• Eeyy beste mensiees..

    Ik heb hele belangrijke vraag aan jullie,en misschien kunnen jullie me ook tips geven.
    Ik wil heel graag naar andere school, om een reden die me best wel pijn doet. Ik ben mega verlegen, en durf het mijn ouders dus niet te vertellen,ik verberg het al paar weken voor mijn ouders.
    Ik zit nu gewoon te huilen, ik kan er nu gewoon niet meer tegen, ik moet het hun vertellen,maar hoe krijg ik zoveel moed om dat te doen. Ik wil weg van die school! ik voel me daar echt niet prettig en ik wil niet doorgaan op die school,dat hou ik niet vol,dan word mijn examen al helemaal verkloot.
    Maar mijn vraag is ook. Kan je als je naar de 4e gaat overstappen naar andere school? Want ik wil echt graag weg!!! ik wil naar een school waar een hele goeie vriendin van mij zit, die me neemt zoals ik ben! er zijn wel mensen op school die met me omgaan enzo. Maar die zitten met zorg en welzijn niet in mijn groepje..,.
    Maar wat als mijn ouders nee zeggen, wat moet ik dan doen?

    Bedankt voor het lezen,,,

    xx

    Ik denk dat het eraan ligt hoe erg de situatie is, maar volgens mij kan je wel naar een andere school gaan.

    Stap naar je ouders toe en zeg dat jij je daar niet prettig voelt. en gooi alles er uit
    als ouder zijnde wil je het beste voor je kind dus nee zullen ze denk ik niet zeggen

    succes ;)


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Immortal schreef:
    Stap naar je ouders toe en zeg dat jij je daar niet prettig voelt. en gooi alles er uit
    als ouder zijnde wil je het beste voor je kind dus nee zullen ze denk ik niet zeggen

    succes ;)


    En tochh ben ik er zo bang voor,ik heb niet zoveel moed!!

    xLovveexTHx schreef:
    (...)

    En tochh ben ik er zo bang voor,ik heb niet zoveel moed!!


    Ik snap dat.
    dat heb ik ook. Maar ik heb het toch gedaan en zo heb ik geleerd dat mijn ouders het beste met mij voor hebben.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Waarom zou je niet kunnen overstappen?
    Nou goed, je zult het toch tegen je ouders moetn zeggen, anders zal het zeker niet mogen.
    Begin gewoon eens eerst door een keertje te zeggen dat je die school haat ofzo.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    Waarom zou je niet kunnen overstappen?
    Nou goed, je zult het toch tegen je ouders moetn zeggen, anders zal het zeker niet mogen.
    Begin gewoon eens eerst door een keertje te zeggen dat je die school haat ofzo.


    omdat ik naar het examenjaar ga en nu al examen cijfers heb...
    Ik durf helemaal niks over school te zeggen,,,als ik al zeg dat ik school haat,staan de tranen in mijn ogen..en dat zien ze gelijk..jammer genoeg.

    Immortal schreef:
    (...)

    Ik snap dat.
    dat heb ik ook. Maar ik heb het toch gedaan en zo heb ik geleerd dat mijn ouders het beste met mij voor hebben.


    misschien willen ze dat niet,ik weet niet echt hoe mijn ouders met zoiets in elkaar zitten,omdat ik zoveel dingen voor hun verberg omdat ik niks durf te zeggen. Ik mag verlegen zijn,maar ik ben het zelfs tegen mijn ouders...

    bij ons wel :]


    Even though it feels like your dying, Hope ain't gone.

    xLovveexTHx schreef:
    (...)

    omdat ik naar het examenjaar ga en nu al examen cijfers heb...
    Ik durf helemaal niks over school te zeggen,,,als ik al zeg dat ik school haat,staan de tranen in mijn ogen..en dat zien ze gelijk..jammer genoeg.

    Hmm ja, dat zou kunnen, 'k ken het Nederlandse systeem niet echt eigenlijk. x'D
    Maar goed, moeten je ouders trouwens nooit naar een oudercontact? Want volgens mij zeggen ze daar ook wel hoe je wat in de klas ligt enal, en zouden ze het zo dus misschien wel al een beetje weten?


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Hmm ja, dat zou kunnen, 'k ken het Nederlandse systeem niet echt eigenlijk. x'D
    Maar goed, moeten je ouders trouwens nooit naar een oudercontact? Want volgens mij zeggen ze daar ook wel hoe je wat in de klas ligt enal, en zouden ze het zo dus misschien wel al een beetje weten?


    Nee hun gaan nooit omdat het altijd hetzelfde verhaaltje is..over vakken enzo,,dus mijn ouders gaan nooit, en hoe ik me voel weet mijn mentrix ook niet en dat hou ik liever zo want zij kan haar mond dan niet houden..

    Schrijf het in een brief en leg die op een plek dat je ouders hem zeker vinden? Zo is het niet face to face maar heb je het hen wel gezegd :')


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Me moeder kwam net binnen,,ze ziet mijn rode ogen en met mijn stomme kop zeg ik weer niet de waarheid maar ik zeg: last van me ogen,,wat een schijtert ben ik..

    Philadelphia schreef:
    Schrijf het in een brief en leg die op een plek dat je ouders hem zeker vinden? Zo is het niet face to face maar heb je het hen wel gezegd :')

    dat is een goed idee :Y)


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Philadelphia schreef:
    Schrijf het in een brief en leg die op een plek dat je ouders hem zeker vinden? Zo is het niet face to face maar heb je het hen wel gezegd :')


    jaahh heel slim idee,,en met brieven schrijven ben ik goed in emoties uiten..je snapt me wel,alles wat ik voel..
    Super!! die ga ik proberen

    Na,,me moeder kwam nog een keer de kamer binnen want ze had er geen goed gevoel over bij me rode ogen..
    Ik heb het haar maar verteld en ze reageerde heel goed.. Ik heb alles verteld waarom enzo,en ze gaat het samen met mijn pa oplossen,,Ze gaat er ook over praten met mijn mentrix...