• Welkom bij Story of the Year 2021!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres of thema's en kan je leuke Quizlet-prijzen winnen. Dit jaar heb je de keuze tussen twee thema's. En dat niet alleen! Ook dit jaar is er de categorie Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.)
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY en voor SOTY inschrijven.


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2022 Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar heeft er helaas niemand zijn verhaal afgerond. Alle winnaars vind je in het archief.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


                     
    OPOTY
    Thema Goed versus Kwaad
    Blood Of The Moon van ZainaSwift
    4410/5126 [716 woorden geschreven]


    Thema Dromen

    FOTY
    Thema Goed versus Kwaad


    Thema Dromen


    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    [ bericht aangepast op 23 april 2022 - 11:12 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    De extra uitleg omtrent de thema's voegen we zo snel mogelijk toe aan de story, maar we wilden jullie alvast de thema's meegeven. (:

    Ik kijk al uit naar de inzendingen van dit jaar! *O*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2022 - 20:41 ]

    Oehh~~ Nieuwe jaar, nieuwe kansen.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Froukje (ProngsPotter) is zo lief geweest om twee tekstjes omtrent de thema's te schrijven!

    Goed versus Kwaad
    Grote eindbattles, venijnig verraad, en de klassieke slecht-omdat-het-kan-schurken, in welke variant dan ook staan er een boel problemen klaar voor het hoofdpersonage. Bij dit thema gaat het om een contrast tussen twee kanten van een verhaal en hoe die met elkaar in aanraking komen.
    Denk bijvoorbeeld aan misdaadliteratuur zoals "Een van ons liegt" waarin de wereld op zoek is naar een moordenaar, of klassieke fantasy zoals "De Hobbit" en sprookjes zoals "Sneeuwwitje". "Harry Potter", "Percy Jackson"; met dit thema gaat het om helden en schurken, hoewel niet per se in die volgorde.

    Dromen
    Komen de jouwe alleen wanneer je slaapt? Van het soort die de Grote Vriendelijke Reus in een flesje kan stoppen en zelfs bij elkaar kan mixen totdat auto’s op tandpasta lopen. Bestaat er een wereld vol van waar je doorheen kan lopen, of kan jouw hoofdpersonage ze zelf creëren? Dan draait dit thema om je onderbewuste, plotlijnen die ineens niet meer zo logisch lijken als je wakker wordt, en iets magisch.
    Anders beginnen de dromen met het zinnetje “Als ik later groot ben…”, en gaat het om ambitie, vastberadenheid, en de harde realiteit van maar vijf plaatsen op een prestigieuze kunstschool en vijfhonderd aanmeldingen.
    Denk aan “Dreamstrider” en toevallig ook “Percy Jackson”, of “Tiny Pretty Things”, "Formule 1: Drive to Survive", en tot slot “The Queen’s Gambit”: met dit thema gaat het om onmogelijke dingen, die misschien dichterbij zijn dan je denkt.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Heeft er nog niemand een ingeving gekregen? (nerd)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik zat er wel aan te denken om weer eens mee te doen en niks af te schrijven na een paar jaar (nerd), kan wel wat afleiding gebruiken (typing)

    Maar we zullen zien :X


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Ik zat er wel aan te denken om weer eens mee te doen en niks af te schrijven na een paar jaar (nerd), kan wel wat afleiding gebruiken (typing)

    Maar we zullen zien :X


    Haha same. Ik begin elk jaar weer dapper, om het dan op te geven. Maar stiekem kriebelt het wel een beetje.


    I am an idiot, I move.

    Ben heel erg benieuwd wie er uiteindelijk mee gaan doen en wat voor mooie creaties eruit gaan komen!


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Ik heb de neiging eraan mee te doen, maar ik weet dat het niet af gaat komen. :'D


    [ heaven knows ]

    ik wil mee doen (Y)

    Deze onderwerpen zijn echt te verleidelijk :') even kijken of ik er iets van kan maken..


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    waar moet ik het verhaal dan zetten?

    Ik heb echt meteen een idee als ik die omschrijvingen van het thema lees. Nu nog ergens een fatsoenlijk plot, tijd en motivatie vandaan halen :')


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Dat zijn mooie onderwerpen! Misschien dat ik toch eens ga brainstormen en proberen de moed te verzamelen


    26 - 02 - '16

    Even MT'je, ik ga ook een poging wagen! (blush)