• Ik heb echt zo'n haat aan mensen die zeggen dat je bij paardrijden niets anders moet doen dan op een paard zitten. In het tweede leerjaar (groep 4 denk ik) vroeg mijn vriendin wat ik deed van sporten. Ik zei paardrijden en toen zei zij dat het niet een sport is enzo. Maar ik ging er tegenin door te zeggen dat het wel een sport is omdat ze het paardensport noemen. En toen zei ze: 'Ze noemen het wel sport maar eigenlijk is het alleen maar op een paard zitten.' En vandaag de dag rijdt zei ook paard en geeft ze éíndelijk toen dat het eigenlijk heel vermoeiend is enzo.
    Ik haat echt mensen op het moment als ze zeggen dat het niets anders is dan op een paard zitten maar dan zeg ik altijd: 'Dat denk jij tot als je zelf op een paard rijdt.' :8

Ik snap dat het moeilijk te geloven is maar toch is het best wel vermoeiend(cat)
    Ik haat niet zo'n mensen maar ik erger me er gewoon aan

[ bericht aangepast op 7 aug 2009 - 22:30 ]

Only losers can act the way you do

inderdaad (:

Wrinkled linen and half tinted sunnies.

Sunflower schreef:
    Ik doe niet aan paardrijden,
    Maar volgens mij is dat gewoon een sport als een ander.
    (nerd)

None but ourselves can free our minds.

Ik heb vroeger paard gereden, maar ik vergelijk het nu ook niet meer met sport. Eerlijk gezegt vind ik het ook geen sport, het paard doet al het werk, okay je word zelf ook wel moe en je krijgt er op zich sterke beenspieren van maar je verbrand bijna geen calorieën en ik verbrand even veel calorieën bij een avond afwassen (van 5 tot 11) dan bij een uur paardrijden. En dit soort dingen weet ik omdat ik mijn ma en pa laatst probeerde om te praten. Ik wil weer gaan rijden, voor de lol namelijk.

Sinds ik gestopt ben met paardrijden zie ik het niet meer als sport, ik ben daarna gaan turnen, trainde 3 keer per week, dan weet je pas wat sport is. Nu hockey ik en speel ik ook 3 keer in de week hockey, maar goed, ze noemen schaken enzo ook een 'sport' maar dat is het eigenlijk ook niet!

Maar dit zegt niet dat ik nog iedere dag de paarden mis, ik vind die beesten zo geweldig. Als je in galop gaat voel je je zo vrij. Maar ik mag niet meer gaan paardrijden, helaas...

Sorry als ik je nu beledig, maar dit is mijn mening :$

[ bericht aangepast op 8 aug 2009 - 15:58 ]

-

Haha, dat dacht ik ook, na het lezen van dit topic.

ok

Selfdestruct schreef:
    Ik heb vroeger paard gereden, maar ik vergelijk het nu ook niet meer met sport. Eerlijk gezegt vind ik het ook geen sport, het paard doet al het werk, okay je word zelf ook wel moe en je krijgt er op zich sterke beenspieren van maar je verbrand bijna geen calorieën en ik verbrand even veel calorieën bij een avond afwassen (van 5 tot 11) dan bij een uur paardrijden. En dit soort dingen weet ik omdat ik mijn ma en pa laatst probeerde om te praten. Ik wil weer gaan rijden, voor de lol namelijk.

Sinds ik gestopt ben met paardrijden zie ik het niet meer als sport, ik ben daarna gaan turnen, trainde 3 keer per week, dan weet je pas wat sport is. Nu hockey ik en speel ik ook 3 keer in de week hockey, maar goed, ze noemen schaken enzo ook een 'sport' maar dat is het eigenlijk ook niet!

Maar dit zegt niet dat ik nog iedere dag de paarden mis, ik vind die beesten zo geweldig. Als je in galop gaat voel je je zo vrij. Maar ik mag niet meer gaan paardrijden, helaas...

Natuurlijk beledig je me niet. Ieder zijn menig :]

Zal ik jou eens wat vertellen.

Ik ben moeten stoppen met paardrijden, omdat mijn moeder vond dat het toch geen sport was. Like, ik heb het elf jaar gedaan, elf! En het paardrijden was het meest vermoeidende moment van de week.

Sunflower schreef:
    Ik doe niet aan paardrijden,
    Maar volgens mij is dat gewoon een sport als een ander.
    (nerd)

Nee, dat is niet waar.

Het is een heel speciale sport. Je moet een band hebben met het paard, ze hebben een eigen karakter en hun eigen wil. Dat maakt het allemaal dubbel zo ingewikkeld.

Prodigy schreef:
    (...)
    Nee, dat is niet waar.

Het is een heel speciale sport. Je moet een band hebben met het paard, ze hebben een eigen karakter en hun eigen wil. Dat maakt het allemaal dubbel zo ingewikkeld.

Valt best mee, ik doe dan niet aan paardrijden maar mijn vader en een vriend van mij don een sport met hun hond.Die band komt automatisch.

♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

Prodigy schreef:
    Zal ik jou eens wat vertellen.

Ik ben moeten stoppen met paardrijden, omdat mijn moeder vond dat het toch geen sport was. Like, ik heb het elf jaar gedaan, elf! En het paardrijden was het meest vermoeidende moment van de week.
    Als je het elf jaar doet en na het paardrijden bezweet thuis komt dan vind ik het maar raar dat ze denkt dat het geen sport is :8

Selfdestruct schreef:

Voordat er een barst in mijn knieschijf zat, had ik vier zwemtrainingen per week, want ik deed aan wedstrijden. Moet je weten dat het paardrijden voor mij vermoeidender was al die vier trainingen samen. Wilt wat zeggen, niet?

[ bericht aangepast op 8 aug 2009 - 17:41 ]

SleepingSun schreef:
    (...)
    Valt best mee, ik doe dan niet aan paardrijden maar mijn vader en een vriend van mij don een sport met hun hond.Die band komt automatisch.

Paarden zijn geen honden.

Je kunt hun niet even snel een trukje aanleren.

CherryLoser schreef:
    (...)Als je het elf jaar doet en na het paardrijden bezweet thuis komt dan vind ik het maar raar dat ze denkt dat het geen sport is :8

Ja, serieus, mijn knieschijf is bijna genezen, dus dan mag ik weer sporten. Maar ik mag niet alleen paardrijden, want dat vind ze geen sport. Ik moet het combineren met een andere sport. ><

Prodigy schreef:
    (...)
    Paarden zijn geen honden.

Je kunt hun niet even snel een trukje aanleren.

Honden ook niet, redingshondenwerk (dat doet mijn vader) duurt 3-4 jaar voordat ze het kunnen.

&#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

SleepingSun schreef:
    (...)
    Honden ook niet, redingshondenwerk (dat doet mijn vader) duurt 3-4 jaar voordat ze het kunnen.

Kruip jij maar eens op een paar dan met een heel sterk karakter. Laat me ook meteen weten hoeveel seconden je het hebt volgehouden.

Honden zijn wel degelijk iets anders als paarden, honden zijn ook veel sneller aanhankelijk als paarden, maar ook dat hangt ook weer van het duur zelf af natuurlijk. Maar blijven we wel gezellig?

Wie du mir, so ich dir.