• Ik zit dit jaar in een nieuwe klas en ik heb nu een soort nieuwe vriendin en ik zit nu met een soort probleem..
    Zij is bevriend met A en B. Maar het is heel duidelijk dat ze haar gebruiken, en dat ze alleen goed genoeg is als ze iets aan haar hebben. En A en B gaan ook altijd met z'n tweeën om, en als er een niet is, gaan ze pas met haar om. Dus heel erg drie is er een te veel. En die derde is mijn vriendin dus, en ze is aleen niet te veel als de anderen iets aan haar hebben.
    Het viel me al meteen op toen ik erbij in de klas kwam, maar ik heb me er niet mee bemoeid.

    Maar nu ben ik bevriend met dat meisje, en ze heeft me al een paar keer verteld dat ze het niet leuk vindt, en dat ze het gevoel heeft dat ze wordt gebruikt. En nu vraagt ze advies aan mij, wat ze moet doen, en wat ik ervan vind.

    Maar dat is mijn probleem, ik zou haar namelijk aanraden hen te zeggen dat ze het beu is gebruikt te worden en tweede keus te zijn. En als ze dan nog niet ophouden, minder met hen om te gaan.

    Maar dat meisje is veel te lief en verlegen om dat te doen, en laat heel erg over zich heen lopen, dus ik ben bang dat ze dat niet kan,
    maar een ding waar ik veel meer mee zit:
    Ik wil niet dat hun 'vriendschap' kapot gaat doordat ik me ermee heb bemoeid. Of dat ze dankzij mij ruzie krijgen.
    maar ik wil ook niet dat zij ongelukkig wordt omdat zo behandeld wordt door die andere twee.

    Weet iemand misschien wat ik nu moet doen?


    Ja of nee of misschien of wat anders. Who knows?

    Klinkt heel bekend. Mijn vriendin wordt ook door iemand gebruikt, om het zo maar even te zeggen. Gelukkig heeft ze dat zelf al door.
    Wat jouw vriendin betreft, zou ik er geen moeite mee hebben om me er mee te bemoeien. Je vriendin mag blij zijn met zo'n vriendin als jij. Je wil toch niet dat zij gebruikt blijft worden? Zeg er gewoon wat van tegen haar, zodat ze op haar hoede kan zijn. Die meiden verdienen haar vriendschap niet.
    x.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    ik denkgewoon zeggen wat je denkt. vriendschap is eerlijk kunnen zijn en uiteindelijk denk ik dat zij daar wel het meest aan gaat hebben. ze geeft zelf al aan dat ze het zat is.. jij zou haar dat kleine beetje moed kunnen geven zodat ze het zegt :')


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    xLoveIsDeadx schreef:
    ik denkgewoon zeggen wat je denkt. vriendschap is eerlijk kunnen zijn en uiteindelijk denk ik dat zij daar wel het meest aan gaat hebben. ze geeft zelf al aan dat ze het zat is.. jij zou haar dat kleine beetje moed kunnen geven zodat ze het zegt :')

    Maar die twee zijn echte bitches, en ik ben eigenlijk best bang dat ze haar kinda gaan 'pesten' als ze dat zegt. En ik wil niet dat dat gebeurt, want dat is écht kut voor haar, en dan ga ik me ook schuldig voelen...

    Maar iig wel merci voor het advies dat je me gaf. Ik kan het misschien wel zeggen ja, en als ze haar pesten ofzo, weet ze ook dat het écht geen vrienden waren, en heeft ze altijd mij nog?(A)


    Ja of nee of misschien of wat anders. Who knows?