• The battle of Tortuga
    x Geïnspireerd door de Pirates of the caribbean films

     
     

    Welcome to Tortuga!

    Hoewel er vele pirateneilanden bestaan, is er geen gelijk aan Tortuga. Gevaarlijk, wild, smerig en rijk aan alcohol en plezier, Tortuga is de piratenhemel. De vochtige, vuile haven, een thuis voor piraten, kapers, dieven en zeelieden. De vreemde gebouwen en de eigenaardige wezens maken Tortuga een plaats als geen ander.

    Het is 6 juni 1666, de twee rivaliserende schepen, de Fearless Fire en de Poisonous Rose, zijn net aangemeerd in de haven van Tortuga. Waar ze het zeker fijn vinden om weer in hun thuishaven te zijn, zijn ze hier ook zeker met een missie; het verkrijgen van nieuwe rekruten. Door de vele avonturen op zee, waarbij er wel eens een piraat om het leven komt, is de bemanning van beide schepen namelijk flink uitgemagerd. Maar zal het de bemanning lukken om nieuwe rekruten in te winnen, als hen rivalen deze het liefst van onder hun neus wegkapen en de zeewezens die rond Tortuga leven er alles aan proberen te doen om de eilandbewoners van de schepen te houden? Geen eilandbewoners betekent voor hen namelijk geen voedsel.
    Wat vinden de eilandbewoners er eigenlijk zelf van? Dromen zij van een leven op een piratenschip of willen ze hun geliefde Tortuga eigenlijk helemaal niet verlaten?




    'Yo ho, yo ho,
    a pirate's life for me.'


    Praktische Info

    In deze RPG volgen we het leven op en rondom het eiland, het leven van de eilandbewoners, maar ook van de aan het eiland gebonden zeewezens en de twee rivaliserende piratenschepen, de Fearless Fire en Poisonous Rose, die van Tortuga hun tijdelijke thuis hebben gemaakt. Waar het voor de eilandbewoners al niet makkelijk is om een normaal leven te leiden, wordt dat door het feit dat de bemanning van de twee schepen nieuwe rekruten proberen te winnen en de zeewezens er alles aan doen om zoveel mogelijk onschuldige zielen de zee in te lokken zeker niet makkelijker gemaakt.




    'The cure for anything is salt water: sweat, tears or the sea.'

    The ships
    Fearless Fire: een groot schip, ruikend naar brandend hout, bloed en rottend vlees, dat velen die het schip in zicht krijgen een gevoel van angst weet te bezorgen. Het is onmogelijk te ontkennen dat de Fearless Fire een echt, gevaarlijk piratenschip is. Het schip staat vol kanonnen en is in staat om bijna elk gevecht met ruw geweld te winnen. De bemanning van de Fearless Fire wordt door velen net zo, of zelfs nog meer, gevreesd dan het schip zelf, er wordt zelfs beweerd dat de mannen de dood onder ogen hebben gezien en in het gezicht hebben uitgelachen, dat ze een deal met de duivel voor eeuwig leven hebben gemaakt en zo de dood met gemak blijven ontlopen.
    Poisonous Rose:Een prachtig schip, waar altijd muziek op te horen lijkt te zijn. De mix van rozen, wijn en parfum bezorgt het schip zijn heerlijke, vrouwelijke geur. Wie het schip van rood hout voor het eerst ziet, kan het met gemak onderschatten, maar wie al eerder in aanraking is geweest met haar bemanning weet wel beter en rent bij het zien van de bloedrode vlag waarschijnlijk het liefst zo snel mogelijk weg. De dames die de macht over het schip hebben, weten hun vrouwelijkheid en ogende onschuld namelijk heel goed zo in te zetten, dat er al veel mannen overboord zijn gegooid en er nog veel meer schatten zijn veroverd.



    By Chiacchierare & Everglow
    Rollen 
    Naam:
    Leeftijd: (zo jong of oud je zelf wilt, maar kijk voor de piraten even welke leeftijd realistisch is voor de functie die je je piraat wilt geven, en wat diversiteit zou leuk zijn)
    Beroep: (Voor piraten, kijk hier even voor de mogelijke functies op het schip en graag ook even vermelden tot welk schip je personage behoort)
    Magische krachten: (voor de zeewezens, wat voor wezen is je personage precies en hoe geef je hier invulling aan (denk bijvoorbeeld aan een zeemeermin die benen krijgt aan land en haar uiterlijkvolledig kan veranderen naar de gelegenheid)
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Geschiedenis:
    Extra:


    Bemanning Fearless Fire
    Asher 'Ace' Darkworth x 30 x captain by Everglow 1.3
    Bones - Jericho x 34 x Quartermaster by MerciIess 1.4
    Riley x +/- 23 x cabin boy captain & quartermaster by Chiacchierare 1.4
    x
    x

    Bemanning Poisonous Rose
    Myrene Jones x +/- 26 x Quartermaster by Chiacchierare 1.1
    Ninève x 27 x Sailing Master x by Ruthless 1.2
    Fergus Gwyn Murray x 41 x Prisoner x by Raccoon 1.3
    x
    x

    Zeewezens
    Raina Maeve Adira Marcelline x zeemeermin by Chiacchierare 1.2
    Aria Rosemary Morgance x zeemeermin by Everglow 1.4
    Terrowin Malcolm x zeemeerman by Sombre 1.2
    x
    x

    Eilandbewoners
    Evelyne Desrosiers x 25 x witch by glowfaery 1.2
    Gilbert Ramsay Eckermann x 28 by Isolophilia
    Millicent
    "Milly" x eigenaresse The hollow bird by Dionysas 1.4
    x
    x



    Indien je nog vragen hebt, stel ze gerust!

    [ bericht aangepast op 18 juli 2021 - 0:16 ]


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    MT!

    mt!
    is een heks als eilandbewoner ook mogelijk? (:


    --

    glowfaery schreef:
    mt!
    is een heks als eilandbewoner ook mogelijk? (:


    Een eilandbewoner als heks is een heel leuk idee, dus ja, is absoluut ook mogelijk! (:


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Everglow schreef:
    (...)

    Een eilandbewoner als heks is een heel leuk idee, dus ja, is absoluut ook mogelijk! (:


    dan wil ik die graag reserveren, een dame 😌


    --

    glowfaery schreef:
    (...)

    dan wil ik die graag reserveren, een dame 😌


    Je staat erbij!


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Ik Mt dit even, hehehe. Is er een Max leeftijd voor de rollen?


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Raccoon schreef:
    Ik Mt dit even, hehehe. Is er een Max leeftijd voor de rollen?


    Leuk, je bent meer dan welkom! Nee, elke leeftijd is mogelijk! Had je al iets in gedachte?

    [ bericht aangepast op 4 juli 2021 - 16:01 ]

    Mag ik een vrouwelijke eilandbewoner?


    • Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. •

    Isolophilia schreef:
    Mag ik een vrouwelijke eilandbewoner?


    Zeker!


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Zou ik de quartermaster van de Fearless Fire mogen reserveren?


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    LoIIipop schreef:
    Zou ik de quartermaster van de Fearless Fire mogen reserveren?


    Staat erbij!


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Even een tijdelijke reservatie van de Sailing Master van de Poisonous Rose zodat Toothpick (die mij een PBtje stuurde) na kan denken of ze die wel of niet wilt

    Valmiera schreef:
    Even een tijdelijke reservatie van de Sailing Master van de Poisonous Rose zodat Toothpick (die mij een PBtje stuurde) na kan denken of ze die wel of niet wilt


    Oo kijk, super haha. Made up my mind already, dus top dat ze al is gereserveerd.


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Toothpick schreef:
    (...)

    Oo kijk, super haha. Made up my mind already, dus top dat ze al is gereserveerd.


    Wat leuk dat je mee wilt doen! c: Je staat er bij


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    MYRENE "MIRA" JONES
    Myrene is a variation of Mira, a Latin, Slavic, Arabic, Sanskrit female name meaning Admirable, Peace, Female ruler, Ocean.

    Hoewel Mira zich bewust is van het feit dat ze officieel Myrene heet, gaat ze al zo lang als ze zich kan herinneren als Mira door het leven. Ze vindt Myrene veel te netjes klinken en gebruikt deze naam dan ook alleen wanneer ze het onschuldige meisje uit moet hangen.


    LEEFTIJD
    Mira wordt 26 jaar oud geschat. Wanneer ze precies geboren is weet echter niemand.

    POISONOUS ROSE
    Toen Mira 18 was, is ze verkozen tot de Quartermaster van de Poisonous Rose. Hierdoor is ze verantwoordelijk voor het dagelijks leven op het schip en het welzijn van haar bemanning. Het is haar plicht om de belangen van de bemanning te behartigen en hen te beschermen door de orde te handhaven, ruzies te beslechten en voedsel en andere benodigdheden te verdelen. Tevens is het haar verantwoordelijkheid om kleine overtredingen te bestraffen, te zorgen voor de gevangenen en de administratie bij te houden. Als laatst is het haar plicht om, als ze een schip hebben gekaapt, tijdelijk de functie als Captain van dat schip over te nemen, tot ze zich hebben kunnen ontdoen van diens bemanning en het schip hebben kunnen verkopen. Mira is erg blij met deze functie, aangezien ze er zo voor kan zorgen dat haar bemanning, die voor haar aanvoelt als familie, alleen het beste krijgt.


    I dare you to love,


    'cause wild hearts can't be broken


    INNERLIJK
    Levenslustig ~ Onbevreesd ~ Opmerkzaam ~ Rusteloos ~ Flexibel ~ Intelligent ~ Sluw ~ Spontaan ~ Vindingrijk ~ Nieuwsgierig ~ Onafhankelijk ~ Flirt ~ Verleidelijk ~ Zelfzeker ~ Verantwoordelijk ~ Behulpzaam ~ Beschermend ~ Doorzetter

    UITERLIJK
    1 meter 66 ~ lang, bruin haar ~ bruine ogen ~ draagt altijd een laagje eyeliner en mascara ~ draagt meerdere sieraden in haar oren ~ navelpiercing met doodshoofd (negeer de tatoeage op de foto, die heeft ze niet) ~ tattoeage op haar linkerschouder, tussen haar borsten, onder haar rechterborst, op haar rechter bovenbeen, haar rechterzij en haar rug, allemaal geplaatst door haar lover ~ draagt het liefst kleding waar ze zich zowel vrouwelijk in voelt als makkelijk in kan bewegen


    VERLEDEN
    Mira is als klein meisje door Kailani, de toenmalige Quartermaster van de Poisonous Rose, gevonden in een verlaten grot in de oceaan. Het enige wat het jonge meisje had was een kleedje waar de naam Myrene Jones op stond, verder had de kleine meid niets en was ze helemaal alleen. Kailani besloot het meisje mee te nemen en heeft een lange tijd haar uiterste best gedaan om de familie van het kleine meisje te vinden. Toen dit echter na vele seizoenen nog niet gelukt was, de bemanning steeds meer om het kleine meisje ging geven en de kleine Myrene, inmiddels door iedereen Mira genoemd, zich steeds meer thuis begon te voelen op het schip, werd er besloten haar officieel als bemanning van de Poisonous Rose te verwelkomen.
    Mira is door de daarop volgende jaren opgeklommen van Cabin Girl naar Abble Bodied Sailor, naar First Mate, tot ze uiteindelijk op haar 18e de functie van Quartermaster overnam, een paar weken nadat de toenmalige Quartermaster Kailani, die ze als haar moeder was gaan beschouwen, overleden was.
    Vanaf het begin heeft Mira de functie van Quartermaster geweldig gevonden. Zolang als ze zich kan herinneren was ze vaak samen met Kailani, waardoor ze erg veel van haar over de functie heeft kunnen leren en er ook zeker goed op was voorbereid. Waar Mira door de jaren heen zeker haar eigen draai aan de functie heeft gegeven, ziet ze het tevens als een hele mooie manier om de nagedachtenis aan Kailani in leven te houden.


    EXTRA
    Likes De Poisonous Rose en haar bemanning, haar geheime liefde en de spanning die daarbij komt kijken, flirten, mannen, vrouwen, de zee, zeewezens, drank, muziek, knuffelen, mensen die haar onderschatten het tegendeel bewijzen, verleiden, dansen, avonturen beleven, gevechten die haar bemanning weet te winnen, de zonsondergang, als eerste wakker worden en de zonsopkomst in alle rust kunnen bekijken, Tortuga en de zoektocht naar nieuwe schatten

    Guilty pleasures seeing the crew of the Fearless Fire in action, fighting for dominance in a flirty way

    Dislikes Mensen die weigeren hard te werken en denken dat ze minder hoeven te doen dan de rest van de bemanning, ruzies tussen en straffen uitdelen aan leden van de bemanning, het verliezen van bemanningsleden, voedselverspilling en de geur van rottend vlees

    [ bericht aangepast op 9 juli 2021 - 22:14 ]