• Er is dus zo'n wijf, een vriendin van mijn beste vriendin.
    Let's call her Karen, en let's call my friend Ellen.
    Nou, Karen is echt dun, anorexia dun.
    En Ellen vind zichzelf te dik, wat dus echt niet zo is, want Ellen is mooi slank.
    Maar goed, in plaats van dat die Karen tegen Ellen zegt dat ze een mooi figuur heeft, begint ze dus over dieeten en dingen uitkotsen, waar ik dus al niet tegen kan, als je wilt afvallen doe het dan gezond.
    Nou, en aangezien Ellen een van mijn beste vriendinnen is, wil ik haar daar tegen beschermen.
    Máár, Ellen is dol op Karen, ze kijkt tegen haar op enzeuu, en ik weet dus dat Karen, Ellen al eerder heeft laten vallen, dus daar ben ik ook bang voor.
    En laatst op MSN zei Ellen tegen Karen (Ik was erbij) 'Ja, ik heb net een muffin gegeten! oO'
    En Karen zei dus serieus; 'OHMIJNGOD! WEETJE HOEVEEL CALORIËN DAARIN ZITTEN? Heb je gekotst?'

    Ik werd niet goed, dus ik zeg tegen Ellen dat ze moet stoppen, dat ze straks anorexia krijgt als ze zo doorgaat.
    Maar net zag ik dus dat Ellen en Karen nog steeds vrienden zijn... Like aargh.
    Moet ik tegen Karen zeggen dat ze bij Ellen uit de buurt moet blijven met haar pro-ana gedoe, of dat ik haar anders met haar lelijke kop tegen de muur sla?
    Of ben ik dan een slechte vriendin tegenover Ellen omdat ik een van haar vriendinnen bedreig? oO
    Ja sorry dat ik jullie hiermee lastigval, maar ik maak me echt hele erge zorgen om ehm Ellen. :X


    You move me ......... Kurt

    Ik zou echt niet weten wat je in zo'n situatie moet doen. Ik denk dat je al goed genoeg je best doet door haar probeert te beschermen.
    Je zou eventueel ook nog een goed gesprek met die Karen kunnen voeren, dat je het echt niet leuk vind dat ze zulke dingen tegen Ellen zegt.

    Dat zou ik in jou situatie doen denk ik ^^


    Shut up, before I stab you with my chopsticks

    Blowsighted schreef:
    Ik zou echt niet weten wat je in zo'n situatie moet doen. Ik denk dat je al goed genoeg je best doet door haar probeert te beschermen.
    Je zou eventueel ook nog een goed gesprek met die Karen kunnen voeren, dat je het echt niet leuk vind dat ze zulke dingen tegen Ellen zegt.

    Dat zou ik in jou situatie doen denk ik ^^

    Maar die Karen heeft al een teringhekel aan me, die lult het door aan Ellen en dan wordt Ellen weer boos.... ):


    You move me ......... Kurt

    Eens praten met die "Karen" en als ze dan nog zo ERG doorgaat haar gwn gaan uitschelden en haar meppen en gwn heel pissig worden zodat ze bang van je word. Dat zou ik doen dan. Maja dat ben ik :Y)

    Heeft die Karen zelf anorexia? Dan zou ik haar een hard meppen, wedden dat ze iets breekt? Maar goed dat is niet meteeen de juiste oplossing :Y)
    Ik zou eerst nog eens goed met Ellen praten, als ze echt niet wil luisteren en ze gaat dingen doen die Karen haar zegt, dan zou ik naar die ouders van Ellen gaan en het geval op tafel leggen. Of naar jou eigen ouders en dat die met de ouders van Ellen kunnen gaan praten...


    -

    wat zielig voor je meis!(eigenlijk ook voor je vriendin;Ellen)

    maar ik weet niet wat ik zou doen in zo'n situatie. Maar als je zegt dat als je met Karen praat dat dat geen zin heeft. Miss moet je dan met je mentor gaan praten? Of met de vertrouwenspersoon van school? Met je ouders praten, en die zouden dan met Ellens ouders kunnen praten...

    nog sterkte hè!
    xx mireille

    Ik zou die Karen, alle straten van m'n woonplaats door stompen.

    Misfit schreef:
    Ik zou die Karen, alle straten van m'n woonplaats door stompen.

    Hahaha, geweldig is niet altijd de oplossing. (:


    You move me ......... Kurt

    Pro-ana's kotsen niet :X Dat zijn pro-mia's
    Maargoed, ben jij zwaarder als haar? Ga dan op de weegschaal staan waar zij bij is, en zeur dat je jezelf te dik vind. Laat haar daarna op de weegschaal, en zeg dat je jaloers bent op haar gewicht.
    Misschien geeft het haar enig vertrouwen in haar gewicht terug.


    Your make-up is terrible

    TeddyMurder schreef:
    Pro-ana's kotsen niet :X Dat zijn pro-mia's
    Maargoed, ben jij zwaarder als haar? Ga dan op de weegschaal staan waar zij bij is, en zeur dat je jezelf te dik vind. Laat haar daarna op de weegschaal, en zeg dat je jaloers bent op haar gewicht.
    Misschien geeft het haar enig vertrouwen in haar gewicht terug.

    Dan is ze pro-anamia. --'
    Mij best, hee dat is eigenlijk best een goed idee. o:
    En ja, ik ben zwaarder als haar, ik kots mijn maaltijden niet uit...


    You move me ......... Kurt

    Met 'Ellen' een goed gesprek hebben.
    Als Karen al niet mag dan kan dat geen goeie invloed hebben op je vriendschap met Ellen.
    Als praten met beide geen zin heeft met een volwassenen er over praten maar eigelijk is dit Ellen haar eige keuze.


    The awkward moment when a sentence doesn’t end the way you think it octopus.

    Luminosity schreef:
    (...)
    Hahaha, geweldig is niet altijd de oplossing. (:
    Jawel. Dat weet ze wel dat ze beter d'r mond kan houden, en die vriendin geen ziekte aan moet praten.

    xDONUT schreef:
    Met 'Ellen' een goed gesprek hebben.
    Als Karen al niet mag dan kan dat geen goeie invloed hebben op je vriendschap met Ellen.
    Als praten met beide geen zin heeft met een volwassenen er over praten maar eigelijk is dit Ellen haar eige keuze.

    Ik snap dat het Ellen's eigen keuze is, maar ik durf te wedden dat je er ook iets aan zou doen als jou bf pro-ana werd enzo...
    En ja, misschien zeg ik er wel iets over tegen mijn ouders...


    You move me ......... Kurt

    Het is normaal dat je je zorgen maakt om een goede vriendin, Maar je kan moeilijk tegen jou vriendin zeggen dat ze bij dat meisje niet meer in de buurt mag komen want dat zou wel ees een omgekeerd effect kunnen hebben. Je kan er wel met haar is over praten en haar stimuleren om toch te eten en eventueel met haar ouders er over praten. ?


    A. ikmisje.

    Luminosity schreef:
    (...)
    Maar die Karen heeft al een teringhekel aan me, die lult het door aan Ellen en dan wordt Ellen weer boos.... ):


    Dan ehm.. Ga je eerst praten met Ellen.. En dan rustig blijven, want ik weet van mezelf, dat als ik geen gelijk krijg.. Ik kattig ga doen, en niet veel later bijna sta de schreeuwen :$


    Shut up, before I stab you with my chopsticks

    ik wou dat ik je kon helpen maar ik zou neit weten wat je moet doen srry :(
    xx en sterkte


    /