• Wat ik dus niet snap is waarom dat artiesten oortjes dragen op een cncert als ze moeten zingen of een muziekinstrument moeten spelen? Wat horen ze eigenlijk door de oortjes, die vraag zit me altijd dwars als ik altijd naar artiesten kijk die zingen. En nu wil ik het eens weten sé!!

    dan horen ze zichzelf beter (:


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Hun instrument en/of micro is aangesloten aan die oortjes, zodat ze zelf horen hoe het klinkt.

    Het is vaak om zichzelf te beschermen tegen het geluid. Ik ga misschien eens in de drie maanden een concertje bezoeken, maar die artiesten plannen echt ritsen concerten achter mekaar. En die zouden ze graag doen zonder doof te zijn, denk ik :']


    No growth of the heart is ever a waste

    Ze horen zoichzelf spelen/zingen.Alle muziek word naar het publiek 'geblazen' dus horen zij niks.En het is heel moeilijk te zingen/spelen als je je zelf niet hoort


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dan horen ze hoe ze zelf zingen, en hebben ze geen last van het publiek. Meestal, als je eens goed oplet, zit er ook een soort box net boven hun billen. Daar is het oortje op aangesloten.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Als je voor aan bij een concert staat, wordt je half weggeblazen door het geluid. Het dient dus vooral voor de bescherming, maar volgens mij is het ook zodat ze zichzelf beter horen spelen en horen ze het nummer dat ze spelen op de achtergrond.


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    Kijk naar mijn reactie op de vorige pagina en je hebt je antwoord. Je hoeft niet duizend keer hetzelfde antwoord geven, wat niet geheel klopt. x_x

    [ bericht aangepast op 15 sep 2009 - 18:54 ]


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    Ik denk dat ze dan zichzelf horen.


    Happiness hit her like a train on a track

    Die oortjes zijn dat je hoort wat je zelf zingt ( of speelt) En dan raak je niet uit het ritme..

    xx


    If you're ever feeling lonely just look at the moon, someone, somewhere is looking right at it too.

    JoJudicious schreef:
    Oké, het klopt dat ze zichzelf dan beter horen. Maar niet dat het geluid dempt van het gegil en alles. Doordat een zaal zo ontzettend groot is, is er vaak een echo. Als er een noot word gezongen, duur het een aantal tellen voor die de andere kant van de zaal heeft bereikt. Dan moet die toon nog terugkomen en dan raken ze van het juiste ritme af. Vandaar dat ze oortjes in hebben, om alles op het juiste ritme te houden en geen echo horen. Zo, raadsel opgelost lijkt me zo? n_n

    Helemaal gelijk.(krul)


    - hoi ;D