• -Dat er vroeger reptielen waren die even groot waren als giraffen.
    -Dat de Roden zee in 30 jaar 14 km3 aan water is kwijtgeraakt
    -Dat er 140 miljoen jaar gelden al spinnen waren
    -Dat de maan eerder gestold was dan de aarde(meer dan 4,42 miljard geleden)
    -Dat Onze gene voor de helft ons sociaal gedrag bepalen
    -Dat er geen maximale temperatuur bestaat
    -Dat er 4 vormen bestaan waarin een stof zich kan bevinden: vast/vloeibaar/gas/plasma
    -Dat de waterpijp waarschijnlijk al in de 14de eeuw werd gebruikt
    -Dat het vuurvliegje geen vlieg is maar een tor
    -Dat bliksem zand kan laten smelten
    -Dat een huwelijk gezond is vooral voor mannen.Getrouwde mannen hebben minder van een bepaalde stof,die stof zorgt er voor dat je o.a. hard/vaat ziektes kan krijgen
    -Dat ons heelal na de oerknal waarschijnlijk vloeibaar was
    -Dat Methaanhydraat een soort ijs is dat kan branden en als een brandstof kan woorden gebruikt
    -Dat galilei niet de eerste was die naar de maan keek maar dat de Brit Harriot dat al in 1609 wad gedaan
    -Dat in 897 een dode paus voor het gerecht stond(zijn skalet zat in de rechtbank)
    -Dat er in 1949 een auto vloog met een snelheid van 177 km/h
    -Dat in 1964 38 getuigen waren van een moord maar niemand te hulp schoot
    -Dat er in het Fululde(een Afrikaanse taal) ongeveer 20 geslechten bestaan(wij kennen alleen de het en een)
    -Dat de parachute ouder is dan het vliegtuig(de eerste parachute komt ui 60 v Chr.)
    -Dat peper eind 16de eeuw zo duur was dat het per korrel werd verkocht
    -Dat als je 1 keer hoest de lucht met een snelheid van 100 km/h uit je longen word geperst
    -Dat als je niest de deeltjes meters ver weg worden geschoten,met een snelheid van ongeveer 150 km/h(nu snap ik ook dat je een hersenbloeding kan krijgen door een nies in te houden)

    -xx-

    Bron Wetenschap in beeld(een tijdschift)

    [ bericht aangepast op 25 aug 2009 - 17:51 ]


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    -Dat de parachute ouder is dan het vliegtuig(de eerste parachute komt ui 60 v Chr.)

    Dat is wel grappig, vraag me af waarvoor ze een parashute nodig hadden in de tijd van het Romeinse rijk..


    I clicked my heels and wished for you.

    Ik snap dat met die aarde niet. De aarde is toch 6 miljoen jaar oud?


    No growth of the heart is ever a waste

    xBiteMe schreef:
    (...)
    Dat is wel grappig, vraag me af waarvoor ze een parashute nodig hadden in de tijd van het Romeinse rijk..

    De chinese keeser Shun vluchte voor zijn boze vader door van een graanschuur te springen.De graanschuur stond in brand,en zo heeft hij zichzlef gered


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Aurelia schreef:
    Ik snap dat met die aarde niet. De aarde is toch 6 miljoen jaar oud?

    Sorry ik had het fous,de aarde stolde pas toen hij 2000miljoen jaar was(het staat er een beetje moeilijk omdat het over een of andere stof gaat die daarna is gevormt)


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥