• De stelling van vandaag luidt:
    Buitenlanders zouden zich buitenshuis moeten aanpassen aan de nederlandse samenleving

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Nee?
    Oké, Nederlands moeten ze inderdaad wel zelf spreken.
    En voor het geld moeten ze ook zelf zorgen, maar voor de rest is het een vorm van discriminatie als je de normen en waarden van ze afneemt.


    ok

    mee eens.

    ze mogen best eeen ander geloof enzoo hebben, of hoofddoeken dragen. Zolang ze andere er niet mee gaan lastig vallen en ze moeten ook gewoon de taal kunnen spreken.

    Zij komen in een ander land wonen[/om welke reden dan ook], dan kan je toch wel verwachten dat ze ook die taal kennen. En dat hoeft dan niet meteen, maar na 1jaar moeten ze het toch echt wel kunnen.


    Stop holding me under and let me breathe.

    ik vind van wel want als ge op een plaats komt met een geloof waarbij je bedekt moe zijn over bijna heel u lichaam gaatge toch nie in een kort rokje en topje gaan lopen. dus zei moeten hen ook maar aanpassen


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Ja, ze zijn hier gekomen voor werk, niet allemaal, maar een groot deel wel, dus mogen ze zich wel aanpassen, ja.


    -

    Clay schreef:
    Ze moeten sowieso de taal leren spreken & eigenlijk ook wel volgens de Nederlandse normen & waarden leven, buitenshuis dan. Zij zijn hier komen wonen & dan moeten ze zich ook gewoon aanpassen.


    vind ik ook :Y)
    als ze in nederland komen moeten ze ook aan nederlandse regels en normen en waarden aanpassen. moeten wij ook bij hun, dus hun ook bij ons. ^^


    The sun will shine like never before, in the world behind my wall. Take me there <3

    Crookshanks schreef:
    Eens and oneens.
    Ze moeten zich aan kunnen passen (zoals vb. de taal leren) maar ik vind dat ze hun normen en waarden wel mogen behouden als deze niet te extreem zijn :Y)

    Vind ik ook.


    Fly high across the sky, from here to kingdom come.

    Eens & Niet Eens.
    Mijn ouders zijn buitenlands en ik ben ook buitenlands opgegroeid, ook al ben ik in NL geboren en woon ik hier dus al mijn hele leven xd. Maar niemand verplicht mij om de Nederlandse cultuur te doen in plaats van mijn eigen cultuur. Ik bedoel, wij buitenlandse mensen willen onze eigen cultuur. Ik vind wel dat de mensen de taal moeten kunnen spreken zodat je ze verstaat :]. Maar voor de rest moeten ze hun eigen cultuur kunnen hebben.


    you're my favourite part of the day ~

    Jep, ik ben het ermee eens. Ik vind het prima wat ze binnenshuis doen, als ze ons er maar niet lastig mee vallen. En bovendien vind ik dat ze zich buitenshuis aan ons moeten aanpassen. Je woont hier dus zul je, je ook moeten aanpassen.


    Life is hard and then we die

    Deels eens, deels oneens. Ik vind namelijk dat ze wel de Nederlandse taal moeten spreken (zeker in het bijzijn van Nederlanders), maar daarmee mogen ze nog wel hun eigen geloof behouden. Op gebied van normen & waarden, dan.


    MJ - You'll never moonwalk alone

    over hun godsdienst hebben wij niets over te zeggen. maar ze moeten dan wel nederlands praten want ze zijn dan in ons land, dus onze taal


    What if your best isn't good enough?

    helemaal mee eens


    One Day you'll remember me...

    ik ben het er niet he-le-maal mee eens.

    in zo verre, dat ze de taal spreken, en verstaan.
    vind ik dát eigenlijk al meer dan genoeg.

    - want zelfs dat is tegenwoordig al te veel gevraagd!

    ik bedoel, buitenshuis aanpassen aan de nederlandse samenleving,
    aan welke normen en waarden moeten ze dan voldoen?

    voor de rest mogen ze doen en laten wat ze willen, maar niet hun normen en waarden op ons leggen - en haast op een dwingende manier.

    Eens.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker