• Hoi, dit klinkt misschien vreemd, maar ik had een droom en het lijkt me leuk om dit uit te schrijven in een verhaal. Alleen een droom is bij mij meestal maar een scene en daarna...?
    Misschien hebben jullie leuke ideeën.

    Voor het gemak noem ik de jongen en meisje even adam en eva. Ik heb zelf al een backstory bedacht

    Adam en eva zijn al heel lang beste vrienden, samen zitten ze in een vrienden groep. Adams is een serieuse jongen, altijd de juiste keuzes maakte en zijn leven op de rit leek te hebben. Hij had een paar serieuse relaties. Eva had al snel gevoelens voor adam maar hij had altijd al een relatie, als deze over was probeerde eva het hem wel te zeggen, maar voor dat ze de moed eindelijk had verzamelt stelde adam zijn nieuwe vriendin voor. Na adams koksopleiding verhuisde hij naar barcelona voor zijn droombaan. Eva en hij hirlden contact, maar dit werd steeds minder tot ze elkaar niet meer spraken.
    Eva is het tegen overgestelde van adam, ze is chaotische, houdt van feestjes, is onhandig en weet nog lang niet waar haar leven haar zal brengen.
    Ze wisselt vaak van opleiding tot dat ze maae stopt. Ze heeft wat baantjes maar wordt altijd ontslagen of neemt ontslag. Ze woont in een lullig studiootje, gaat vaak uit en heeft een paar scharrels, maar niks serieus. Als haar vrienden vertellen dat adam terug komt weet ze niet hoe ze moet reageren, haar gevoelens zijn nog even sterk voor hem, maar ze hebben zolang geen contact gehad. Adam is ontzettend blij haar weer te zien, maar eva blijft wat awkward en voelt ze dom omdat haar leven een zooitje is waar adam ondertussen een groot succes is en zijn eigen zaak wilt openen.

    De droomscene:
    Helaas is adam thuis niet zo'n succes als in barcelona, zijn zaak komt moeilijk van de grond. Op een dag krijgt hij een kans om op een grootfeest zijn eten te verkopen. Hij vraagt eva te helpen, aangezien ze geen baan heeft. Eva probeert hem te helpen, maar door haar gevoelens wordt ze nog onhandiger. Jet eten van adam lijkt niet gewild te zijn op het feest, adam raakt gefrustreerd en als eva weer iets laat vallen begint hij tegen haar te snauwen, dat ze het espress doet. Eva voelt zich verschrikkelijk, dan bedenkt ze een goed idee. Ze begint kleine hapjes te maken van zijn eten en om rond te brengen. Adam roept dat hij niet gemaakt is om de baas te zijn, hij kan alleen maar koken. Hij kan beter weer in een restaurant gaan werken. Eva zegt dat hij zijn eten alleen anders moet aan bieden. Om hem gerust te stellen biedt ze hem een knuffel aan, maar dan kan ze zich niet bedwingen en kust hem, maar adam kust niet terug. Adam probeert het nog uit te leggen, maar eva stormt weg.
    Ze gaat naar huis, waar ze op de stenen trap voor haar studio gaat zitten.
    Later komt adam, eva wilt niet praten maar adam verteld dat hij altijd al gevoelens voor eva heeft gehad, daarom werkte zijn relaties ook nooit, als het uitging hoopte hij altijd dat eva wat zou zeggen, maar als ze dat niet deed dacht hij dat zij niet het zelfde voelde en ging dan door. In barcelona was hij heel verdrietig dat er geen contact meer was maar hij dacht dat eva klaar met hem was. Dan kust adam eva.

    Wat kan ik toevoegen zodat het een verhaal wordt...en mocht je cowriter willen zijn, dat je vanuit adam schrijft, laat het dan ook weten.