• -zou er hier dan enig interesse in zijn? Asking for a friend
    Ik weet dat er momenteel nogal RPG's rondzwerven die vrij groot en gevuld zijn (en jezus wat zijn jullie rollen mooi, echt, wow, ik doe nu niet mee aan de al bestaande RPG's maar het ziet er echt prachtig uit), dus ik zou begrijpen als er hier weinig animo voor zou zijn aangezien mensen het druk hebben. Maar, aangezien ik connectie met Qreators mis en ik vroeger enorm van RPG's hield, wil ik het alsnog vragen: mocht ik een paranormaal moord mysterie (of simpelweg een mysterie dat te maken heeft met paranormale oorzaken) RPG topic openen, zou er dan iemand mee willen doen?

    Om het specifieker te maken, is er hier een vagelijk idee, al zou ik als dit handiger zou zijn, nu nog makkelijk dingen kunnen aanpassen (aangezien ik nog geen extensieve dingen heb uitgeschreven):

    We leven op een klein eiland in Canada in de buurt van Newfoundland en Cape Breton Island tijdens de jaren 30 tot 70 (dat moet ik nog specifiek uitdenken, maar als er een voorkeur is, laat het me weten). We leven in een bijgelovige en conservatieve havenstad waar de meeste ouderen bij een extreem Christelijke sekte behoren - niemand noemt het dit, maar het is wel zo. Een grote groep mensen is op mysterieuze wijze verdwenen zo'n vijf tot veertig jaar terug (afhankelijk van het decennium waarin we spelen), en niemand weet wat er hier gebeurd is. Er zijn vele theorieën hierover, de meesten compleet ongeloofwaardig. We zouden een groep jongeren spelen (of ouder dan dat, afhankelijk van waar jullie zin in hebben) die een autobiografie van één van de verdwenen personen vinden wat aanduidt dat je bovennatuurlijke krachten kunt ontwikkelen, en hieromheen een cult beginnen (en uiteraard bovennatuurlijke krachten ontwikkelen). Of ze proberen simpelweg het mysterie op te lossen, maar dat zou vereisen dat ik daar clues voor maak - whichever goes though.

    TLDR: We zijn in een havenstad op een verzonnen eiland in de 20ste eeuw en beginnen een cult waarin we telepathie en telekinese enzo ontwikkelen. En misschien andere fancy dingen. En mogelijk gebeurt er ook moord als daar zin in is. Wie weet. The Secret History maar er is daadwerkelijk een bovennatuurlijk element en geen school. You get the vibe, I hope.


    Ik ben zelf voornamelijk gewend aan in het Engels schrijven, dus vermoedelijk zou dit een Engelse roleplay zijn - behalve als dat heel veel animo verliest. I can be peer pressured to do anything right now. Laat het me weten

    [ bericht aangepast op 20 jan 2024 - 19:30 ]

    Voor zij die geen reacties achterlaten maar wel meningen hebben: zou je mee doen?


    obsessive rage

    Haha, vind het grappig dat je de huidige RPG's groot vindt - die zijn niets in vergelijking met vroeger 🥲

    I'm always a sucker for magic powers so I might join if u do it kan ik mss een oude heethoofd van me terugbrengen

    [ bericht aangepast op 19 jan 2024 - 22:02 ]


    help

    Ja rollen worden al snel een hobbyprojectje in hunzelf, daar gaat soms echt net iets teveel tijd in zitten, maar je moet iets als je nog even moet wachten totdat de RPG echt begint. Al wordt het wel makkelijker als je er meer maakt en dingen kunt gaan recyclen tussen rollen

    Powers ben ik ook altijd wel een fan van. Ik denk dat iets van een overall story of guiding wel handig is gezien het zonder op een gegeven moment gewoon een beetje dood gaat omdat niemand meer iets weet. Al vind ik het momenteel nog een beetje moeilijk om voor me te zien hoe de cult/het ontwikkelen van krachten/story er in RP eruit gaat zien, ik ken de source material ook niet dus dat helpt niet echt (even als voorbeeld: het idee van een school geeft bij mij veel sneller ideeën en connecties omdat dat gewoon veel bekender en relevanter is in mijn huidige leven dan een cult of een dorp/eiland als speel-omgeving zou hebben dus dat vind ik lastig van te voren inschatten, niet dat ik niet mee zou doen omdat het niet in een school is).

    Ik denk dat ik waarschijnlijk wel zou joinen al speel ik liever later in de timeline speel dan eerder (not the biggest dan of historische settings).
    Heb je een idee voor dingen als wordcount?

    [ bericht aangepast op 19 jan 2024 - 22:24 ]

    Ik zou zelf niet meedoen, puur omdat het in het Engels geschreven gaat worden en dat niet mijn sterkste kant is, maar ik vind je idee zeker leuk! ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Coryo schreef:
    Haha, vind het grappig dat je de huidige RPG's groot vindt - die zijn niets in vergelijking met vroeger 🥲

    I'm always a sucker for magic powers so I might join if u do it kan ik mss een oude heethoofd van me terugbrengen


    Nee klopt, in 2017-2019 waren de RPG's enorm, het is voornamelijk dat ik toen ik in 2020(?) terug kwam er vrij weinig was, dus nu zijn de actieve RPG's enorm in vergelijking hahaha. Ik vergeet het liefste wat ik tijdens oude RPG's deed want ik was toen 13-15 en ik sterf altijd lichtelijk als ik zie wat ik toen maakte

    Satoru schreef:
    Ja rollen worden al snel een hobbyprojectje in hunzelf, daar gaat soms echt net iets teveel tijd in zitten, maar je moet iets als je nog even moet wachten totdat de RPG echt begint. Al wordt het wel makkelijker als je er meer maakt en dingen kunt gaan recyclen tussen rollen

    Powers ben ik ook altijd wel een fan van. Ik denk dat iets van een overall story of guiding wel handig is gezien het zonder op een gegeven moment gewoon een beetje dood gaat omdat niemand meer iets weet. Al vind ik het momenteel nog een beetje moeilijk om voor me te zien hoe de cult/het ontwikkelen van krachten/story er in RP eruit gaat zien, ik ken de source material ook niet dus dat helpt niet echt (even als voorbeeld: het idee van een school geeft bij mij veel sneller ideeën en connecties omdat dat gewoon veel bekender en relevanter is in mijn huidige leven dan een cult of een dorp/eiland als speel-omgeving zou hebben dus dat vind ik lastig van te voren inschatten, niet dat ik niet mee zou doen omdat het niet in een school is).

    Ik denk dat ik waarschijnlijk wel zou joinen al speel ik liever later in de timeline speel dan eerder (not the biggest dan of historische settings).
    Heb je een idee voor dingen als wordcount?


    Ik maak veel rollen so yeah I feel you, ik speel alleen niet want ik ben een beetje een kluizenaar. Mijn hele layout topic staat vol met personages hahahaha (maar vgm werken de fonts die ik gebruik niet voor iedereen dus zouden ze er op andere desktops nogal rommelig uit kunnen zien ben ik bang waar ik laatst een realisatie van had dus nu weet ik niet 100% zeker of ik ze zou copy pasten naar andere topics)

    Ik begrijp je punt, ik ben zelf echter helemaal niet van scholen (ik ben van school gedropt voor een reden zeg maar), dus was dat een bewuste keuze. Ik begrijp dat het vaag is momenteel though, tegen de tijd dat ik een daadwerkelijk rollentopic zou openen zou ik een hoop dingen hebben uitgewerkt zodat er meer duidelijkheid is. Ik zou zeker tijd stoppen in ervoor zorgen dat het een beetje smooth verloopt etc en een duidelijk plot op te zetten (een ander idee was het oplossen van de verdwijning waar ik dan clues voor zou schrijven etc, maar dat leek me misschien iets té sloom aangezien krachten hebben toch wel één van de leukste dingen in RPG's is), zowel als willen zorgen dat het duidelijk is waar personages vandaan kunnen komen en hoe ze met elkaar opgescheept zitten. Ik heb nogal veel kanten waar ik hiermee op kan (ik zou ze kunnen veranderen in een groep onderzoekers, of een grote vriendengroep op vakantie, afhankelijk van het aantal mensen dat mee zou doen, of kunnen starten op het moment dat er al een cult is), dus ik zou er sowieso even voor moeten zitten. Personally am a fan of historical settings though but going later rather than earlier is still possible obviously
    Thanks for the feedback!

    EDIT: Helemaal vergeten woordcount bij te voegen, whoops. Ik dacht aan zo'n 100-200 woorden, afhankelijk van wat haalbaar is voor spelers.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2024 - 22:50 ]


    obsessive rage

    inktzwart schreef:
    (...)
    Ik begrijp je punt, ik ben zelf echter helemaal niet van scholen (ik ben van school gedropt voor een reden zeg maar), dus was dat een bewuste keuze. Ik begrijp dat het vaag is momenteel though, tegen de tijd dat ik een daadwerkelijk rollentopic zou openen zou ik een hoop dingen hebben uitgewerkt zodat er meer duidelijkheid is. Ik zou zeker tijd stoppen in ervoor zorgen dat het een beetje smooth verloopt etc en een duidelijk plot op te zetten (een ander idee was het oplossen van de verdwijning waar ik dan clues voor zou schrijven etc, maar dat leek me misschien iets té sloom aangezien krachten hebben toch wel één van de leukste dingen in RPG's is), zowel als willen zorgen dat het duidelijk is waar personages vandaan kunnen komen en hoe ze met elkaar opgescheept zitten. Ik heb nogal veel kanten waar ik hiermee op kan (ik zou ze kunnen veranderen in een groep onderzoekers, of een grote vriendengroep op vakantie, afhankelijk van het aantal mensen dat mee zou doen, of kunnen starten op het moment dat er al een cult is), dus ik zou er sowieso even voor moeten zitten. Personally am a fan of historical settings though but going later rather than earlier is still possible obviously
    (...)


    Ik begrijp helemaal dat het een bewuste keuze is en wilde er ook zeker niet mee insinueren dat het niet hebben van een school een stom idee is of dat ik alleen mee zou doen als het wel een school-RPG was. Jou RPG dus je mag sowieso lekker helemaal zelf doen wat je leuk vind ^^ Het was meer ter verduidelijking van mijn eigen vaagheid gezien het een vrij duidelijk en bekend voorbeeld is ^^

    Ik vind het een interessant idee, maar in het Engels schrijven heeft toch niet helemaal mijn voorkeur. Ik zou het dan even aankijken, maar neig meer naar niet meedoen daardoor.

    Leuk idee. Heeft iets weg van Riverdale, maar ik schrijf liever niet in het Engels.

    Aangezien meerdere mensen moeite zouden hebben met een volledig Engelstalige RPG: zou het makkelijker zijn als ieder in de taal schrijft die voor hen het makkelijkst is qua posts en files? Als dat het makkelijker zou maken, heb ik hier namelijk geen enkel probleem mee


    obsessive rage

    yestesyesyesyes! ik zou meedoen, zeker als het Engels is (schrijf ik de laatste tijd meer)! maar ben niet zo'n fan van de tijdsperiode (ivm me not being a star at it) en ik speel liever 21+ chars, voor de rest 👍👍👍


    [ heaven knows ]

    Mijita schreef:
    yestesyesyesyes! ik zou meedoen, zeker als het Engels is (schrijf ik de laatste tijd meer)! maar ben niet zo'n fan van de tijdsperiode (ivm me not being a star at it) en ik speel liever 21+ chars, voor de rest 👍👍👍


    Personages zouden zeker 21+ zijn ^^ (or at least 18+ but that includes characters over 21)

    EDIT: Ik zie nu dat ik idd "jongeren" had opgeschreven wat niet heel duidelijk is whoops, ik bedoelde jongvolwassenen, ik pas dat even aan

    [ bericht aangepast op 20 jan 2024 - 19:48 ]


    obsessive rage

    This is só up my alley! Ik zou graag meedoen.
    Ik wacht al een tijdje op een nieuw RPG dat me zo volledig aanspreekt.
    Engels zou alleen maar een pluspunt zijn voor mij, mijn voorkeur zou gaan naar de jaren 70 en net zoals Mijita aangaf zou ik ook liefst 21+ spelen.
    Ik vind het wel een mooie oplossing om ieder zijn eigen voorkeurstaal te laten kiezen/schrijven - wordt even schakelen maar dan heb je wel enthousiaste spelers.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Mijita schreef:
    yestesyesyesyes! ik zou meedoen, zeker als het Engels is (schrijf ik de laatste tijd meer)! maar ben niet zo'n fan van de tijdsperiode (ivm me not being a star at it) en ik speel liever 21+ chars, voor de rest 👍👍👍


    This ^^

    Valkyria schreef:
    This is só up my alley! Ik zou graag meedoen.
    Ik wacht al een tijdje op een nieuw RPG dat me zo volledig aanspreekt.
    Engels zou alleen maar een pluspunt zijn voor mij, mijn voorkeur zou gaan naar de jaren 70 en net zoals Mijita aangaf zou ik ook liefst 21+ spelen.
    Ik vind het wel een mooie oplossing om ieder zijn eigen voorkeurstaal te laten kiezen/schrijven - wordt even schakelen maar dan heb je wel enthousiaste spelers.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb eindelijk terug tijd om te RPG'en en dit klinkt zó leuk. Laat maar komen, zou ik zeggen *O*


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Hier is het rollentopic (: waar ik wel per ongeluk een foutje in de titel bij heb gecreëerd, dus als een mod de teken combinatie tussen rpg & 150 zou kunnen aanpassen naar een | of een middelpunt, then thank you I owe you my firstborn


    obsessive rage