• Hii!

    Twee vraagjes voor iedereen die wil antwoorden:

    Ik heb nog eens goesting zin in een simpele RPG rond een soort eliteschool. Ik heb daarbij geen idee of perse nood aan een extra situatie of gebeurtenis, gewoon het leven op die school. Ik sta er uiteraard wel voor open.

    Nu twijfel ik zelf tussen een soort kleinschalige, elitaire universiteit of een dure en hoogstaande middelbare school (misschien een internationale school?).
    Bij het eerste sluiten de studenten meer aan bij mijn eigen leeftijd (alhoewel, ik word oud...).
    Bij het tweede is het misschien wel leuk om ook rollen voor leerkrachten te betrekken.

    Dus, mijn eerste vraag: is hier animo voor en wat spreekt jou dan het meeste aan?

    Mijn tweede vraag is er eentje om hulp. Ik ben zelf niet altijd even actief en ik zoek dan ook iemand die de topics van mij kan overnemen wanneer ik wegval. Dat mag zelfs ook al van het begin zijn. Ik wil gerust de opzet klaarzetten en dan de regie uit handen geven, of samen de opzet maken... Dat is allemaal bespreekbaar.
    Zo blijft de RPG draaiende als ik weer eens 'streken' krijg. (':

    Mijn tweede vraag: is er iemand die mee de RPG wil opstarten/begeleiden?

    Laat maar weten!


    Mhm?

    Ik reageer hier later vandaag/morgen op!


    [ heaven knows ]

    Wilde dit laatst ook gaan maken maar kwam er niet uit. Dus ja heb interesse


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Nee, ik heb niet echt interesse. Er zijn hier vaak schoolRPs.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Klee schreef:
    Nee, ik heb niet echt interesse. Er zijn hier vaak schoolRPs.


    Idem, al ben ik steeds wel fan van schoolRPs met een paranormal/fantasy twist, as u kno.


    help

    Dit lijkt mij wel erg leuk!


    Love yourself

    All right, hier ben ik dan.

    Persoonlijk zou ik wel meedoen, en dan met de kleinschalige, elitaire universiteit. Ik ben het er wel mee eens dat het met fantasie-element leuker zou zijn. (Het liefst wil ik gewoon Disney Descendants terug, eigenlijk haha.)

    Verder zou ik graag willen helpen, alleen gaat dat niet handig zijn. Ik krijg die streken net zo hard namelijk, and you need someone reliable. Hopelijk vindt je degene, en stelt iemand voor dat te doen.

    Edit: OH, ik wil nog een kleine kanttekening erbij neerzetten. Er zijn al een aantal RPG's geweest waarbij specifieke regels iemands rol beperken of hoe en wat het personage mag doen en/of zeggen. Ik haak dan af, aangezien er dan geen vrijheid is voor character development of diversiteit.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2023 - 22:40 ]


    [ heaven knows ]

    Togo schreef:
    (Het liefst wil ik gewoon Disney Descendants terug, eigenlijk haha.)


    Dit is wel een hele mood hoor. Ik zou best wel iets in die trant weer willen doen, weet niet zo goed hoe realistisch het is voor mij atm maar weet ook wel dat ik alsnog mee zou doen lol


    --

    Cirilla schreef:
    (...)

    Idem, al ben ik steeds wel fan van schoolRPs met een paranormal/fantasy twist, as u kno.


    Ik ga hier in mee, met een twist als deze ben ik evt wel in ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik weet niet of ik het in me heb om er nog een fantasy-element aan toe te voegen, want dan is het moeilijk voor me om dat lowkey te houden haha. Maar aangezien er wel wat interesse voor is, wil ik er wel over nadenken.

    Disney gaat het wel niet worden, sowwy (;


    Mhm?

    Als je hem zou openen; zou ik sowieso meedoen. Ik hou van allebei de middelbare school en de dure kostschool, maar dat kan ook komen doordat ik nog iets jonger ben en exact tussen die leeftijden inzit, dus allebei kan spelen.

    Ik vind het privé gedeelte leuk, misschien kan je iets van een downside eraan toevoegen. Iets van een gossip girl element, maar dat karakters zelf op basis van gebeurtenissen in hun post kunnen zeggen dat ze iets naar gossip girl sturen, waarop andere karakters weer worden bedreigd met dat hun geheim uit kan komen als ze het niet doen…

    Voorbeeld:

    Josie zit Lola en Pim zoenen, maar Pim heeft een andere vriendin.

    Josie stuurt een foto van deze gebeurtenis naar Gossip Girl.

    Pim krijgt nu een opdracht die hij moet volbrengen, zoals misschien in een rokje rond campus rennen.

    Als Pim deze opdracht niet volbrengt, komen andere karakters achter het geheim en zullen zo bepaalde meningen evalueren en volgende gebeurtenissen volgen.

    1 karakter hoeft niet perse Gossip Girl te zijn, maar eigenlijk zijn alle karakters deels verantwoordelijk voor het neerbrengen van elkaar.

    Of is dit lastig, idk. Anyways, leuk idee!


    ''With all due respect, which is none...''

    Tefnut schreef:
    Als je hem zou openen; zou ik sowieso meedoen. Ik hou van allebei de middelbare school en de dure kostschool, maar dat kan ook komen doordat ik nog iets jonger ben en exact tussen die leeftijden inzit, dus allebei kan spelen.

    Ik vind het privé gedeelte leuk, misschien kan je iets van een downside eraan toevoegen. Iets van een gossip girl element, maar dat karakters zelf op basis van gebeurtenissen in hun post kunnen zeggen dat ze iets naar gossip girl sturen, waarop andere karakters weer worden bedreigd met dat hun geheim uit kan komen als ze het niet doen…

    Voorbeeld:

    Josie zit Lola en Pim zoenen, maar Pim heeft een andere vriendin.

    Josie stuurt een foto van deze gebeurtenis naar Gossip Girl.

    Pim krijgt nu een opdracht die hij moet volbrengen, zoals misschien in een rokje rond campus rennen.

    Als Pim deze opdracht niet volbrengt, komen andere karakters achter het geheim en zullen zo bepaalde meningen evalueren en volgende gebeurtenissen volgen.

    1 karakter hoeft niet perse Gossip Girl te zijn, maar eigenlijk zijn alle karakters deels verantwoordelijk voor het neerbrengen van elkaar.

    Of is dit lastig, idk. Anyways, leuk idee!


    Niks mis met een guy die een rokje draagt ✨


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    reguluswife schreef:
    (...)

    Niks mis met een guy die een rokje draagt ✨


    Oh sorry! Zo bedoelde ik het niet, maar ik nam de inspiratie van The Kissing Booth en ik wou eigenlijk naakt zeggen (zoals in Riverdale), maar dat betekent hoogst waarschijnlijk schorsing, maar dat kan ook hehe.


    ''With all due respect, which is none...''

    Tefnut schreef:
    (...)
    Oh sorry! Zo bedoelde ik het niet, maar ik nam de inspiratie van The Kissing Booth en ik wou eigenlijk naakt zeggen (zoals in Riverdale), maar dat betekent hoogst waarschijnlijk schorsing, maar dat kan ook hehe.

    D'r is inderdaad niets mis mee met een jongen die een rokje draagt, maar dat zal niet door iedereen zo gezien worden. Een goede uitdaging om te testen of degene het lef heeft. Sowieso vind ik jouw idee leuk bedacht! Daar zou ik ook wel aan meedoen. :Y)

    [ bericht aangepast op 10 maart 2023 - 20:32 ]


    [ heaven knows ]

    Togo schreef:
    (...)
    D'r is inderdaad niets mis mee met een jongen die een rokje draagt, maar dat zal niet door iedereen zo gezien worden. Een goede uitdaging om te testen of degene het lef heeft. Sowieso vind ik jouw idee leuk bedacht! Daar zou ik ook wel aan meedoen. :Y)


    Straffen kunnen ook zijn: betaal … bedrag aan … adres // lok een gevecht uit met je beste vriend // doe van die mushrooms die je high maken in het eten in de kantine

    Hier worden ook andere karakters in betrokken en karakters kunnen zo op elkaar reageren. :) dramaaaa


    ''With all due respect, which is none...''

    Tefnut schreef:
    (...)
    Straffen kunnen ook zijn: betaal … bedrag aan … adres // lok een gevecht uit met je beste vriend // doe van die mushrooms die je high maken in het eten in de kantine

    Hier worden ook andere karakters in betrokken en karakters kunnen zo op elkaar reageren. :) dramaaaa

    Dat klopt ^^ En ik denk dat een RPG dat wel nodig heeft, interactie onderling zelfs al is dit indirect. Een gebeurtenis helpt toch meestal dat de spanning er niet uitgaat. Al moet het denk ik niet té lang door blijven lopen, als in dat alles soepeltjes zal verlopen.


    [ heaven knows ]