• Mijn vriend kan dus behoorlijk goed piano spelen (of zoals ze hem op school noemen: 'het multitoptalent van de HKU') en nu doen we dus een poging om mij ook te leren spelen. Hartstikke leuk allemaal, maar ik heb geen piano, dus ik kan niet zelf thuis oefenen. Nu heeft hij dus zijn oude keyboard aan mij gedoneerd zodat daar verandering in komt. Het probleem is nu alleen dat ik niet weet wat ik moet spelen. De meeste pop nummers zijn wel te doen (aangezien overal dezelfde akkoorden in zitten) maar verder dan losse akkoorden indrukken kom ik dus niet. Ik kan trouwens ook geen noten lezen.
    Weet er iemand leuke nummers die ik kan oefenen, of websites/youtube kanalen die ik kan bezoeken die goede uitleg geven? Het zou fijn zijn als ik er uiteindelijk wat van zou begrijpen (nerd)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Niemand? ):


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik zoek altijd sheet music van m'n favo nummers op. Scheelt dat ik al wel noten kan lezen.
    Misschien bij de basics beginnen? Dus eerst noten leren lezen en leren bij welke toets die noot hoort? Duurt misschien wat langer dan met van die youtubetutorials, maar wel effectiever.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Ik zoek altijd sheet music van m'n favo nummers op. Scheelt dat ik al wel noten kan lezen.
    Misschien bij de basics beginnen? Dus eerst noten leren lezen en leren bij welke toets die noot hoort? Duurt misschien wat langer dan met van die youtubetutorials, maar wel effectiever.

    Ik heb me er wel eens in verdiept dus ik weet welke noot waar staat op de notenbalk, maar dat gaat niet zo soepel dus vandaar


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Right here waiting van Richard Marx is niet bijster moeilijk en online te vinden (alles staat in de toonladder van do, dus geen mollen en kruisen), maar ik weet niet op welk niveau je zit? Het best begin je met het soort grasshopper-liedjes (Grasshopper is een bekend beginnersliedje). Het is frustrerend omdat het niet echt als volle muziek klinkt, maar je leert er wel het meest uit. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Glam schreef:
    (...)
    Ik heb me er wel eens in verdiept dus ik weet welke noot waar staat op de notenbalk, maar dat gaat niet zo soepel dus vandaar


    Hoe meer je doet, hoe soepeler het wordt!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Als je van Anime houd kun je meschien daarvan een paar theme songs leren?


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Klaar schreef:
    Right here waiting van Richard Marx is niet bijster moeilijk en online te vinden (alles staat in de toonladder van do, dus geen mollen en kruisen), maar ik weet niet op welk niveau je zit? Het best begin je met het soort grasshopper-liedjes (Grasshopper is een bekend beginnersliedje). Het is frustrerend omdat het niet echt als volle muziek klinkt, maar je leert er wel het meest uit. (:

    Ik zal het eens opzoeken (: Ga er maar vanuit dat ik op niveau nul zit, lol.
    Kuroshitsuji_Me schreef:
    Als je van Anime houd kun je meschien daarvan een paar theme songs leren?

    Is niet echt mijn ding ;s

    Ik was gister bezig met de intro van Faded van Allen Walker en dat lukt al aardig, maar ik vind het nog best lastig om het goed in elkaar over te laten lopen...


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik heb een keer op YouTube een hele simpele versie van 'he's a pirate(potc)' gevonden, en probeer die nu ook te leren. Die kan ik wel aanraden, als je een simpele versie doet, en niet de orginele van Hans Zimmer


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik zie dit topic echt al de héle dag in mijn actieve topics staan en tot een seconde geleden dacht ik dat er mannelijke pianonummers stond. Ik begreep er al niks van. :'D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    Ik zie dit topic echt al de héle dag in mijn actieve topics staan en tot een seconde geleden dacht ik dat er mannelijke pianonummers stond. Ik begreep er al niks van. :'D

    HAHA, achja, het is maar wat je leuk vind.


    There are poems inside of you that paper can't handle