ik ervan vinden zal! 😊


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik uh heb dus een heel duur bujo boek gekocht (wel ecologisch goed en van gerecycled materiaal enzo) met stipjes.
    maar ik ben er te perfectionistisch voor 😂


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    TimothyMcGee schreef:
    (...)

    Dus alles kan en alles mag. Ik vind dat zo gek, hahaha. Helemaal geen richtlijnen of whatsoever.
    Ik heb zojuist een notitieboekje gekocht (zie afbeelding hierboven). Ik ben erg benieuwd wat ik ervan vinden zal! 😊

    Prachtig boekje!

    Alles kan en alles mag inderdaad MAAR de bedenker van het bujo-systeem heeft wel een soort handvat uitgevonden voor beginners. Ryder Carroll heet hij. Je zou ook even de YT video van Amanda Rach Lee kunnen opzoeken van januari 2017 waarin ze het systeem uitlegt zoals Carroll het had bedoeld. Je mag hier echter van afwijken zoveel je wilt!

    Derks schreef:
    Ik uh heb dus een heel duur bujo boek gekocht (wel ecologisch goed en van gerecycled materiaal enzo) met stipjes.
    maar ik ben er te perfectionistisch voor 😂


    Aawh, toch niet ergens de kriebels om het tóch eens te doen? Of zoals hierboven de tip gegeven is, een boekje van de Action of Hema eerst proberen?^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    TimothyMcGee schreef:
    (...)

    Aawh, toch niet ergens de kriebels om het tóch eens te doen? Of zoals hierboven de tip gegeven is, een boekje van de Action of Hema eerst proberen?^^


    Ik heb 6 miljoen boekjes ofzo 😂
    Nee, ik wilde er een nieuws bullet journal van maken, maar zozegmaar ik ben echt heel erg perfectionistisch waardoor ik het maar 1 week heb volgehouden lol en nog steeds moet bijwerken van mezelf voordat ik er mee verder mag 😅


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Ik heb 6 miljoen boekjes ofzo 😂
    Nee, ik wilde er een nieuws bullet journal van maken, maar zozegmaar ik ben echt heel erg perfectionistisch waardoor ik het maar 1 week heb volgehouden lol en nog steeds moet bijwerken van mezelf voordat ik er mee verder mag 😅


    Ah ja dat kan best erg vervelend worden dan! 😅


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Nilas schreef:
    (...)
    Prachtig boekje!

    Alles kan en alles mag inderdaad MAAR de bedenker van het bujo-systeem heeft wel een soort handvat uitgevonden voor beginners. Ryder Carroll heet hij. Je zou ook even de YT video van Amanda Rach Lee kunnen opzoeken van januari 2017 waarin ze het systeem uitlegt zoals Carroll het had bedoeld. Je mag hier echter van afwijken zoveel je wilt!


    Ik zal het eens opzoeken, dankjewel!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Mn hond heeft mn boekje te pakken gehad. :c
    Het is maar 1 bladzijde, maar nu is het wel al verpest. Ik was er juist zo trots op. 😅


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    TimothyMcGee schreef:
    Mn hond heeft mn boekje te pakken gehad. :c
    Het is maar 1 bladzijde, maar nu is het wel al verpest. Ik was er juist zo trots op. 😅

    Die hoor ik helaas vaker voorbij komen. Toch iets hoger weg leggen, dan... Was je er al ver mee?

    Nilas schreef:
    (...)
    Die hoor ik helaas vaker voorbij komen. Toch iets hoger weg leggen, dan... Was je er al ver mee?


    Ik was er nog mee bezig en had het even op tafel achtergelaten en toen is de hond op tafel gesprongen en dr gang gegaan met scheuren. :')
    Gelukkig had ik 'slechts' 4 pagina's. Maar die moesten natuurlijk dus wel overnieuw.

    Maar de Action had de schappen opnieuw gevuld en ik heb een echte bujo gevonden! Dus daar ben ik vandaag vrolijk mee aan de slag gegaan! Is wel kleiner dan mn notitieboekje maar dat is oke. En ik heb weer nieuwe stickers! _O_


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •