• Ja pff het is een beetje moeilijk uit te leggen , maar ik ga het toch proberen ^^

    het zit namelijk zo : een goeie vriend van me zit al meer als een jaar in een depressie en dat komt omdat hij in een rolstoel zit , volgens mij ... hij was te vroeg geboren en daardoor had hij een zuurstoftekort en heeft hij nu een letsel aan zijn benen ..
    maar door die depressie heeft hij ook al twee zelfmoordpogingen gedaan ... gelukkig zijn die mislukt .. maar die gedachten blijven door zijn hoofd gaan want hij is er altijd voer bezig tegen mij op msn of facebook ( alsof hij er trots op is ofzo oÔ )
    maar ik vind dat echt HELEMAAL NIET LEUK en ik weet nooit hoe ik moet reageren als hij er weer eens over begint ...
    ik heb zo'n zin om een keer ECHT mijn mening te zeggen , want ik ben echt ANTI zelfmoord , ik vind dat je het altijdnog slechter kan hebben en dat het altijd beter met je kan gaan .. zeker omdat mij broer ook in een rolstoel zit en het nog VEEL slechter heeft als die vriend van me ...

    maar ik wil hem ook niet kwetsen want als ik dat doe ... ik wil er niet aan denken ..
    ik heb er deze nacht de hele nacht over gepiekerd ><
    waarom kan hij nu niet gewoon zijn handicap aanvaarden ? hij kan toch nog dromen en doelen opzetten in zijn leven , hij kan gaan studeren , ... iets wat mijn broer in ieder geval niet zal kunnen! ah het kan mij soms zo kwaad maken he!
    daarbij ik heb nog twee vrienden die ook allebei een handicap hebben en die hem aanvaard hebben , kan het dan zo moeilijk zijn ?


    pff , naja ik sta niet in zijn schoenen en ik weet niet hoe hij zich voelt , maar hij aanvaard gewoon geen hulp ofzo ...

    dus help , wat kan ik tegen hem zeggen zonder hem te kwetsen :S


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Ik denk dat je hem eens de waarheid moet zeggen,het is bot maar zo drinkt het wel tot hem door.


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    Wouw! ik weet even niet wat zeggen.
    Ik denk ook dat je hem de waarheid moet vertellen, ookal is het erg was hij heeft meegemaakt. Maar je broer is erger, en daar denkt hij gewoon niet aan.


    Your Butt is Mine!

    Uhm ik zou hem de waarheid zeggen, hoe hard het ook is. Misschien snapt hij het dan. En als hij het dan nog niet snapt, dan zou ik zeggen; Goed als dat jouw beslissing is. Dan doet dat mij erg veel pijn, maar het zij zo. Vaarwel lieve vriend.

    Kijk hoe hij dan reageert. Misschien snapt 'ie het dan?? Ik weet het anders ook niet.
    Sterkte
    xoxo


    Why don't you break my heart

    waarom kan hij nu niet gewoon zijn handicap aanvaarden ? Omdat dat nou eenmaal niet zo makkelijk is voor sommige. En al helemaal niet als je ziet hoe die grafklotemaatschappij op minder valide mensen reageerd, dan kan ik me voorstellen dat het moeilijk te accepteren is.

    En jij, jij moet hem gewoon eerlijk zeggen wat je vind. Beter dat jij hem een keer goed kwetst dan dat hij je iedere dag weer kwetst. Je moet hem gewoon is zeggen hoe jij erover denkt, maar dan ook hoe je er écht over denkt. Niets weg laten gewoon zeggen wat je denkt en voelt. En zeggen dat je hem wilt helpen, no mather what (neem aan dat dat ook zo is dus..)

    En inderdaad als hij het nog niet snapt. Dan moet je hem maar is uitleggen hoe associaal hij wel niet is, als hij een einde maakt aan zijn leven. Want dan laat hij allemaal mensen achter die wel van hem houden en die zullen hun hele leven nog verdriet om hem hebben. Klinkt allemaal heel hard, maar soms is dat gewoon maar beter, dan weet hij tenminste ook de waarheid en houdt hij op met zielig doen, wat dat is infeite wel wat hij doet. Want hij blijft er maar over door en door gaan. Dus hij wil gewoon aandacht op dat gebied.


    Wie du mir, so ich dir.

    soms heb ik gewoon zin om hem een mot op zen gezicht te geven he ><
    en ik heb niet veel zin om naar zijn begrafenis te gaan : /


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Ik ben het helemaal eens met KirstenSnaps...
    En je moet hem ook vertellen dat hij doelen in zijn leven moet zoeken, want ook mensen met een handicap hebben een doel in hun leven. En hoe meer hij voor zijn doel gaat, hoe meer het leven nog zin heeft. Natuurlijk moet het een haalbaar doel zijn én moet hij er écht voor gaan.


    90020190

    Ik ben het eens met Kirsten en ik vind echt dat de mensen die hun problemen aanvaarden en iets van hun leven proberen te maken sterker zijn dan mensen die zelfmoord plegen. Niet om de mensen die dat doen als 'zwak' te typeren, maar juist om duidelijk te maken dat mensen die wél de keuze maken om te blijven leven echt heel sterk zijn.
    Tenslotte vind ik dat hij het lef niet hoort te hebben om jou zo op te zadelen met het feit dat hij dreigt zelfmoord te plegen. Hoeveel pijn wil je je omgeving doen?!
    Zeg hem maar gewoon eens eerlijk wat je vindt en dat hij hulp moet zoeken omdat dit echt niet langer kan.
    Heel veel sterkte ermee!


    I clicked my heels and wished for you.

    KirstenSnaps schreef:
    waarom kan hij nu niet gewoon zijn handicap aanvaarden ? Omdat dat nou eenmaal niet zo makkelijk is voor sommige. En al helemaal niet als je ziet hoe die grafklotemaatschappij op minder valide mensen reageerd, dan kan ik me voorstellen dat het moeilijk te accepteren is.

    En jij, jij moet hem gewoon eerlijk zeggen wat je vind. Beter dat jij hem een keer goed kwetst dan dat hij je iedere dag weer kwetst. Je moet hem gewoon is zeggen hoe jij erover denkt, maar dan ook hoe je er écht over denkt. Niets weg laten gewoon zeggen wat je denkt en voelt. En zeggen dat je hem wilt helpen, no mather what (neem aan dat dat ook zo is dus..)

    En inderdaad als hij het nog niet snapt. Dan moet je hem maar is uitleggen hoe associaal hij wel niet is, als hij een einde maakt aan zijn leven. Want dan laat hij allemaal mensen achter die wel van hem houden en die zullen hun hele leven nog verdriet om hem hebben. Klinkt allemaal heel hard, maar soms is dat gewoon maar beter, dan weet hij tenminste ook de waarheid en houdt hij op met zielig doen, wat dat is infeite wel wat hij doet. Want hij blijft er maar over door en door gaan. Dus hij wil gewoon aandacht op dat gebied.

    Ik ben het totaal met je eens in dit geval.


    Mew <3

    ik vind dat je gewoon eerlijk tegen hem moet zijn,..en als je dat te pijnlijk vind,..zeg je gewoon dat je hetn iet fijn vind als hij over zelfmoord praat en dat hij dat maar tegen iemanders gaan vertellen,...en naja ik heb ook een vriendin, die doet zich nogal graag stoerder(en vooral intresanter) voor als dat ze is, want ze zat een tijdje geleden ook ana iedereen die het maar wilde horen te vertellen dat ze zelfmood wilde plegen en zuw,..nogal hobbyloos.

    en waarom het waardevoldste wat je bezit opgeven?
    dood gaan is makkenlijk, het komt ero p neer dat je gewoon weg rend voor dingen die niet meteen lukken, leven is moeilijker, maar als je echt wil komt het allemaal maar goed,...maar ik ken hem helemaal niet, dus ik kan niet echt goed zeggen wat wel en niet goed is.

    KirstenSnaps schreef:
    waarom kan hij nu niet gewoon zijn handicap aanvaarden ? Omdat dat nou eenmaal niet zo makkelijk is voor sommige. En al helemaal niet als je ziet hoe die grafklotemaatschappij op minder valide mensen reageerd, dan kan ik me voorstellen dat het moeilijk te accepteren is.

    En jij, jij moet hem gewoon eerlijk zeggen wat je vind. Beter dat jij hem een keer goed kwetst dan dat hij je iedere dag weer kwetst. Je moet hem gewoon is zeggen hoe jij erover denkt, maar dan ook hoe je er écht over denkt. Niets weg laten gewoon zeggen wat je denkt en voelt. En zeggen dat je hem wilt helpen, no mather what (neem aan dat dat ook zo is dus..)

    En inderdaad als hij het nog niet snapt. Dan moet je hem maar is uitleggen hoe associaal hij wel niet is, als hij een einde maakt aan zijn leven. Want dan laat hij allemaal mensen achter die wel van hem houden en die zullen hun hele leven nog verdriet om hem hebben. Klinkt allemaal heel hard, maar soms is dat gewoon maar beter, dan weet hij tenminste ook de waarheid en houdt hij op met zielig doen, wat dat is infeite wel wat hij doet. Want hij blijft er maar over door en door gaan. Dus hij wil gewoon aandacht op dat gebied.


    En zoals zo vaak, ben ik het met je eens.

    edit: okee mensen , ik was er gisterenavond achter gekomen dat die vriend van me begin juli nog een zelfmoordpoging heeft gedaan en nu vond ik het wel welletjes geweest , ik heb hem eerlijk gezegd wat ik dacht , hoe grof het voor hem ook kon klinken ... ik deed die hele uitleg van wat hierboven staat over mijn broer en da hij er nog wel veel slechter aan toe is..
    die vriend van me antwoorde hierop : nou dan wil ik liever zoals jou broer zijn dan in deze situatie o___O
    toen wist ik echt niet meer wat zeggen ..
    pff ik krijg haast zelf zelfmoordneigingen van al die emotioneel zware gesprekken die ik met hem voer :/
    achteraf heeft hij zeker nog 3 berichten gestuurd naar me dat hij toch wel geschokt was over wat ik gezegd had tegen hem (:
    en hij zei dat hij er altijd voor me zou zijn als dat nodig was , ik heb hem laten weten dat het omgekeerd zker ook zo is.

    nu weet hij ten minste mijn mening ook en ik denk dat na dat gesprek van gisterenavond onze vriendschap wel versterkt is , omdat ik , naja , mijn broer betekent alles voor mij , meer dan de meeste mensen denken en hij weet dat nu dus wel (:

    danku mensjes ^^


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Mij bff had dat vroger ook...Als ik lang niets meer van haar hoorde kon ik in tranen uitbarsten omdat ik zo ongerust was.
    Nu is alles veel beter met haar maar ze is wel lang naar de psygiator geweest en ook naar een instelling.Maar ze is weer helemaal gelukkig.


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    je moet gwn de waarheid vertellen dat lijkt mii het best want het is ook nie leuk voor jou als die zo doet


    You Lack Hatred

    UchihaDreams schreef:
    je moet gwn de waarheid vertellen dat lijkt mii het best want het is ook nie leuk voor jou als die zo doet
    nee ik weet het , en ik ben blij dat ik het ook heb gezegd :)


    Read this upside down: 370HSSV 0773H