• Piraatjes(Illegale Downloaders) die vlak voor de release van The Sims 3 de game al van hun bekende torrentadresjes(Illegale Download sites) trokken kwamen van een koude kermis thuis. Om hun game niet ten onder te laten gaan maar juist te laten profiteren van piraterij, had uitgever EA namelijk een supervetgeheim plan in werking gesteld. Net als de RIAA ooit deed in de dagen van KaZaa en Napster, toen ze het netwerk overspoelde met halve nummers, releasete EA namelijk zelf de gelekte game. Wat de downloader echter niet wist, was dat het hier een uitgeklede versie van The Sims 3 betrof - een demo if you will. De truc was daarbij de piraat voor te houden dat hij iets exclusiefs in handen had, omdat dit eerder dan het origineel werd aangeboden en gelabeld was als de complete versie. Eenmaal in de game ontbrak er echter één van de twee spelersdorpen, had de speler geen toegang tot de community (waar online meubels gedeeld kunnen worden) en ontbrak er een hoop standaard content als meubels en outfits. De oplossing: BEZAHLEN! EA baas John Ricitiello vertelt:

    "You identified our secret marketing campaign (tegen IndustryGamers). That was a very large scale – concentrated on Poland and China – demo program. In the game that was pirated there's only one city out of two... and Sims 3 has a massive amount of content, and a lot of it is downloaded once you register with EA... and join the online community. So you get that content in addition to the second city which is downloadable for people who register, and that's a major component... A huge amount of the gameplay is an overlay for the community, where you are sampling assets created by other people. So for the pirate consumer, they don't get the second town, they don't get all the extra content, and they don't get the community. It was only concentrated on Poland and China, but I think of it as not being that different than a demo."

    Mooi plan EA! En we zijn blij om te zien dat jullie eindelijk van dat hele DRM verhaal afgestapt zijn. Helaas voor jullie werd de hele versie even later gewoon gekraakt.
    Bron: Geenstijl
    -Rick(juh)


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    die vind ik goed!

    Lekker puh! zou ik dan zeggen.... Maarja, moet je ook maar niet illigaal die game downloaden;)


    Donna ni tooku hanarete ite mo. Bokura wa itsu demo soba ni iru - No matter how far apart we are, we're always together

    Ik heb dat spel ook :X


    I clicked my heels and wished for you.

    ik heb lekker de illegale en het boeit me geen fuck datk niks online kan krijgen of datk maar een dorp heb x_X


    We can only learn to love by loving.

    Hahaha vet :'D
    Ik ga hem wel gewoon kopen als ik heel veel geld heb ooit.

    Muhahahaha,
    Goed idee van EA. ^^


    Let the Night embrace you

    haha xD dat is best wel geniaal bedacht xD


    Stop holding me under and let me breathe.

    trouwens je kan de goede nu ook al online krijgen hoor =]


    We can only learn to love by loving.

    Há In your face punks. Ik zei het toch :Y)


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik heb die oook, maar ik heb de goede versie.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Haha, nou ik koop hem gewoon.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Myn mama gaat hem misschien kopen. (:


    None but ourselves can free our minds.

    Haha. Geniaal.
    Maar ik had hem gewoon bij de Bartsmit besteld. :X
    Ik kreeg hem wel al een dag voor de officiele release-datum mét extra's. :Y)
    Oké, het kostte wel geld maar een echte Sims Fan heeft dat er wel voor over.


    hoi, jij bent leuk.

    Ik heb lekker de gekraakte en volledige versie :P


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.