• We drukken jullie op het hart dat niet alles wat door users in dit topic wordt gezegt ook waar is. We vragen jullie daarom ook om niet teveel te speculeren. Het beste kunnen we afwachten tot de politie dingen bevestigd. Bevestigde dingen zullen in dit topic vermeld worden.


    GELIEVE GEEN FOTO'S TE PLAATSEN VAN HET ONGEVAL IN VERBAND MET DE JONGE LEEFTIJD VAN SOMMIGE ONDER ONS.


    *EDITS IN ROOD*

    BRON: NOS
    Bij de viering van Koninginnedag in Apeldoorn heeft zich een ernstig incident voorgedaan. Het programma voor de rest van Koninginnedag is afgelast.
    Op tv was te zien hoe een zwarte auto vanuit de Loolaan door de menigte reed in de richting van de bus met de koninklijke familie.
    Daarna botste de auto, waarvan de voorruit al beschadigd was, tegen een pilaar. Onduidelijk is of er opzet in het spel is. Het leek erop dat de auto zich in verboden gebied bevond.
    Gewonden
    Bij het incident zijn veertien gewonden gevallen. De gewonden liggen nog op de grond, sommigen worden gereanimeerd. Anderen lijken er ernstig aan toe te zijn.
    Ambulances en brandweerauto's zijn aanwezig. In de lucht hangt een traumahelikopter.
    Bestuurder
    De bestuurder van de auto moest uit het wrak worden bevrijd. Hij wordt ernstig gewond naar het ziekenhuis gebracht. Hij is ook gearresteerd en hij wordt verhoord.
    De koninklijke familie heeft het incident gezien en reageerde geschokt. Prins Willem-Alexander en prinses Máxima keken toe met de hand voor de mond.
    De politie heeft het publiek verzocht weg te gaan. Het publiek vertrekt rustig.
    De politie geeft om 15.45 uur een persconferentie over het incident.

    EDIT:
    De koningin heeft via de rijksvoorlichtingsdienst haar medeleven betuigt.
    Het koninklijk defilé en andere activiteiten rond koninginnedag zijn afgelast, ook in Rotterdam en Amsterdam.
    De bestuurder is gewond en de auto wordt onderzocht.
    Langzaam maar zeker worden steeds meer evenementen elders in het land afgelast.
    Het programma in Amsterdam is ingekort.
    Volgens de persconferentie:
    Het OM (Openbaar Ministerie) heeft reden om aan te nemen dat het een bewuste actie betreft.
    Inmiddels vijf doden, 17 gewonden waarvan 4 zwaargewonden. Verspreid over 6 ziekenhuizen.
    Verdachte opgepakt, is een 38 jarige autochtone (=Nederlandse) man, niet in aanraking met justitie geweest. Invallen in Huissen, het is niet bekend of het hierbij gaat om het huis van de bestuurder.
    Koningin Beatrix heeft inmiddels het Nederlandse volk toegesproken via televisie en opnieuw haar ontzetting en medeleven betuigt.


    De man die verantwoordelijk is voor het drama in Apeldoorn is in de nacht van 30 april op 1 mei om twee minuten voor drie aan zijn verwondingen overleden in het ziekenhuis. Hiermee stopt het strafrechtelijk onderzoek naar hem.


    We drukken jullie op het hart dat niet alles wat door users in dit topic wordt gezegt ook waar is. We vragen jullie daarom ook om niet teveel te speculeren. Het beste kunnen we afwachten tot de politie dingen bevestigd. Bevestigde dingen zullen in dit topic vermeld worden.




    (bericht aangepast door een moderator)


    i need you like a heart needs a beat.

    Fragile schreef:
    (...)
    eerder om een vriend waarvan zn vader erheen zou gaan. vlak voordat het op het nieuws was zei hij niks meer, alleen dat er iets met zn vader is.


    Wow. Heftig. ;o


    -

    Damnit. Ik kijk nu een programma en daar hebben ze het uitgebreid over. Dit is zo schokkend dat ik net zat te huilen.


    -

    Edit;

    DADER AANSLAG KONINGINNEDAG DOOD

    De man die gisteren het drama in Apeldoorn veroorzaakte is overleden. Hij is vannacht in het ziekenhuis aan zijn verwondingen bezweken. Daarmee komt het dodental van het drama op zes.
    De politie heeft de 38-jarige man niet meer kunnen verhoren. Kort nadat hij tegen het monument 'De Naald' was gereden heeft hij nog wel gezegd dat hij het op de Koninklijke familie had gemunt.
    In het huis van de man in Huissen zijn geen wapens of explosieven gevonden en ook niets dat duidt op een motief. Ook zijn er volgens de politie vooralsnog geen aanwijzingen dat er meer mensen bij zijn actie betrokken waren.


    -

    Ik moest gister avond huilen Ö. Meestal doe ik dat niet om dit soort dingen, maar dit raakte me gewoon echt, ook omdat je die mensen zo zag liggen.. Ik vind het echt erg.. Ö.

    xSamantha schreef:
    Ik moest gister avond huilen Ö. Meestal doe ik dat niet om dit soort dingen, maar dit raakte me gewoon echt, ook omdat je die mensen zo zag liggen.. Ik vind het echt erg.. Ö.


    Same here.


    -

    Mesmerized schreef:
    Edit;

    DADER AANSLAG KONINGINNEDAG DOOD

    De man die gisteren het drama in Apeldoorn veroorzaakte is overleden. Hij is vannacht in het ziekenhuis aan zijn verwondingen bezweken. Daarmee komt het dodental van het drama op zes.
    De politie heeft de 38-jarige man niet meer kunnen verhoren. Kort nadat hij tegen het monument 'De Naald' was gereden heeft hij nog wel gezegd dat hij het op de Koninklijke familie had gemunt.
    In het huis van de man in Huissen zijn geen wapens of explosieven gevonden en ook niets dat duidt op een motief. Ook zijn er volgens de politie vooralsnog geen aanwijzingen dat er meer mensen bij zijn actie betrokken waren.




    OMG, mag ik blij zijn?

    xSamantha schreef:
    Ik moest gister avond huilen Ö. Meestal doe ik dat niet om dit soort dingen, maar dit raakte me gewoon echt, ook omdat je die mensen zo zag liggen.. Ik vind het echt erg.. Ö.


    Ik moest ook huilen. je hoorde al die mensen daar gillen en huilen, was echt gewoon niet normaal.

    LilGoofy schreef:
    (...)

    Ik moest ook huilen. je hoorde al die mensen daar gillen en huilen, was echt gewoon niet normaal.


    Ja het geeft je gwn zo een kut gevoel als je dat ziet of hoort.

    xSamantha schreef:
    (...)

    Ja het geeft je gwn zo een kut gevoel als je dat ziet of hoort.



    Jaa, Hopen dat het volgend jaar gewoon een normale Koninginnedag wordt

    LilGoofy schreef:
    (...)


    Jaa, Hopen dat het volgend jaar gewoon een normale Koninginnedag wordt


    Waarschijnlijk staan volgend jaar die mensen er met een veel kleiner aantal naar aanleiding van deze aanslag en staan die mensen er een stuk minder ontspannen. Best logisch, eigelijk.


    -

    Yes, die gast is dood... heeft ie verdiend ook.. Jammer dat ze niet wisten waarom hij het deeD...


    Niet geschoten is altijd mis..

    Eerlijk gezegd vind ik het niet zo goed dat hij is overleden; nu kan hij niet meer gestraft worden voor die vreselijke dag...

    UseSomebody schreef:
    Eerlijk gezegd vind ik het niet zo goed dat hij is overleden; nu kan hij niet meer gestraft worden voor die vreselijke dag...


    Ik wou net zeggen, jammer dat hij dood is.
    Hij had z'n hele leven moeten lijden in de gevangenis vind ik >.<


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Rickjuh schreef:
    (...)

    Ik wou net zeggen, jammer dat hij dood is.
    Hij had z'n hele leven moeten lijden in de gevangenis vind ik >.<

    idd, dat vind ik ook!

    UseSomebody schreef:
    Eerlijk gezegd vind ik het niet zo goed dat hij is overleden; nu kan hij niet meer gestraft worden voor die vreselijke dag...


    ik vind dat de dood z'n straf is