• Borderline komt vaak voor het eerst tot uiting tussen de 17 en 24 jaar. Dit is een periode wanneer men zelfsstandig gaat wonen, gaat studeren of werken en nieuwe vrienden maakt, een periode met grote veranderingen dus. Tussen het 20e en 30e levensjaar zijn de problemen het grootst. Daarna zullen de klachten bij veel mensen verminderen. Maar bij periodes met veel stress kunnen de klachten weer heftig worden. Het hangt van de persoon zelf, hetgeen wat hij/zij meemaakt, en de behandeling af hoe de klachten ontwikkelen. Bij de meesten zullen de klachten in de loop der tijd verminderen, anderen leren hoe ze met hun klachten het beste om kunnen gaan, en sommigen blijven veel last van hun klachten houden.


    Synthomen van Borderline:
    1. Impulsiviteit: Mensen met borderline beginnen vaak enthousiast aan iets, maar stoppen er na een paar weken al mee (bijvoorbeeld een studie of een baan). Ook hebben zij vaak schulden, omdat ze impulsief aankopen doen.
    2.Zwart-wit denken: Mensen met borderline vinden iets heel erg leuk of juist helemaal niet. Of voelen zich super of waardeloos.
    3. Stemmingswisselingen: Een positieve stemming kan bij iemand met borderline ineens omslaan naar een negatieve stemming. Iets wat ze een minuut daarvoor nog geweldig was is daarna totaal waardeloos.
    4. Moeilijk alleen kunnen zijn: Mensen met borderline zijn extreem bang om in de steek gelaten te worden. In een relatie testen ze telkens of ze in de steek gelaten worden. Een klein meningsverschil kan al leiden tot het uitmaken van een relatie/vriendschap. Hun verwachtingen van de ander zijn zo hoog dat niemand daaraan kan voldoen. Hierdoor heeft iemand met borderline vaak wisselende relaties/vriendschappen.
    5. Weinig zelfvertrouwen: Mensen met borderline zijn erg gevoelig voor opmerkingen, ze beschouwen deze vaak als kritiek.
    6. Zelfverwonding en zelfdoding: Veel mensen met borderline snijden zichzelf in hun lichaam. Hun gevoelens zijn zo heftig dat het snijden hun oplucht, op dat moment doet het hun dan ook geen pijn. Daarna voelen ze zich erg schuldig. Ook denken zij vaak aan zelfdoding. Eén op de tien mensen met borderline sterft door zelfdoding.
    7. Dissociatieve verschijnselen: Soms hebben mensen met borderline momenten dat ze ‘er even niet meer bij zijn’. Soms weten ze ook niet precies wat er gebeurd is. Dit noemt men dissociëren. Dagdromen is bijvoorbeeld een vorm van dissociëren.
    8. Psychotische verschijnselen: Soms hebben mensen met borderline psychostische periodes. Ze zijn dan verward en kunnen stemmen horen die er in werkelijkheid niet zijn.

    Ik weet het niet meer. Punt. 1, 2, 3, 5, 6, 7 en 8 gebeuren bij mij wekelijks tot dagelijks. Maar het gekke is dat Borderline voorkomt op de leeftijd dat je zelfstandig word (17-24 jaar). En ja ik wil wel heel graag zelfstandig worden en ik doe ook veel dingen alleen ensow. Maar ik snap het niet meer!
    Help!
    Heb ik nou Borderline of niet? :S


    Fishy Does Rawrrr... Tiger Does Blub <3

    (...)
    Nee, want ze mogen het niet tegen je ouders vertellen.
    Oké....


    Fishy Does Rawrrr... Tiger Does Blub <3

    Kijk een half uur geleden voelde ik me nog zo blij omdat ik verliefd was ensow en nou voel ik me gewoon weg klote! En het ergste is dat ik niet weet waarom. Ik kan soms alles wat ik heb kapot maken en dan pas weer bij bijzijnde komen en dan realiseren wat ik heb gedaan.


    Fishy Does Rawrrr... Tiger Does Blub <3

    Kijk een half uur geleden voelde ik me nog zo blij omdat ik verliefd was ensow en nou voel ik me gewoon weg klote! En het ergste is dat ik niet weet waarom. Ik kan soms alles wat ik heb kapot maken en dan pas weer bij bijzijnde komen en dan realiseren wat ik heb gedaan.

    Dat heet misschien gewoon de puberteit.
    Zoals ik al zei, ga gewoon met een dokter ofzo praten. Die heeft geheimhoudingsplicht, óók tegenover je ouders.


    I clicked my heels and wished for you.

    Sorry, maar ik vind dat je je aanstelt. Dat is alles wat ik te zeggen heb.


    "I shut my eyes in order to see.'

    (...)Oké....

    Wát? Is toch zo?
    *Agree met xBiteMe


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Sorry, maar ik vind dat je je aanstelt.

    Dat snap ik. En dan mag je ook weer vinden dat omdat ik het snap dat ik me aanstel. En ga zo maar door.
    Dit word een oneindige discussie. Waar is er een mod om dit toppic te sluiten...?


    Fishy Does Rawrrr... Tiger Does Blub <3

    Nee serieus als je je echt met alles identificeert en gelijk geloofd dat je het hebt het ik het volgende
    - een gedragstoornis/persoonlijkheisstoornis *kun je denken aan borderline
    - een eetstoornis
    - ben ik schizo
    - manische depressie
    - en nog wel genoeg andere mentale andere zwakheden.
    Wat ik hiermee wil zeggen is. Misschien, al zou je het hebben. Ga je er dan niet na gedragen waar veel mensen in wegzakken. Want dan maak je jezelf echt kapot.


    Wie du mir, so ich dir.

    Mijn vriendin had dat ook:O En toen had ze zelfmoord gepleegd:O
    DOE JIJ DAT ALSJEBLIEFT NIET!!!


    Ja of nee of misschien of wat anders. Who knows?

    Mijn vriendin had dat ook:O En toen had ze zelfmoord gepleegd:O
    DOE JIJ DAT ALSJEBLIEFT NIET!!!
    En dit moet haar helpen op wat voor manier...?:8


    Wie du mir, so ich dir.

    Nee serieus als je je echt met alles identificeert en gelijk geloofd dat je het hebt het ik het volgende
    - een gedragstoornis/persoonlijkheisstoornis *kun je denken aan borderline
    - een eetstoornis
    - ben ik schizo
    - manische depressie
    - en nog wel genoeg andere mentale andere zwakheden.
    Wat ik hiermee wil zeggen is. Misschien, al zou je het hebben. Ga je er dan niet na gedragen waar veel mensen in wegzakken. Want dan maak je jezelf echt kapot.

    Dat doe ik (vind ik zelf) ook niet. Ik kan echt super happy zijn op sommige momenten ensow heur^^


    Fishy Does Rawrrr... Tiger Does Blub <3

    Die dingen zijn emoties, die heeft iedereen wel eens.
    Als je die ziekte hebt zijn ze gewoon heel erg extreem.

    Nee serieus als je je echt met alles identificeert en gelijk geloofd dat je het hebt het ik het volgende
    - een gedragstoornis/persoonlijkheisstoornis *kun je denken aan borderline
    - een eetstoornis
    - ben ik schizo
    - manische depressie
    - en nog wel genoeg andere mentale andere zwakheden.
    Wat ik hiermee wil zeggen is. Misschien, al zou je het hebben. Ga je er dan niet na gedragen waar veel mensen in wegzakken. Want dan maak je jezelf echt kapot.

    Join de gekkenclub. 8)
    Ik heb:
    - Borderline
    - Manische depressie
    - Verlatingsangst
    - Nog iets.

    De enige die het echt weet is de dokter, schat. Het is niet slim om zelf diagnoses te stellen. ;)


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Die dingen zijn emoties, die heeft iedereen wel eens.
    Als je die ziekte hebt zijn ze gewoon heel erg extreem.

    Hormonen kunnen het ook zijn. Pubertijd. Weet je wel, die tijd dat iedereen het wel eens moeilijk heeft.


    rules don't stop me

    xD Omg... Als ik er nu weer over nadenk vind ik dit wel komisch al die reacties.
    Maar als ik er aan de andere kant over nadenk...
    AAH!
    Ik ga voor vandaag kappen met Q, want ik word helemaal gek van mezelf. Ö


    Fishy Does Rawrrr... Tiger Does Blub <3

    (...)
    Join de gekkenclub. 8)
    Ik heb:
    - Borderline
    - Manische depressie
    - Verlatingsangst
    - Nog iets.

    De enige die het echt weet is de dokter, schat. Het is niet slim om zelf diagnoses te stellen. ;)
    He verhip ik was er een paar vergeten x]. Verlatings angst en bindings angst horen eigenlijk ook nog in het rijtje x]


    Wie du mir, so ich dir.