• GRAVITY FALLS
    Boring Oregon ca. 1842.

    Listen Closely as this town is not what it seems. Weird things have been happening to our town, and it’s actually been a while. However , not everyone seems to be bothered by the weird occurrences. Floating objects, living Gardengnomes, and now recently it seems like some people are disappearing. I swear I’m not becoming delusional… I think.

    Nevermind that! Some fishy things are happening, and only a few people in our town seem to have their suspicions as well. Are you trying to uncover these mysteries ? Or are you just here to live your ‘normal’ life at Gravity falls?


    Juli 9th, 2022 —Lately it feels like i'm being watched. I can find eyes almost everywhere in this town. It makes me kinda anxious just thinking about it. There is also this weird feeling I can't seem to shake... like some part of me is missing. Oh well, Welcome to Gravity Falls !

    Deze RPG is gebaseerd op de gelijknamige cartoonserie. In dit verhaal worden wat meer adult theme's bovengehaald en focussen we ons op de dorpelingen van Gravity falls anno 2022. In deze timeline heeft Weirdmagadon nooit plaatsgevonden en lijkt Gravity Falls nogsteeds onwetend te zijn van al het Paranomale die in het dorp gebeurd. Tot enkele dorpelingen toch uit hun onwetende waas lijken te ontwaken.

    Gepaard met enkele kleine mysteries die de personages kunnen oplossen, blijft er een grote anomally plaatsvinden, namelijk het verdwijnen van mensen - alsof deze nooit hebben bestaan.



                            ABOUT THE TOWN

                           


    Gravity falls is gelegen in een diepe krater middenin Oregon. Omringt met grote Kliffen en kilometers aan bossen valt de kern van het dorp gemakkelijk in te delen. In het hartje van het oude dorp vind je de Main Square. Een bronzen beeld van de stichter Nathaniel Northwest blinkt vlak voor de kerk. Vlakbij vind je de townhall, het Museum, de bibliotheek en de Police department. Om in de main Square te geraken moet je eerst langst de Main street. Hier bevinden zich een boel kleine winkeltjes zoals de butcher, een hardware store, the Gravity falls Gossiper en de Arcade and Lasertagzaak voor de kids. Als je enkel nog maar door deze straten loopt merk je dat het dorp wat is blijven hangen in de jaren 80 met hun laatste vernieuwingen.
    Wat buiten het centrum om vind je de scholen van het dorp evenals de Mall waar de meeste scholiers heen gaan na de lesuren. Verderop heb je de Greasy Diner waar Lazy Susan je de beste Flapjacks voorschotelt. Ook heb je de Yumberjacks en de Hermanos Brothers al zijn deze eetgelegenheden niets ten opzichte van de Greasy Diner.
    Richting het Oosten vind je een kleine boerderij en pettingzoo, daar niet ver van heb je het lokale zwembad, maar voor een echt verfrissende duik moet je toch bij het Gravity Falls Meer zijn. Fris water stroomt van de kliffen af als een kalme waterval die je in het juiste licht een mooie regenboog lijken te bezorgen. Iets naar het Noord oosten vind je ook een verlaten supermarkt al word het niet aangeraden daarbinnen te gaan. S'avonds echter is dit de plek om herrie te schoppen voor jongeren.
    Westelijk van het dorp stuit je op de Graveyard van het dorp, daarachter is er een hoop bos te vinden. Wie toch durft het vreemd aangeduide pad te volgen komt terecht bij een vervallen Mysterie Shack. De eigenaar is een vreemde hebzuchtige man die een aantal keer per jaar een wat tevergeefse poging doet om evenementen te organiseren. Kan soms wel leuk zijn, al weet iedereen dat de 'Mysteries' maar goedkope zooi is. De rest van het woud blijft nog een groot vraagteken.

    Als je westelijk de kliffen op gaat krijg je een prachtig zicht over de stad heen én het is de spot om met je liefje eens naartoe te rijden voor een romantisch avondje. Niet veel verderop op de kliffen heb je De Club, een bar voor volwassenen waar er soms wel eens illegaal aan toe gaat of er gewoon een goed glas likeur geschonken word. Iets dieper het woud in vind je een verlaten kerk, waar diep beneden nog heel wat mysteries staan te wachten.







    INVULLEN


    In deze rpg spelen we onze eigen personages, dus geen bestaande karakters van de cartoon.
    Er mogen families gemaakt worden al hou ik het momenteel op een maximum van 7 grotere families ( een familie word onder 1 dak geteld)
    Losstaande dorpelingen mogen ook zeker gemaakt worden!

    Naam
    Leeftijd ( 16 - 65 )
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Geschiedenis
    Job (bekijk de story even voor inspiratie! )
    Evt *Geheim/ *Mysterie
    Extra

    *Geheimen - Dit betreft een persoonlijk geheim van je personage. Bijvoorbeeld, je personage is verliefd op iemand die getrouwd is. Maar dit kan ook iets dieper liggen. Bijvoorbeeld, je personage is een Witch.
    Let op! Niet zeker of je geheim in het verhaal past? Stuur me gerust een Privé bericht! Dan kunnen we samen kijken hoe en wat.

    Ik wil geen geheimen over moordenaars of andere hevige thema's. De focus light hier niet op dat soort mysteries.

    *Mysteries - Dit zijn paranormale gebeurtenissen waar je personage geen antwoord op heeft. Dit kan gaan over wandelende tuinkabouters of het stilaan opmerken van de verdwijningen.

    Hier openbaar over praten zal je de 'Town Crazy' maken, dus denk goed na voor je je ondervindingen deelt.
    Stuur me ook gerust een berichtje als je een mysterie wilt verwerken! Of dat je dit gedurende de rpg wilt laten gebeuren.

    Ik brainstorm graag mee en wil gerust kijken of ik leuke mini mysteries voor jou personage/familie kan bedenken omtrent je geheim ! Let op! Je bent niet verplicht om een geheim of mysterie te incorporeren! Misschien wilt je personage gewoon genieten van een rustige zomer in Gravity Falls.




    ROLES

    Familie Barnes
    - Jamie Isaac Barnes - Garrett Hedlund - 42 - Deputy - Mirabel - Pg 1
    -Jesse Aiden Barnes - Maurice Sinclaire - 23 - Rhen - Pg 4
    - Juliette Meghan Barnes - Sabrina Carpenter -21 - Chocolatier Pg3

    Familie Holmes

    -Darla Elisabeth Holmes - Maya Hawk - 23- Photographer for The Gravity Falls Gossiper - Mirabel - Pg 2
    - Jules Nolan Holmes - Logan Lerman - 23 - Reporter for The Gravity Falls Gossiper - Rhen - Pg 3
    -

    Familie Sánchez

    - Evangelina Sánchez -Irina Shayk- 34 - KaIeidoscope
    -
    -

    Familie Anderson-Scott

    - Billy Scott - Skeet Ulrich- 49 - Sherrif - Rhen - Pg 3
    - Reservatie Zoon - FC - Starsight
    - Ezekiel Hurley Anderson - Jacob Bixenman - 25 - Lunation - Pg3
    - Marlowe Ivy Scott - Virginia Gardner - 19 - Waitress at the Greasy Diner Enjoy_20 - Pg 4
    - Avery Cassiopeia Scott - Fc- 21- Waitress at The Club Neraere - Pg 3

    Dorpeling
    - Elide Oryn - Megan Fox - 26 - Sionnach -Pg 2

    Dorpeling
    - Yenna Ashford-Cardenas- FC - 24 - Student / Neaira Pg 4

    Dorpeling
    -Felicity Edith Lloyd - Victoria Pedretti - 22 -Waitress at the Greasy Diner VexAhlia - Pg 3

    Dorpeling
    - Chip Berill - Charlie Cox - 36 -Owner of the Club Mirabel - Pg 4







    In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet.
    ] Je schrijft een post van minimaal 300 woorden.
    Geniet van het schrijven, maak je niet druk als het even duurt voordat je weer schrijf tijd hebt!
    Als je er even tussenuit gaat, laat het me even weten, dan zorg ik wel voor een leuke 'time out' voor je personage.
    Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt.
    Een reservering blijft even staan. Geef aan als je dit niet red vanwege omstandigheden.
    Maximaal 2 3 personages per persoon.
    Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's.
    Alleen Mirabel maakt nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.
    16+ is toegestaan, meld het echter liever wel boven een post.
    Sluit niemand buiten, geen ruzies.
    Vragen kunnen altijd gesteld worden en ideeën zijn ook altijd welkom.
    Naamsverandering graag doorgeven.
    Je hoeft de serie niet gezien te hebben om hieraan mee te kunnen doen! Maar het is zeker een aanrader om eens te kijken !
    Gravity Falls behoort toe tot Alex Hirsch


    [ bericht aangepast op 13 jan 2022 - 20:55 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    MT!


    How far is far

    MT, ik ga eens nadenken over wat me leuk lijkt ^^


    That is a perfect copy of reality.

    Een vrouw sivouplait (zal later wel autocorrecten)


    [ heaven knows ]

    staat erbij! c:


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Hey y'all. Ik heb wat ideeën die ik wil delen, en waar ik nog gegadigden voor zoek. Het wordt even in een spoiler gezet, want hierbij is de triggerwarning ook actief. Het gaat over families & geheimen.
          1) Deze hoeft niet per sé in een spoiler, this is the main point I'm looking for. Mijn rol zal een (32/35-jarige) moeder zijn, en nu ben ik voor haar op zoek naar iemand die haar man wilt spelen (let wel op: het huwelijk is wankel, en ze vraagt het liefst een scheiding aan). Hij heeft ook al een dochter (van iemand anders), waardoor MC de stiefmoeder is. Much appreciated ^^

    2) Kan nogal dramatisch zijn, hoeft niet per sé te gebeuren. Kan een variatie op zijn. Maar ik had bedacht dat MC mogelijk een kind zou hebben gehad, en die zou enkele jaren terug een auto-ongeluk hebben gehad. Het kan hierbij zijn dat één van de dorpelingen dit ongeluk per ongeluk/opzettelijk heeft veroorzaakt, MC weet het dan niet. Als er iemand een geheim nodig heeft of deze op zich wilt nemen, lemme know! ;D


    [ heaven knows ]

    JAMIE ISAAC BARNES

    Deputy



    Jamie || Scottish, English || "may God protect"
    Isaac || Biblical || "he will laugh, he will rejoice"
    Barnes || Engels || Denoted a person who worked or lived in a barn


    41 || 14/O2 || Hetero || American


    INSIDE

         



    Jamie is een sociale sympathieke man die in het dorp wel een bekend figuur blijkt te zijn. Als Deputy van het dorp is hij wel een man van orde en precisie, hier en daar kan hij wat kleins wel door de vingers zien, maar als het moet kan Jamie streng zijn. Zijn hoofd koel houden is iets wat soms moeilijk valt voor de jongeman, van nature is hij best ongeduldig en nerveus te noemen en als je dan een beetje vervelend loopt te doen dan kan je het snel zitten hebben. Naast dat is hij zeer behulpvaardig en loyaal te noemen, Jamie spring vaak uit de bress voor anderen en heeft overal wel zijn spullen uitgeleend - sowieso vergeten- en vind nu niet veel spullen meer terug. Daarover verder, de man is nogal een chaoot als het over orde gaat. Zijn kinderen zullen het wel horen als ze iets laten rondslingeren maar Paps, die is nu niet het beste voorbeeld. Sedert kort is het huis er ook iets rommeliger aantoe....
    Jamie heeft een vreselijk droge humor, vreselijke dadjokes en hij vind het ergens heerlijk zijn kids iets te vernederen, om ze daarna te overstelpen met liefde. Toch kan de man enorm koppig zijn en zijn er wel gevallen waar het niet helemaal boterd met zijn kids, maar niets die hem niet tegenhoud om het na even de koppige ezel uit te hangen weer goed te maken.
    Jamie kan absoluut niet koken, maar kan wel een boel eten binnenspelen zonder veel bij te komen. Hij is sportief -maar soms wel eens lui- en is een echte ochtend persoon.
    Jamie is niet de slimste figuur, maar zijn handigheid en bedrevenheid maken dat wel weer goed.



    ’ Welcome to Gravity Falls. ‘


    OUTSIDE


    Jamie is een stevig gebouwde man, met zijn lengte van 1m82 en een relatief brede bouw valt de man nog in good shape te noemen. Hij heeft een rechthoekig gezicht met een lange spitse neus die ietsje krom staat - door eens tussen 2 vechters in te komen- verder heeft hij en volle zalmroze lippen en een stel rechte tanden. Jamie heeft bruineblonde haren, die hij wat heeft laten uitgroeien. s'oachtend koamt hij het wat naar achteren met zijn vingers en noemt het een dag. Verder heeft de man een wat wild baardje die hij af en toe wat trimt- zonder vind hij zichzelf nogal een babyface. Zijn wenkbrauwen hebben dezelfde donkerbruine kleur als zijn lokken en zijn dik van vorm, en hoewel hij er stevig mee kan fronsen zal je -als je geen groot kwaad uithaald- ze weinig zien. Jamie is vaak vrolijk te zien in het dorp en zijn blauwe kijkers lijken altijd te glimlachen, ze hebben een vriendelijke uitstraling die hem meteen het stempeltje symathiek schenken.

    ’ What do you think yer doing Mister? ‘





    HISTORY



    Mother - Marjory Barnes
    Father - Joffrey Barnes
    Older Brother - Derek Barnes
    Older Brother - Harvey Barnes
    Older Brother - Harrison Barnes

    Wife - ??? - ???

    Eldest Son -
    Daughter - Juilliette Barnes
    Youngest son - Jackson Barnes

    Dog - -

    Dat de familie Barnes hun handen vol hadden aan hun 4 zonen was nogal een understatement te noemen. De jongste zijnd van 3 oudere broers groeide Jamie op als de 'kleine' van de Barnes familie. Toen al zijn stempel drukkend op zijn geboortedorp Gravity Falls haalde het joch graag kattenkwaad uit met zijn broers en hobbelde wel eens achter de dametjes aan.
    De Barnes kids waren nu niet de slimste jongens van het dorp, maar ze deden het wel oké. Jamie had het soms wat moeilijker met schrijven en lezen - wat later Dyslexie bleek te zijn- maar met voeten over de sloot wist hij het altijd wel net te halen. Jamies 'Golden Time' begon toch wel eens de pubertijd toesloeg. Troste 16jarige joch die zijn plekje bemachtigde bij het sportsteam en dit maal wel aandacht kreeg van de dametjes. Ja, denkt hij wel nog eens aan terug. Niet veel later sloeg hij één van de leukste meisjes aan de haal waar hij na een relatie van 2 jaar een accidentje mee beleefde.
    Jamie was net enkele maanden 18 toen hij het nieuws kreeg papa te gaan worden. Daar ging zijn studiebeurs, maar uiteindelijk zou hij het verleden niet willen veranderen. Vader worden was zijn grootste gloriemoment.
    Gaandeweg heeft hij de weg wel naar het vaderschap moeten ondervinden. Misschien eerst wat stuntelig, geld verdienen bij het timmerbedrijf van zijn vader om zo een huisje voor zijn kersverse gezinnetje te betalen en later met wat aanmoediging van zijn goede vrienden ging hij avondlessen volgen om politieagent te kunnen worden.
    Rond zijn 20ste vroeg hij zijn vriendin ten huwelijk en nog geen jaar later werd hun huwelijk ook gezegend met een tweede 'accidentje' . Nuja hij was al bezig met vader zijn, dus een tweede kon er heus wel bij. Het is niet altijd gemakkelijk geweest, maar uiteindelijk klom hij hogerop en mocht de batch Deputy innen en ook met het opvoeden van zijn kids begon hij alles onder te knie te krijgen. Natuurlijk zijn er nu alweer jaren bijgekomen, en van alle stoeipartijen met zijn kids heeft hij ook de 'Urghh daaadd' fase gekend en nu zijn ze al de leeftijd waarop hij vader was, behalve zijn jongste van 13 welke hij nogsteeds wat vastklampt als zijn kleinste zijnde. Tijd heeft niet stilgestaan voor Jamie, maar ondanks de sommige botsingen tussen hem en zijn kids - ziet hij hen doodgraag. Jamie is dan misschien het Stereotype 'White American Dad' , maar hij is er best trots op. Hij heeft geweldige kids, vrienden voor het leven en is graag gezien in het dorp, meer wens je toch niet?

    Hoewel...




    MYSTERIE


    Tijdens het opruimen van de zolder stootte hij op een doos met oude spullen, waaronder enkele oude vhs tapes. Niet meer kunnen achterhalend waarover deze gingen nam zijn nieuwsgierigheid de bovenhand en zocht hij zijn oude tv waarin hij de tapes kon steken. De tapes toonden een trouwfeest en een zeer gelukkige Jamie met een vrouw in zijn armen, al leek haar gezicht wazig te zijn. Zo ook in zijn gedachten. Niet wetend wat hij juist voelde stak hij de tapes weer weg, maar de onbekende vrouw spookte door zijn hoofd. Zijn vrouw, hij herinnert zich vaag haar aanrakingen, hun trouw de geboorte van zijn kinderen hoe kon hij dat allemaal vergeten. Maar de vraag blijft vooral, wie was ze en waar is ze naartoe?
    Bij het polsen aan kennissen lijkt het gewoon alsof ze nooit heeft bestaan, maar zijn kinderen bewijzen het tegendeel. De politie agent gaat dan ook op onderzoek, hopend dat hij niet stilaan zijn verstand gaat verliezen.

    EXTRA




    Likes Zijn kids, een goede kop donkere koffie, Honden, flapjacks, the ladies, Bier, een goede ochtenjog, Bbq'ing, flanellen houthakkes hemdjes, cowboyhats, Klussjes opknappen, rugby, De geur van lederwaar, foute actiefilms, haarvuur, een goed glas whiskey en een sigaretje van tijd tot tijd.
    Dislikes onrecht, smartphones -wat een helldingen- , kipjes, gaan vissen,
    Fears Zijn kids verliezen
    Guilty pleasures: Iedere ochtend vind hij het geweldig om zijn kippen eten te geven, de gekke beestjes maken zijn dag vaak goed. Roken - zijn kids denken dat hij al 2 jaar gestopt is met roken, maar... tja.
    Talents Jamie heeft een partytrick waarbij hij gemakkelijk kroonkurken van biertjes kan krijgen. Namen vergeten nadat mensen zich net voorgesteld hebben ,
    Other Jamie heeft zijn eigen truck, het ding is al wat van oude ietswat roest, maar ze rijd nog prima. Hij heeft haar Thelma gedoopt.
    Jamie heeft Dyslexie, nu kan hij er prima mee leven, boeken lezen is toch niet echt zijn ding.


    [ bericht aangepast op 7 jan 2022 - 22:08 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Zou ik een dochter mogen reserveren bij familie 1? (:

    Yessss welkom to the family! 😊


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Oeh! Dit klinkt super interessant even een MT ^^

    Oeh, ik ga even MT'en. ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Mag ik een mannelijke witch?


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    Lunation schreef:
    Mag ik een mannelijke witch?


    Zeker! 😊 Als dorpeling?


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Dit klinkt super leuk. Maar ik moet er echt nog even over nadenken, maar voor nu een mt.


    Enjoy a 'world' where the fantastic is fact and magic realy works!

    Mirabel schreef:
    (...)

    Zeker! 😊 Als dorpeling?


    Vooralsnog wel, maar mocht iemand interesse hebben in een witch sibling dan sta ik daar voor open hehe (A)


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    Mag ik een dame met fc virginia gardner? (: