• Ik snap iets niet van Wiskunde:

    Het ijs op Antartica is op sommige plaatsen wel 4 km dik. De ijskap van Antarticais 11 miljoen km2 groot. Hier ligt 70 procent van de totale zoetwatervoorraad van de aarde opgeslagen.
    Zou dit ijs allemaal smelten stijgt de zeewaterspiegel met 70 meter.

    a) De ijskap is ongeveer 3400 km lang. Hoe breed is de ijskap= Ga uit van een rechthoekige vorm van Antartica.
    b) Hoevel km3 is de watervoorraad van de ijskap.
    c) Hoevel km2 is het wateroppervlak van de aarde.
    Ik snap er niks van kan iemand het me uitleggen?
    x


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    a) de oppervlakte (11 miljoen km2) delen door de lengte (3400 km)
    b) de oppervlakte x dikte (4 km)
    c) geen idee ^^

    Ik weet niet zeker of het klopt ..

    Xx

    dankje !


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    *staat 7.7 voor wiskunde*
    ff kijken, Ik ga proberen om A uit te leggen :Y)
    Het is dus 3400 KM lang. En de oppervlakte is 11 miljoen km². Om een oppervlakte uit te rekenen doe je lengte × Breedte, en nu dnek ik dat je 11.000.000 delen door 3400 moet doen. En dan dat getal de breedte ervan is.. Denk ik (A)
    *hoopt je geholpen te hebben*

    Dankje! Ik heb hem.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik haaaat wiskunde, mocht dit jaar als keuzevakken kiezen tussen Wiskunde en Maatschappijleer 2, natuurlijk Maatschappijleer 2 gekozen :'3
    Vorig jaar had ik nog wel wiskunde, maakte nooit mn hw totdat de leraar ging controleren, ik had het natuurlijk niet af maar ik had mn schrift wel bij me, dus die liet ik gewoon in mn tas zitten. Kwam die leraar langs; ''Tamara, waar is je schrift?'' ''Ehh meneer, ik ben hem vergeten, hij ligt nog thuis..'' ''Ooh? Nou laat dan je tas maar zien!''
    Entoen was ik screwed :'D


    I don't need words to feel those lips.

    Ik ben een heel jaar elke rapport gebuisd geweest op wiskunde dus vraag het nie aan mij... x'd


    I believe in music the way some people believe in fairytales.

    Dudette, mijn wiskunde is zo slecht sinds dit jaar, dat ik heel blij mag ijn met een 4 duzz don't ask me:P


    Live for something or die for nothing

    a) de oppervlakte (11 miljoen km2) delen door de lengte (3400 km)
    b) de oppervlakte x dikte (4 km)
    c) geen idee ^^

    Ik weet niet zeker of het klopt ..

    Xx

    Nu is b alleen 100% van al het water, als je er alleen de zoetwater van moet hebben, moet die 70% berekenen. x]
    c) Ik heb er een uitkomst voor, maar ben er niet zeker van.
    Ik heb het volume van die ijskap(44 miljoen km³ ) gedeeld door de hoogte die bij het wateroppervlak bijkomen(70m). Dus dan heb je het oppervlak.

    44 000 000km³/0,070km = ...km²

    Als je het mij vraagt wordt het zo gedaan. x]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Euh, ik haat wiskunde & ik snap echt niets vn dat vraagstuk x'd


    I used to be lovedrunk, but now I'm hungover

    Ik heb een 4.1 voor een wiskundeproefwerk waarvoor ik 2 uur geleerd heb.


    No growth of the heart is ever a waste

    a) Kijk hoeveel keer 3400 km 11 miljoen km is.. dus: (...) X 3400 = 11000000
    b) Weet ik niet maar misschien heeft dat temaken met dat smelten van de ijskap ofzo.
    c)Snap ik al helemaal niet.. maar als alles smelt stijgt het met 70 meter en als je daarmee misschien een berekening maakt en met de hoeveelheid water op de ijskap kom je er misschien uit.
    Oke, ik denk niet dat het klopt, ik sta maar een 7,8 op wiskunde en zit nogmaar een halfjaar op de middelbare. dus ik heb nog helemaal geen flikker gedaan aan wiskunde.


    Als je maar een ananas hebt..

    Ik heb een 4.1 voor een wiskundeproefwerk waarvoor ik 2 uur geleerd heb.

    Dat is erg! Ik snap alleen nooit hoe je moet leren voor wiskunde, dus ik leer maar nooit. ='D


    Als je maar een ananas hebt..

    Ik heb een 4.1 voor een wiskundeproefwerk waarvoor ik 2 uur geleerd heb.
    The same here.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    voor c, het antwoord van b is 70% van je antwoord voor deze vraag.


    Life is hard and then we die

    heb net een 2.0 gehaald op wiskunde,en dit begrijp ik al helemaal niet :Y)

    (...)
    Dat is erg! Ik snap alleen nooit hoe je moet leren voor wiskunde, dus ik leer maar nooit. ='D

    Daar ben ik na een half jaar nog steeds niet achter. Op mijn school hebben ze de neiging om nou net die ene kutsom eruit te pikken, de allermoeilijkste van de hele theorie. Denk je dat je het begrijpt, kom je er op het proefwerk pijnlijk achter dat je achter het net gevist hebt.


    No growth of the heart is ever a waste

    wiskunde sucks