• Wat ik dus niet snap is waarom dat artiesten oortjes dragen op een cncert als ze moeten zingen of een muziekinstrument moeten spelen? Wat horen ze eigenlijk door de oortjes, die vraag zit me altijd dwars als ik altijd naar artiesten kijk die zingen. En nu wil ik het eens weten sé!!

    Ze horen zichzelf, maar niet zo hard. Die oortjes dempen het geluid, anders zouden ze er enorme gehoorschade aan een concert overhouden, zoals een piep in hun oren voor de rest van hun leven.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Artiesten hebben die oortjes zodat ze zichzelf beter kunnen horen. Moet je je voorstellen dat er 1000 man je naam staan te schreeuwen, dan kan jij jezelf egt niet horen zingen hoor! Dus vandaar dat ze die oortjes hebben, dan kunnen ze bijvoorbeeld horen of ze de juiste toonhoogte hebben etc.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Die oortjes dienen om hun oren te beshermen tegen het lawaai. Als ze die niet dragen zijn ze over tien jaar potdoof.


    Just a simple "I love you" (:

    Als ze die oortjes niet inhebben kunnen ze zichzelf niet horen zingen.


    You're a star in heaven.

    ze horen zichzelf, maar ik had ergens gelezen dat artiesten de liedjes van de cd te horen krijgen en niet wanneer ze live spelen, als je me begrijpt ;d


    It even took me by surprise

    als ze zingen horen ze zichzelf niet door de harde muziek en door dat oortje horen ze zich zelf wel en zingen ze beter!! (flower)


    DUDE! Get a life!!!

    De artiesten die zingen dragen ze zodat ze de muziek goed kunnen horen en op de goede toon kunnen zingen en ik dacht dat ze zichzelf ook hoorde zingen dan.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Artisten die altijd veel optredens doen voor bomvolle zale hebben dat vaak...Door die oortjes word het geluid een beetje gedempt wat als is b.v. op tour zijn en dit elke dag doen en de hele tijd fans horen word hun gehoor aangetast ze horen nog steets de zaal maar minder

    zo opgelost ;)


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Kijk kijk ff voorbeeldje.

    Strify (doh wanneer neem ik hem eens niet als voorbeeld) heeft altijd zo'n oortje. Dat staat via een draadje vaak onder zn shirt door met een zender aan zn riem. En die staat in contact draadloos met die mensen die aan de zijkant staan of op festivals die toren in het midden. Die zorgen dat hij zich hoort via dat zelfde zendertje.

    Bij de andere is het ongeveer het zelfde alleen hebben ze die soms niet duidelijk hangen.

    Amen ^^


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    Door het geschreeuw van het plubliek horen ze zich meestal zelf niet. Dus dat is zodat ze zichzelf beter horen. Meestal hebben ze ook zo'n ding aan hun reet hangen waar die aan verbonden is en dat ding is weer draadloos verbonden met het instrument of de microfoon.

    snappie? :')


    The awkward moment when a sentence doesn’t end the way you think it octopus.

    Ik denk zoals iedereen, ze horen zichzelf dan beter.


    Never run out of reasons to smile...

    Omdat ze anders de andere instrumenten + de fans te hard horen schreeuwen? Dan horen ze echo's en dan gaan ze vals of verkeerd zingen.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2009 - 20:46 ]

    Alicious schreef:
    Dan horen ze zichzelf beter. : D


    Let's do this poo

    Door die oortjes horen ze enkel hunzelf en de de muziek.zonder die oortjes zouden ze afgeleid kunnen geraken (van gillende fans bv) en zouden ze vals kunnen zingen.


    I need you like a heart needs a beat

    Oké, het klopt dat ze zichzelf dan beter horen. Maar niet dat het geluid dempt van het gegil en alles. Doordat een zaal zo ontzettend groot is, is er vaak een echo. Als er een noot word gezongen, duur het een aantal tellen voor die de andere kant van de zaal heeft bereikt. Dan moet die toon nog terugkomen en dan raken ze van het juiste ritme af. Vandaar dat ze oortjes in hebben, om alles op het juiste ritme te houden en geen echo horen. Zo, raadsel opgelost lijkt me zo? n_n


    I don't need to explain myself, I know I'm right.