• Goedemorgen allemaal!

    Nu het morgen de verjaardag van de goede Sint is, vroeg ik mij af of en hoe jullie eigenlijk Sinterklaas vieren? Natuurlijk gooien de coronamaatregelen nogal wat roet in het eten, daarom ben ik ook wel benieuwd wat de invloed van bijvoorbeeld het maximale bezoekersaantal op jullie plannen is?

    Zelf vier ik Sinterklaas tweemaal:
    - We hebben lootjes getrokken bij mijn schoonfamilie, waarbij we een cadeautje in huis hebben gehaald en een gedicht hebben geschreven. Dit jaar doen we daar voor het eerst geen surprises meer bij. Met name omdat iedereen in mijn schoonfamilie thuiswerkt, en het wel lastig is om je mooie creaties dan te verstoppen en om eraan te werken.
    - 5 december vier ik met mijn gezin thuis Sinterklaas. Ik heb nog een neefje dat over niks anders dan het Sinterklaasjournaal kan praten en over 'Bernard het Stoute Kind'. Morgenavond staat vooral in het teken van het luisteren van Sinterklaasmuziek, het eten van snoepgoed en het glunderende gezicht van mijn neefje. De volwassenen krijgen allemaal van Sinterklaas ook een kleinigheidje, dus we hoeven niet alleen maar toe te kijken (gelukkig) haha.

    Nu ben ik wel benieuwd: vieren jullie Sinterklaas? Zo nee, waarom niet? Zo ja, op welke manier? (A)


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Ik vier sinterklaas al jaren niet meer eigenlijk. Reden: ouderdom haha.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik vier sinterklaas inderdaad ook al heel lang niet meer, maar zou het eigenlijk wel heel tof vinden om een soort dobbelspel te houden. Misschien volgend jaar eens voorstellen hier thuis. (:


    You were born original, don't die as a copy.

    Wat toevallig dat de eerste twee reacties meteen van twee users zijn die beide geen Sinterklaas meer vieren! Hebben jullie bijvoorbeeld ook nooit overwogen om met wat goede vrienden of familie samen inderdaad iets van een dobbelspel te spelen? Of hechten jullie nu meer waarde aan bijvoorbeeld kerst?


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Leuke plannen heb je!

    Ik vier Sinterklaas eigenlijk alleen nog met de kinderen van een goede vriendin van mij. Vorig jaar zijn we met de kids naar een Sinterklaasfeest geweest. Dit jaar gaat dat natuurlijk niet lukken, dus ga ik naar haar huis om ze te verwennen met cadeau’s. En s’ avonds gaan we pizza’s maken.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Niet..

    Ik besef me nu ook pas dat het morgen al 5 december is.. Hopelijk kan ik dan nog kruidnoten halen (over)morgen, want die had ik mijn vader beloofd mee te nemen naar Frankrijk.. :P Dat is het enige dat ik aan Sinterklaas doe dit jaar..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Wij vieren morgen thuis suprise. Volgende week met alle leiding en stam van de scouting en de week daarna met de ESTA staf


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik werk als leerkracht van groep 4 op een basisschool, dus vandaag heb ik het al een soort van gevierd met mijn 27 stuiterballen.

    En morgen vieren we het thuis. We hebben lootjes getrokken en doen een kleinigheidje met een gedichtje.


    Tell me about it, stud.

    Wat een leuke plannen allemaal! Voor degenen die het (morgen) vieren: heel veel plezier gewenst! En Adamantium: hopelijk zijn er nog pepernoten!!

    Ik heb zojuist een scrunchie en vanille geurkaars gekregen, vergezeld door een lief en persoonlijk gedicht ^^


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Heel veel plezier!
    Ik (mijn familie) viert al heel lang geen Sinterklaas meer omdat iedereen nu toch wel ouder is geworden. Wel geeft mijn oma ons elk jaar standaard een decemberkalender, maar verder is het een dag zoals alle andere want ik spendeer de dag gewoon werkend. (:


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Niallerslove schreef:
    Wat toevallig dat de eerste twee reacties meteen van twee users zijn die beide geen Sinterklaas meer vieren! Hebben jullie bijvoorbeeld ook nooit overwogen om met wat goede vrienden of familie samen inderdaad iets van een dobbelspel te spelen? Of hechten jullie nu meer waarde aan bijvoorbeeld kerst?

    Wij hebben thuis nooit echt veel aandacht besteed aan Sinterklaas. Dat was gewoon cadeautje uitpakken en klaar. :') Misschien dat jullie in Nederland daar ook wel meer mee bezig zijn dan wij in België, want ik ken helemaal niemand die nog Sinterklaas viert (op mijn kleine neefjes na).


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Long schreef:
    Heel veel plezier!
    Ik (mijn familie) viert al heel lang geen Sinterklaas meer omdat iedereen nu toch wel ouder is geworden. Wel geeft mijn oma ons elk jaar standaard een decemberkalender, maar verder is het een dag zoals alle andere want ik spendeer de dag gewoon werkend. (:


    Wat lief van je oma!!

    @ Ledecky hmm, het zou inderdaad goed kunnen dat Nederland er meer mee bezig is dan België: mooi om dat verschil te zien (:


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Ik vier ook geen Sinterklaas meer. Vooral omdat ik inmiddels 29 ben en dus wat te oud :P
    Mijn vriendin viert het wel met haar gezin, vanwege haar neefje van 1,5 jaar.
    Dus ik zit lekker thuis in mijn joggingpak, pannenkoeken te eten, straks mijn chocoladeletter verder opeten en aftellen tot de kerst. Dat is meer mijn ding haha

    Maar voor degenen die wel Sinterklaas vieren: Veel plezier!


    "It means no worries, for the rest of your days"