• De stelling van vandaag luidt:
    Het koningshuis moet afgeschaft worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Dit is mijn signature...

    Dazai schreef:
    Eens. Eigenlijk heeft het koningshuis bijna geen macht meer en regeren ze alleen in naam, en eigenlijk hebben we er geen last van, maar als het koningshuis geen echte macht meer heeft, kunnen we het net zo goed afschaffen, want nu kost het ons alleen maar geld. Ik vind ook dat een echte leider gekozen moet worden omwille van zijn kwaliteiten, niet vanwege zijn 'naam'.


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh

    Nope Nope Nope Nope!

    Het koningshuis doet echt veel meer dan je denkt hoor. De economie ondersteunen, een land bijeenhouden en geloof me dat doet geen enkele achterlijke politicus. Dus zeg me niet dat jullie liever een land hebben met die bekvechtende eikels.
    De koning is er voor het land.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik heb er geen problemen mee, maar ik vind wel dat ze altijd in het nieuws zijn op een gegeven moment irritant wordt, vooral met die onzinnige dingen als vakantie... xD


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik ben het zo ontzettend eens. Het koningshuis is iets waar ik me al jaren aan erger. Ik vind het ontzettend oneerlijk dat we mensen 'koning' maken doordat ze net in een bepaalde familie geboren zijn. Ik heb niets tegen de personen van de koninklijke familie, maar wel tegen het systeem. Het is ontzettend ouderwets en niet meer van deze tijd.
    Het koningshuis van nu is amper verbonden met de Willen van Oranje van vroeger. Ik snap dat hij heel wat voor Nederland betekent heeft, maar daar hoeven zijn verwanten geen credits voor te krijgen. Ik vind eigenlijk dat het de meest verstandige keuze van Nederland was om een republiek te worden. Destijds is er weer een koning gekozen om samen met België, naast andere landen, een sterk verbond te vormen tegen de macht van Frankrijk na de tijd van Napoleon. Moeten we daar nog steeds bang voor zijn? Nee.
    Toen de macht van de koning is beperkt, wilde de koning wel koning blijven en zou er anders volgens mij ook nooit mee hebben ingestemd. Dus nu hebben we een koning omdat die koning te hebzuchtig was om de titel te laten vallen. Dat klinkt volgens mij niet echt als een goede reden.
    Nederland kan zich prima redden zonder koning. Qua België ben ik niet erg goed op de hoogte van de geschiedenis, over Nederland weet ik iets meer. Ik vind dat het koningshuis teveel eer krijgt voor alles wat de tweede kamer enzovoort regelt.
    Ergens snap ik nog wel dat de koning het land bijeen houdt, maar dat is volgens mij meer de symbolistische koning dat de daadwerkelijke.


    She was always looking for more..

    Ja. Met name omdat het zo idioot veel geld kost. Het is dan wel een 'symbool', maar zo mega ouderwets.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    I don't care xD

    Debbaut schreef:
    Nope Nope Nope Nope!

    Het koningshuis doet echt veel meer dan je denkt hoor. De economie ondersteunen, een land bijeenhouden en geloof me dat doet geen enkele achterlijke politicus. Dus zeg me niet dat jullie liever een land hebben met die bekvechtende eikels.
    De koning is er voor het land.


    chaos makes the muse

    Nee. Volgens mij hebben ze nog wel degelijk nut. Al is het enkel diplomatisch.
    Wat wel mag, is dat in hun inkomsten wat gesnoeid wordt.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Debbaut schreef:
    Nope Nope Nope Nope!

    Het koningshuis doet echt veel meer dan je denkt hoor. De economie ondersteunen, een land bijeenhouden en geloof me dat doet geen enkele achterlijke politicus. Dus zeg me niet dat jullie liever een land hebben met die bekvechtende eikels.
    De koning is er voor het land.


    "Geen enkele achterlijke politicus", "bekvechtende eikels". Ik begrijp waarom je die gedachtes hebt bij vele politici, maar ik vind het wel jammere opmerkingen. Heb jij er ooit over gedacht politicus te worden? Ik denk het niet, af te leiden uit je reactie. Die politici wel en ik persoonlijk ook. Stel dat ik de politiek zou in gaan, ooit, of enig wie anders om ons mening te verdedigen, om de mening van stemmers te verdedigen, zijn wij dan ook bekvechtende eikels? Het systeem zit niet top ineen, dat ga je me niet horen zeggen, maar de meeste van die mensen hebben het echt goed voor met hun land en hun volk. Uiteraard zijn er heel veel mensen die gewoon naar macht op zoek zijn, maar er zijn ook heel veel mensen die het uit hun hart doen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben voor het Koningshuis. Ik denk dat het Nederlandse Koningshuis een positieve en vriendelijke uitstraling heeft en dagen als Koningsdag geeft toch wat samenhang onder de bevolking. Daarnaast heeft het Koningshuis een grote diplomatieke en economische waarde en ondanks dat we er veel geld aan uitgeven, brengt het uiteindelijk meer op.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Volgensmij doet een koning toch niet super veel meer? I mean, meeste beslissingen worden door de ministers en 1e en 2e Kamer genomen. De Koning hoeft het dan alleen te ondertekenen.
    Verder alleen relaties et andere landen opbouwen en behouden. (Ik zeg niet dat ik hier veel verstand van heb, so don't blame me)
    Om terug te komen op de stelling: het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Voor nu heb ik er niet veel last van.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    (...)

    "Geen enkele achterlijke politicus", "bekvechtende eikels". Ik begrijp waarom je die gedachtes hebt bij vele politici, maar ik vind het wel jammere opmerkingen. Heb jij er ooit over gedacht politicus te worden? Ik denk het niet, af te leiden uit je reactie. Die politici wel en ik persoonlijk ook. Stel dat ik de politiek zou in gaan, ooit, of enig wie anders om ons mening te verdedigen, om de mening van stemmers te verdedigen, zijn wij dan ook bekvechtende eikels? Het systeem zit niet top ineen, dat ga je me niet horen zeggen, maar de meeste van die mensen hebben het echt goed voor met hun land en hun volk. Uiteraard zijn er heel veel mensen die gewoon naar macht op zoek zijn, maar er zijn ook heel veel mensen die het uit hun hart doen.


    Sorry, maar na wat ik de afgelopen maanden hoor, en ja, ik volg de politiek, kan ik gewoon niet meer positief zijn over de landstoppen. Zeg ik daarmee dat elke politici slecht is? Nee, de goede zitten meestal in de partijen die niet hoog geraken omdat ze niet zo hoog van de toren blazen.(cat)
    En die opmerking bedoel ik positief. De beste partijen zijn meestal nog de kleinste partijen die het dichtst bij de bevolking staan.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 17:01 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik heb er geen last van. Mij maakt het niet uit. Denk ik. xD


    Treat People With Kindness

    Jaaa! Dagelijkse stelling! En anyway. Van mij hoeft het niet!


    You dare to gaze upon me?

    Nee, totaal niet mee eens. Mensen die denken dat Willem Alexander en Máxima alleen maar op hun kont zitten en zo nu en dan eens een vakantiehuis aanschaffen, mogen zich wel wat beter inlezen in deze discussie. Ze doen veel en veel meer dan jullie denken.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.