• De stelling van deze week luidt:
    Het is goed dat ouders de schoolprestaties van hun kinderen live kunnen volgen (via smartschool of dergelijke)

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Niet mee eens,

    Ik vind dat kinderen zelf de taak moeten hebben om het te vertellen en de kans moeten krijgen om te ontwikkelen. Ouders zijn altijd zo prestatiegericht en wie heeft er niet ee keer gelogen om een cijfer of onvoldoendes gehaald. Ik vind het aan het kind de taak om ouders op de hoogte te houden


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik ben er over het algemeen niet mee eens.

    School kan al voor zoveel mentale belasting zorgen bij kinderen en tieners, laat staan als de ouders ook nog eens inkijk krijgen in hun prestaties.
    Het behalen van goede cijfers kan natuurlijk voor het ene kind makkelijker zijn dan voor een ander die er net zo hard of misschien zelfs harder aan werkt. Als die ook nog eens de stress in hun thuissituatie meekrijgen kan dit voor nog vroegere burnouts / depressies zorgen als al gebeurd.


    Credendo Vides

    Oneens. Een kind moet zelf verantwoordelijkheid leren.
    In mijn geval werd mijn moeder soms boos als ik een onvoldoende haalde. Als er dan binnen 1 week een tweede toets was, kon ik dat dan rechtzetten, of in elk geval kon ik dan zeggen dat ik een 8 een 4 en een 9 had gehaald bvb. Later heb ik wel tegen mijn ouders opgebiecht dat ik ooit een tien had gehaald voor geschiedenis om een 4 te compenseren voordat mijn rapport uit kwam. Het was misschien niet helemaal correct, maar het voorkwam wel een hoop gedoe.

    Een kind van 12 kan zelf kiezen of wanneer het cijfer vertelt moet worden en kan een vertrouwensband met de ouders opbouwen. Daarbij is het veel leuker om zelf te zeggen dat je een goed cijfer gehaald hebt.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik weet het niet. Het zou ervoor kunnen zorgen dat ouders misschien eerder kunnen ingrijpen als ze zien dat de resultaten slecht zijn; ze zouden dan kunnen vragen wat er aan de hand is, ondersteuning bieden en eventueel voorstellen om van richting te veranderen. Soms is er ook een mentaal probleem dat kan zorgen voor een plotse val in punten en dat kan ouders misschien wijzen op een probleem dat ze anders niet hadden opgemerkt.
    MAAR het punt is dat veel ouders niet zo begripvol zijn en meteen beginnen schreeuwen en/of een straf geven als ze een slechte score zien, wat nog meer prestatiedruk legt op studenten, die waarschijnlijk al genoeg aan hun hoofd hebben.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Garou schreef:
    Ik weet het niet. Het zou ervoor kunnen zorgen dat ouders misschien eerder kunnen ingrijpen als ze zien dat de resultaten slecht zijn; ze zouden dan kunnen vragen wat er aan de hand is, ondersteuning bieden en eventueel voorstellen om van richting te veranderen. Soms is er ook een mentaal probleem dat kan zorgen voor een plotse val in punten en dat kan ouders misschien wijzen op een probleem dat ze anders niet hadden opgemerkt.
    MAAR het punt is dat veel ouders niet zo begripvol zijn en meteen beginnen schreeuwen en/of een straf geven als ze een slechte score zien, wat nog meer prestatiedruk legt op studenten, die waarschijnlijk al genoeg aan hun hoofd hebben.


    Ik sluit me hierbij aan.


    26 - 02 - '16

    In eerste instantie zou ik zeggen mee eens. Omdat, zeker als kind moet een ouder makkelijker achter kunnen komen hoe het gaat met hun zoon of dochter, maar op het moment is de realiteit heel vreemd afgebeeld.
    De ouders denken tegenwoordig dat het standaard de fout is van de leraar wanneer een kind slecht presteert. Ze schijnen blijkbaar te verwachten dat de leraar meehelpt aan het opgroeien van hun kind omdat de kinderen zoveel tijd op school zijn.
    De leraren hebben geen tijd hiervoor en dan heb je een probleem~
    Sorry voor deze vreemde zinnen. xD
    Moest het er even uit gooien, zou vast veel meer kunnen zeggen hierover, maar goed.

    Om het even kort te zeggen, beide eens, en oneens hebben voor- en nadelen.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Garou schreef:
    Ik weet het niet. Het zou ervoor kunnen zorgen dat ouders misschien eerder kunnen ingrijpen als ze zien dat de resultaten slecht zijn; ze zouden dan kunnen vragen wat er aan de hand is, ondersteuning bieden en eventueel voorstellen om van richting te veranderen. Soms is er ook een mentaal probleem dat kan zorgen voor een plotse val in punten en dat kan ouders misschien wijzen op een probleem dat ze anders niet hadden opgemerkt.
    MAAR het punt is dat veel ouders niet zo begripvol zijn en meteen beginnen schreeuwen en/of een straf geven als ze een slechte score zien, wat nog meer prestatiedruk legt op studenten, die waarschijnlijk al genoeg aan hun hoofd hebben.

    Jep, dit!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik ben het er mee eens, maar dan moeten ouders zich niet extreem controlerend gaan gedragen en/of de controlfreak uithangen.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Oneens


    Let's drink Jasmin tea!