• Ja. Ik begin bij het begin.
    Iets meer dan anderhalve maand geleden kreeg ik een relatie, met een superlieve jongen. Maar hij is heel onzeker. Steeds moet ík naar hem toe lopen, en een knuffel en een zoen geven. Nooit komt hij. Hij durft ook niet normaal op de bank bij me te zitten of te liggen, en hij durft me hand niet vast te pakken. Net of ik een of andere enge ziekte heb ofzo. Ik heb er al wat van gezegt, en dan verschuilt hij zich achter zijn verleden, een té makkelijke uitweg vind ik. Onzeker zijn, oké, maar niet eens naar je eigen vriendin toe te durven lopen, alleen ernaar toelopen, gaat me te ver. Maarja, sins ik er dus wat van zei, zegt hij niets meer tegen me. Alleen via internet soms "hoi". Ook op het schoolplein, dan gaat hij bij een groep meisjes staan, bij de fietsenstalling, inplaats van waar hij altijd stond. Bij mij, en wat vrienden dus. Ik zag hem vandaag in een winkel, en hij zei niets, kwam niet naar me toe ofzo, maar hij vluchtte de winkel uit. En zo wil ik geen relatie, en ik wil het uitmaken, maar ik ben zo bang dat ik hem verdriet doe, na alles wat hij heeft meegemaakt, maar hoe het zo is, is gewoon oneerlijk voor ons beide.
    En nu weet ik niet wat ik moet doen.

    Ik vind het een goede zet dat je er wat van hebt gezegd. Het kan misschien hard voor hem zijn, maar het laat hem wel zien dat hij niet bang voor je hoeft te zijn. Als je het echt wilt uitmaken, dan doe je dat. Als je denktv dat je hem uit zijn schulp kan laten gaan, zou ik het nog proberen.
    De keuze ligt natuurlijk aan jou
    Ik denk niet dat het ooit nog een normale relatie zou kunnen worden, eerlijk gezegt.

    Recht in zijn gezicht zeggen datie normaal moet doen en dat het ander uit is (laat hem maar ff lekker schrikken) als hij je echt zoo leuk vind dan gaatie schrikken en wil hij niet dat je het uit maakt als hij zo raar blijft doen, uitmaken

    Denk ook aan je eigen gevoelens, niet alleen aan die van hem ;)

    -xxx-


    You can never wear to much black

    Recht in zijn gezicht zeggen datie normaal moet doen en dat het ander uit is (laat hem maar ff lekker schrikken) als hij je echt zoo leuk vind dan gaatie schrikken en wil hij niet dat je het uit maakt als hij zo raar blijft doen, uitmaken

    Denk ook aan je eigen gevoelens, niet alleen aan die van hem ;)

    -xxx-
    Hij kan er ook weinig aandoen dat hij zo onzeker is. Hij is alleen gewoon té onzeker.

    Misschien ligt het wél aan z'n verleden, dat ie daardoor onzeker is en niet veel durft te doen.
    Dat heb ik toch ook. -_-'
    Praat er met hem over en hij zal zichzelf heus wel mettertijd openstellen.


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    Ik zou zeggen wees geduldig en lief voor hem. Laat hem weten dat als hij wil praten over iets dat jij er voor hem bent. Zorg dus dat je zijn volle vertrouwen wint.


    When I grow up I wanna be a vampire!

    (...)Hij kan er ook weinig aandoen dat hij zo onzeker is. Hij is alleen gewoon té onzeker.


    Ookal is hij onzeker hoeft hij nog niet zo raar te doen (vind ik)


    You can never wear to much black

    Misschien ligt het wél aan z'n verleden, dat ie daardoor onzeker is en niet veel durft te doen.
    Dat heb ik toch ook. -_-'
    Praat er met hem over en hij zal zichzelf heus wel mettertijd openstellen.
    Niet veel durft te doen? Niets bedoel je.
    Ik zeg ook niet dat hij niet onzeker is door zijn verleden. Hij is gewoon té onzeker, durft niet eens naar me toe te lopen, terwijl we al ruim een maand hebben, en als je je dan nog achter je verleden verschuilt, vind ik dat een makkelijke uitweg, vooral omdat hij sins ik er wat van zei, áltijd bij een groep meiden staat te lachen, en niet eens meer wat tegen me zegt. Ik zie dat als net zoiets als; "joh, ik heb het moeilijk gehad, zie jij de relatie maar staande te houden." Niet lullig bedoelt, maar dat hij het zwaar heeft gehad, oke, maar hij maakt het wel erg bond. En ik heb er al zovaak over gepraat, maar dat maakt het alleen erger.

    (...)Niet veel durft te doen? Niets bedoel je.
    Ik zeg ook niet dat hij niet onzeker is door zijn verleden. Hij is gewoon té onzeker, durft niet eens naar me toe te lopen, terwijl we al ruim een maand hebben, en als je je dan nog achter je verleden verschuilt, vind ik dat een makkelijke uitweg, vooral omdat hij sins ik er wat van zei, áltijd bij een groep meiden staat te lachen, en niet eens meer wat tegen me zegt. Ik zie dat als net zoiets als; "joh, ik heb het moeilijk gehad, zie jij de relatie maar staande te houden." Niet lullig bedoelt, maar dat hij het zwaar, oke, maar hij maakt het wel erg bond. En ik heb er al zovaak over gepraat, maar dat maakt het alleen erger.


    Zo ben ik toch ook. -_-'
    Misschien moet je je eens verplaatsen in zijn situatie.
    Het is moeilijk om je daar overheen te zetten, even ter duidelijkheid.
    En de één kan wat onzekerder zijn als de ander.
    Het ligt aan de persoon én het verleden achter die persoon.
    En als je er problemen mee hebt, maak je het uit.
    Bij twijfel, gewoon doen.


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    (...)Niet veel durft te doen? Niets bedoel je.
    Ik zeg ook niet dat hij niet onzeker is door zijn verleden. Hij is gewoon té onzeker, durft niet eens naar me toe te lopen, terwijl we al ruim een maand hebben, en als je je dan nog achter je verleden verschuilt, vind ik dat een makkelijke uitweg, vooral omdat hij sins ik er wat van zei, áltijd bij een groep meiden staat te lachen, en niet eens meer wat tegen me zegt. Ik zie dat als net zoiets als; "joh, ik heb het moeilijk gehad, zie jij de relatie maar staande te houden." Niet lullig bedoelt, maar dat hij het zwaar heeft gehad, oke, maar hij maakt het wel erg bond. En ik heb er al zovaak over gepraat, maar dat maakt het alleen erger.


    Mijn mening: Het is inderdaad moeilijk om over zulke dingen heen te komen als een zwaar verleden, hoe jy over je vriendje praat vind ik respectloos, je vooroordeelt wel, je weet niet wat er is gebeurd in zijn verleden. En als je dat wel weet nog erger zelfs, daar meot je begrip en respect voor tonen.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    (...)

    Zo ben ik toch ook. -_-'
    Misschien moet je je eens verplaatsen in zijn situatie.
    Het is moeilijk om je daar overheen te zetten, even ter duidelijkheid.
    En de één kan wat onzekerder zijn als de ander.
    Het ligt aan de persoon én het verleden achter die persoon.
    En als je er problemen mee hebt, maak je het uit.
    Bij twijfel, gewoon doen.
    Maar ik ben bang dat ik hem pijn doe, en nog onzekerder maak.

    (...)Maar ik ben bang dat ik hem pijn doe, en nog onzekerder maak.

    Wees daar dan niet bang voor.
    Waarschijnlijk heeft ie wel ergere pijnen doorstaan, dus dat kan er ook nog best wel bij. -_-'
    Als je je er niet prettig bij voelt, moet je uit de relatie stappen.
    Niet zeiken, maar doen.


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    (...)

    Mijn mening: Het is inderdaad moeilijk om over zulke dingen heen te komen als een zwaar verleden, hoe jy over je vriendje praat vind ik respectloos, je vooroordeelt wel, je weet niet wat er is gebeurd in zijn verleden. En als je dat wel weet nog erger zelfs, daar meot je begrip en respect voor tonen.
    [sorry voor dat eerste stukje, niet verder gelezen] Het kan respectloos zijn in jou ogen, maar in die van mij niet. Steeds belooft hij, dat hij ook eens een stapje vooruit zal zetten, en inplaats daarvan verstopt hij zich voor me. En ik leef ook met hem mee, met wat hij allemaal heeft meegemaakt enzo, maar ik ben het gewoon spuugzat, dat hij de hele tijd A zegt, en B doet. Op een gegeven moment word je dan gewoon boos.

    (...)Pardon? Ik weet heel goed wat er in zijn verleden gebeurt is, hoe kan jij trouwens nou weten, of ik dat niet weet? Hij verteld mij facking alles. Jíj oordeelt juist, terwijl je niet weet, wat ik allemaal weet. En jíj weet nog niet half wat hij allemaal doet om me te vermijden, en dat word ik gewoon zat. En het kan respectloos zijn in jou ogen, maar in die van mij niet. Steeds belooft hij, dat hij ook eens een stapje vooruit zal zetten, en inplaats daarvan verstopt hij zich voor me.

    Ze zegt toch ook; óf als je dat niet weet..
    Niet moeilijk om dat te lezen, darling. :')
    In ieder geval; Maak het lekker uit.
    Drama over, jij blij.
    Einde verhaal.


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    (...)
    Ze zegt toch ook; óf als je dat niet weet..
    Niet moeilijk om dat te lezen, darling. :')
    In ieder geval; Maak het lekker uit.
    Drama over, jij blij.
    Einde verhaal.
    Nou, sorry, toe ik die zinnetjes las, werd ik gewoon boos.

    (...)Pardon? Ik weet heel goed wat er in zijn verleden gebeurt is, hoe kan jij trouwens nou weten, of ik dat niet weet? Hij verteld mij facking alles. Jíj oordeelt juist, terwijl je niet weet, wat ik allemaal weet. En jíj weet nog niet half wat hij allemaal doet om me te vermijden, en dat word ik gewoon zat. En het kan respectloos zijn in jou ogen, maar in die van mij niet. Steeds belooft hij, dat hij ook eens een stapje vooruit zal zetten, en inplaats daarvan verstopt hij zich voor me.


    Lees beter meisje. Ik zei daarna: en áls je dat wel wist. Dus alsnog, je mag het misschn zat zijn, nou kap er dan mee. Het komt voor mij en vast veel andere mensen over alsof je geen begrip toont en geen respect ervoor hebt, mensen met een zwaar verleden horen gerespecteerd te worden. Uit jou worden blijkt dat niet. Misschien moet je ook eens goed over jouw gevoel praten en precies zeggen wat je hier zegt.

    Edit: En dit soort reactie's had je kunnen verwachten, als je dat niet had willen ondervinden had je geen openbaar topic aan moeten maken waar iedereen vrij is zijn mening te uiten.


    We'll still love each other, forever and always. <3