• Eigenlijk wou ik er niet over praten, maar ik heb een brandende vraag, mijn stiefmoeder, en vader hebben afgesproken dat ze een tijdje uit elkaar gaan, en ik zal het liefst met mijn stiefmoeder meegaan, en mijn zusjes, want die gaan ook met haar mee. Maar dat laat mijn vader neit toe. en nu had ik een vraag. Ik kan zeker neit met haar mee omdat ze niet mijn echte moeder is he? Ik bedoel, mijn vader is mijn echte vader, dus die heeft het recht over mij, als je het zo kan zeggen. Toch?


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    ligt eraan hoe oud je bent,, vanaf je 12 mag je zelf beslissen geloof ik,, maar ik weet niet hoe dat zit met stiefouders


    I'm dreaming my end till I'm living it

    Ja, ik denk dat zolang ze niet getrouwd zijn, hij het recht over je heeft. Maar vanaf dan niet meer. Dan denk ik dat je zelf mag beslissen, of als je twaalf bent. (Aangepast) Ik weet het eigenlijk niet zeker.

    [ bericht aangepast op 15 aug 2009 - 20:10 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    r0ckstar schreef:
    ligt eraan hoe oud je bent,, vanaf je 12 mag je zelf beslissen geloof ik,, maar ik weet niet hoe dat zit met stiefouders

    Ik ben 16, en ja het is niet mijn echte moeder,


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    I don't know, eigenlijk O.o'
    Ik dacht dat als je ouder dan 12 bent je dat zelf kan beslissen, maar als zij je voogd niet is...
    Misschien 't internet of gemeentehuis raadplegen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hush schreef:
    (...)
    Ik ben 16, en ja het is niet mijn echte moeder,


    dan moet je informeren bij een kinderadvocaat. en anders instandies opzoeken op internet die je kunnen helpen


    I'm dreaming my end till I'm living it

    Aurelia schreef:
    I don't know, eigenlijk O.o'
    Ik dacht dat als je ouder dan 12 bent je dat zelf kan beslissen, maar als zij je voogd niet is...
    Misschien 't internet of gemeentehuis raadplegen.

    hm ja, maar ik zal geen idee hebben waar ik moet zoeken.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    als jij nu aan de jeugdrechter uitlegt dat je je beter voelt bij je stiefmoeder dan mag jij in principe mee met je stiefmoeder. Maar als je vader dat echt niet wil dan kan hij nogaltijd jou bij zich nemen. hij is jouw biologische vader, :/


    It even took me by surprise

    Kryptonite schreef:
    als jij nu aan de jeugdrechter uitlegt dat je je beter voelt bij je stiefmoeder dan mag jij in principe mee met je stiefmoeder. Maar als je vader dat echt niet wil dan kan hij nogaltijd jou bij zich nemen. hij is jouw biologische vader, :/

    Dan heeft het al geen zin meer, want mijn vader laat me echt niet naar mijn stiefmoeder toegaan,


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Hush schreef:
    (...)
    Dan heeft het al geen zin meer, want mijn vader laat me echt niet naar mijn stiefmoeder toegaan,
    wel als jij een goed argument hebt bij de jeugdrechter (;

    [ bericht aangepast op 15 aug 2009 - 20:21 ]


    It even took me by surprise

    Kryptonite schreef:
    (...) wel als jij een goed argument hebt bij de jeugdrechter (;

    Zoals wat, van goh ik ben liever bij haar danbij mijn echte vader? een andere reden kan ik niet bedenken, en dat is zeker geen goeie reden.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    r0ckstar schreef:
    ligt eraan hoe oud je bent,, vanaf je 12 mag je zelf beslissen geloof ik,, maar ik weet niet hoe dat zit met stiefouders


    all i need is love, all i get is homework

    als jij hij jouw bedreigt op welke manier dan ook,, dan kan je miss iets regelen via een advocaat.

    -Maar zover ik net wat heb opgezocht op internet. Ben ik erg bang voor je,, sorry :X-


    I'm dreaming my end till I'm living it

    tjaa wat een rot situatie.
    & ik zal zeggen; leg uit waarom je liever bij je stiefma bent. (maby omdat je beter met haar op kan schieten of omdat je op je zusjes wilt passen)
    sterkte! (y)


    ik ben overal te zien, maar nergens verkrijgbaar!

    Omgang
    Als stiefouder heb je in principe geen recht op omgang of contact met je stiefkinderen na beëindiging van je relatie met de juridische ouder. Je hebt wel recht op omgang als je als stiefouder 'in nauwe persoonlijke betrekking hebt gestaan tot een kind'. Zo vermeldt artikel 1:377F van het Burgerlijk Wetboek. Dit omgangsrecht bestaat in beginsel ook na beëindiging van het samenwonen of huwelijk. Dit recht is mede gebaseerd op artikel 8 van het Europees Verdrag inzake de Rechten van de Mens.



    dit zou betekenen dat je haar af en toe wel mag zien,, maar niet dat zij de voogdij krijgt:(:(


    I'm dreaming my end till I'm living it

    Hush schreef:
    (...)
    Zoals wat, van goh ik ben liever bij haar danbij mijn echte vader? een andere reden kan ik niet bedenken, en dat is zeker geen goeie reden.

    Je kan toch ook zeggen dat je het wilt omdat je stiefzusjes ook waarschijnlijk naar haar gaan?
    Ik vind het rot voor je, kutsituatie o.o
    Sterkte!


    ok