• Hoi hoi iedereen,

    Het is alweer een tijdje geleden dat er nog eens een userwedstrijd georganiseerd is. Gezien de corona-maatregelen in België heb ik deze weken net iets meer tijd om te spenderen op mijn all time favourite site Quizlet. Dus bij deze wil ik graag een wedstrijd organiseren, een themawedstrijd. ^^
    Ik heb ook officiële toestemming van een wedstrijdmoderator om dit te organiseren.

    Wat voor wedstrijd?
    Het is een wedstrijd in het thema van alles wat speelt rondom COVID-19, het coronavirus dat nu de hele wereld in de ban heeft. Bij een themawedstrijd kunnen alle mogelijke creatievormen een opdracht zijn. Maar in tegenstelling tot de gemiddelde (thema)wedstrijd zal ik maar 1 ronde organiseren.

    De opdracht:

    Maak een creatie rondom COVID-19. Je kan alle kanten op gaan en bepaalt zelf de diepgang. Dit is een voorbeeld van een luchtig lijstje omtrent het thema. Maar jij bepaalt zelf de diepgang. Wil jij een zwaarmoedig gedicht schrijven omdat dit helpt bij het verwerken van wat er allemaal gaande is? Hou je het liever licht en luchtig? Geen probleem!

    Dus nog eens in het kort: maak een creatieve verwerking rondom het thema COVID-19.


    De toegestane creatievormen:
    - Quiz met minimum 8 vragen en 3 antwoorden
    - Stand Alone van minimum 300 woorden
    - Gedicht van minimum acht regels en twee strofen
    - Blog van minimaal 300 woorden


    Andere regels:
    - De huisregels van Quizlet.
    - De creatie mag pas gemaakt zijn vanaf 22 maart 2020.
    - Plagiaat is ten strengste verboden.


    Inleveren:
    Gezien het maar 1 rondje is, start deze meteen. Je moet inleveren ten laatste op 31 maart 2020 om 23u59. Om deze reden is er dus ook geen uitstel mogelijk.
    Je levert in via het topic of via pb. Je mag maximaal één creatie inleveren per persoon. Elke persoon op Quizlet mag meedoen en daarom is er geen limiet op het maximum aantal deelnemers.


    Beoordeling:
    Je wordt beoordeeld op de volgende punten:
    - Opdracht: /5
    - Originaliteit: /5
    - Vlotheid en interessant: /5

    Er is maar 1 jury en dat ben ik.
    Uiteraard komt de uitslag daarna zo snel mogelijk.


    Prijzen:
    1ste plaats: 25 credits + spotlight van de creatie
    2de plaats: 20 credits
    3de plaats: 15 credits

    Mede met dank aan Krullie die voor dit doel enkele credits gedoneerd heeft. ^^


    Deelnemers:
    IrishNialler - SA - Door de ogen van een kind
    Promare - Quiz - Corona: feit of fabel?
    RED3 - Gedicht - Onzichtbare vijand


    De scores:
    IrishNialler - SA - Door de ogen van een kind
    - Opdracht: 5/5
    - Originaliteit: 3,5/5
    - Vlotheid en interessant: 3/5

    Woordje uitleg:
    Ik vind de insteek heel leuk, vanuit de ogen van het kind. Het is misschien persoonlijke smaak, maar ik vond het jammer dat het te moeilijk geschreven was om van een kindje te zijn. Vitale beroepen, genaamd,.. zijn er voorbeelden van. Want ik kreeg het idee dat het kindje nog heel erg jong was. Die had andere woorden gebruikt.
    Je gaat ook snel over 'ook dit werd aan haar uitgelegd'. Het had volgens mij nog leuker geweest indien je die zaken ook echt deed. Dat er conversaties tussen mama - papa - kindje waren. Dat waren gemiste kansen. Maar wie weet: misschien schrijf je nog wel extra stand alone's vanuit de ogen van het kind (met zulke scènes)?

    Promare - Quiz - Corona: feit of fabel?
    - Opdracht: 5/5
    - Originaliteit: 4/5
    - Vlotheid en interessant: 4/5

    Woordje uitleg:
    Ik liet me niet misleiden, maar de 41 andere personen die de quiz deden ook niet. Is iedereen echt zo goed op de hoogte of ging er misschien iets mis met de puntentelling? Laten we er vanuit gaan dat iedereen goed op de hoogte is en dan ook braaf de richtlijnen volgt. ^^
    Feit/fabelquizzen zijn altijd leuk. Je kan ze invullen zonder diep te moeten nadenken welk bolletje het best bij je past. Het is gewoon: waar of niet waar. Dus voor een uitgeputte mens is dit een leuke manier om een quiz te doen en onbewust ook iets bij te leren. Want het is heel leuk dat je een extra uitkomst hebt gemaakt met de waarheden.
    Het had ook een leuk lijstje geweest als je er zo over nadenkt, maar dan zou het al zo snel saai worden volgens mij. Dit is leuker om te doen!

    RED3 - Gedicht - Onzichtbare vijand
    - Opdracht: 5/5
    - Originaliteit: 4/5
    - Vlotheid en interessant: 4,5/5

    Woordje uitleg:
    Dit is een gedicht dat je echt bij blijft. Voor mij moet een gedicht niet per se rijmen. In het begin dacht ik eerst dat het wat geforceerd was dat er zoveel rijmde, maar naar het einde toe was dit gevoel volledig weg. Ik was helemaal in het gedicht gezogen. Het blijft je bij. Dit zou in mijn ogen een gedicht kunnen zijn dat viraal gaat. Je kan jezelf zo gemakkelijk identificeren met dit gedicht. Het zijn 16 regels die je naar je hart doet grijpen. Het brengt een mooie boodschap over!


    De winnaar:
    De winnaar met 13,5/15 punten is RED3 !
    Een verdiende tweede plaats gaat naar Promare!
    IrishNialler sluit de top 3 met eer af!


    Dus bij deze heb je iets extra om te doen tijdens deze corona-maatregelen. Stay safe, blijf in uw kot. ;-)

    Liefs,
    Erica

    [ bericht aangepast op 6 april 2020 - 21:08 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik denk wel dat ik mee wil doen als ik eraan denk en tijd vind XD
    Heb een klein foutje ontdekt in het topic: er staat COVID-10 ipv COVID-19

    [ bericht aangepast op 22 maart 2020 - 15:32 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ah tof! Tijdje geleden dat er een wedstrijd is geweest.

    De inspiratie schiet me niet gelijk te binnen, maar wie weet🙈


    You were born original, don't die as a copy.

    Promare schreef:
    Ik denk wel dat ik mee wil doen als ik eraan denk en tijd vind XD
    Heb een klein foutje ontdekt in het topic: er staat COVID-10 ipv COVID-19

    Hmm, ik had dat al eens aangepast en dan heeft het toch niet opgeslagen geweest, oeps! Maar bij deze staat het weer juist! Thnx!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik hoop dat jullie inspiratie vinden voor dit kort wedstrijdje. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    I'm in.
    Wil al een poosje iets doen met het thuis zitten en ik denk dat dit wel een mooi begin is =)

    Super tof dat je dit organiseert


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oehh, Im in as well~
    Have been waiting for a little competition for ages.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    ^Dankjewel beide voor het enthousiasme!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Klik hier voor mijn creatie!
    (Ben er stiekem wel trots op)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Promare schreef:
    Klik hier voor mijn creatie!
    (Ben er stiekem wel trots op)

    Dankjewel voor jouw inzending! Ook bedankt aan IrishNialler! Jullie staan beide in de beginpost. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik kreeg meteen inspiratie en wil graag meedoen! (: Hierbij mijn inzending.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    RED3 schreef:
    Ik kreeg meteen inspiratie en wil graag meedoen! (: Hierbij mijn inzending.

    Ook bedankt voor jouw inzending! Hij staat er bij. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Morgen (31 maart om 23u59) is de allerlaatste dag om in te leveren. Indien er nog mensen zijn die op iets creatiefs broeden: jullie zijn van harte welkom!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik weet dat de deadline verstreken is, maar ik ga hem onverwacht toch nog een dagje verlengen. Jullie hebben dus tijd tot 1/4/20 23u59 indien jullie toch nog iets willen inzenden.

    Waarom? Ik kan ten eerste niet aan de creaties van de al deelnemende deelnemers omdat mijn beginpost nu niet meer in orde is en de linken op andere plaatsen niet werken. En al geraak ik aan de creaties dankzij mijn manuele zoekkunsten, dan kan ik ze alsnog niet serieus nemen/lezen door het aprilmopje. =P
    Ik vermoed niet dat iemand vandaag iets zal maken, maar gezien het op deze manier te moeilijk is om te jureren, kan ik net zo goed nog de kans geven aan laatlezers. ^^
    Succes?!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik weet dat de deadline verstreken is, maar ik ga hem onverwacht toch nog een dagje verlengen. Jullie hebben dus tijd tot 1/4/20 23u59 indien jullie toch nog iets willen inzenden.

    Waarom? Ik kan ten eerste niet aan de creaties van de al deelnemende deelnemers omdat mijn beginpost nu niet meer in orde is en de linken op andere plaatsen niet werken. En al geraak ik aan de creaties dankzij mijn manuele zoekkunsten, dan kan ik ze alsnog niet serieus nemen/lezen door het aprilmopje. =P
    Ik vermoed niet dat iemand vandaag iets zal maken, maar gezien het op deze manier te moeilijk is om te jureren, kan ik net zo goed nog de kans geven aan laatlezers. ^^
    Succes?!


    Begrijpelijk (:


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    is er al een uitslag?

    Beetje nieuwsgierig


    Change is for weirdos ~ Niall Horan