• De stelling van vandaag luidt:
    We hebben geluk om in Europa te wonen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Zo waar.
    Misschien niet de mooiste in heel zijn geheel, maar, wel het comfortabelste en gezelligste en veiligste volgens mij ook, plek (:


    007

    Marshmellow schreef:
    (...)
    In Polen valt het nog goed mee. Ben helemaal in het binnenland van Polen geweest en bij boeren thuis geslapen, en oké het is er slechter dan hier, maar uiteindelijk hebben ze nog niet zo te klagen. Rusland is een zeer andere zaak. Hun democratie is ook maar niets, en over de president valt al helemaal niets te zeggen, één louche zaak lijkt me.
    Maar inderdaad, West-Europa heeft het nog steeds het beste, sommige delen van Europa zijn ook nog niet zo goed.

    Heeeeeey.
    Wacht eens even.
    Ik weet heel erg goed hoe het er in Rusland aan toe gaat en ik vind dat je wel ongelijk hebt. De president is altijd heel goed geweest, nu is het een andere, maar met de vorige president als zijn rechterhand.
    En ik ben van Rusland, dus ik kan wel zeggen dat het er toch veel beter is dan in Europa in enkele opzichten.
    Ten eerste, zo'n dingen zoals ziektekosten, operatiegeld, een huisdokter die betaald moet worden, dat is er niet. Het is GRATIS.
    Opleiding is er GRATIS. Iedereen kan naar school.
    Een hobby hebben zoals paardrijden of pistoolschieten, tennissen, atletiek, etc is GRATIS. Vandaar dat de meeste wereldkampioenen daarvan komen. Niet moeilijk he, als iedereen een kans mag wagen.
    Muziekschool wordt wel betaald, maar nu weer niet like 600 euro per jaar voor een les van een half uur, zoals ik hier moet doen.
    En het leven is er ook weer niet zo duur.

    Ten tweede, het is altijd een van de machtigste rijken ooit geweest en veel is het niet veranderd.
    Democratie is er ook zeker niet 'niets'. Je had beter ipv Polen & Rusland Amerika als voorbeeld moeten nemen, dat is pas een ramp. Op sociaal, politiek en economisch vlak. Zowiezo.

    Mijn zus, die woont daar, studeert daar, en werkt daar, in het hoofdstad zelf. En ik heb die niet een keer horen klagen. Ik heb nog niemand echt horen klagen daar.
    Oke, er mogen wel straatkinderen enzo wezen, maar die zijn er overal, je kan er niets aandoen. Zelfs in Belgie worden er baby's in parken overgelaten aan hun lot. En armoede gebruiken als argument is ook niet goed genoeg, want dat is er overal, zoals rijkdom overal aanwezig is. En het zal ook nooit veranderen, het is het proberen zelfs niet waard om daar iets aan te doen, het lukt toch nooit.

    En Rusland is geen louche zaak.
    Dat klopt al helemaal niet.

    [ bericht aangepast op 20 sep 2009 - 0:13 ]


    Where there is a sea there are pirates...

    Soms!


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Eens


    I'm not a supermodel, I still eat at McDonalds

    volgens mij wel ja


    One Day you'll remember me...

    eeenss

    denk aan die derde wereld landjes. Dan zijn we toch blij in Europa?


    'Pixels are real, in the heart of their fans' ~ Fixi

    UchihaDreams schreef:
    ik vindt van nie xD japan en canada ziin veel leuker xD

    Hmm, Europa is wel oke... Maar ik vind Japan leuker n__n


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    eens


    Everyone smiles in the same language.

    Aurelia schreef:
    Ja. En dat meen ik.

    Veel trek om op m'n 13e verkracht te worden door een of andere 50-jarige boer waaraan ik uitgehuwelijkt ben heb ik niet. Of uitgehongerd worden omdat ik me niet laat verkrachten.
    Evenmin om tegen de muur gezet te worden omdat ik tegen de regeringsvorm ben.
    Of om te sterven aan hongersdood omdat corrupte politici de centjes voor zichzelf houden.
    Of om ontvoerd te worden en vervolgens als kindsoldaat getraind te worden. Die uiteraard wel de eigen familie moet ombrengen om zichzelf te bewijzen.

    Ik ben het hier best wel heel hard mee eens.

    Eens


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    eens, maar ik zou o zo graag naar amerika gaan.

    Waar
    Amerika is ook wel iets maar echt het is daar niet altijd beter!
    x

    I guess so. (:

    SugarGirl schreef:
    (...)

    dat is toch ook goed
    ik vind dat het in nl ook zo moet worden.!!
    geen werk geen geld simpel zat

    En de mensen die niet kunnen werken dan


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Katherine schreef:
    (...)
    Heeeeeey.
    Wacht eens even.
    Ik weet heel erg goed hoe het er in Rusland aan toe gaat en ik vind dat je wel ongelijk hebt. De president is altijd heel goed geweest, nu is het een andere, maar met de vorige president als zijn rechterhand.
    En ik ben van Rusland, dus ik kan wel zeggen dat het er toch veel beter is dan in Europa in enkele opzichten.
    Ten eerste, zo'n dingen zoals ziektekosten, operatiegeld, een huisdokter die betaald moet worden, dat is er niet. Het is GRATIS.
    Opleiding is er GRATIS. Iedereen kan naar school.
    Een hobby hebben zoals paardrijden of pistoolschieten, tennissen, atletiek, etc is GRATIS. Vandaar dat de meeste wereldkampioenen daarvan komen. Niet moeilijk he, als iedereen een kans mag wagen.
    Muziekschool wordt wel betaald, maar nu weer niet like 600 euro per jaar voor een les van een half uur, zoals ik hier moet doen.
    En het leven is er ook weer niet zo duur.

    Ten tweede, het is altijd een van de machtigste rijken ooit geweest en veel is het niet veranderd.
    Democratie is er ook zeker niet 'niets'. Je had beter ipv Polen & Rusland Amerika als voorbeeld moeten nemen, dat is pas een ramp. Op sociaal, politiek en economisch vlak. Zowiezo.

    Mijn zus, die woont daar, studeert daar, en werkt daar, in het hoofdstad zelf. En ik heb die niet een keer horen klagen. Ik heb nog niemand echt horen klagen daar.
    Oke, er mogen wel straatkinderen enzo wezen, maar die zijn er overal, je kan er niets aandoen. Zelfs in Belgie worden er baby's in parken overgelaten aan hun lot. En armoede gebruiken als argument is ook niet goed genoeg, want dat is er overal, zoals rijkdom overal aanwezig is. En het zal ook nooit veranderen, het is het proberen zelfs niet waard om daar iets aan te doen, het lukt toch nooit.

    En Rusland is geen louche zaak.
    Dat klopt al helemaal niet.

    Niet kwaat bedoelt maar ik hoorde laats op het nieuws dat de nieuwe president niet goed was(corrupt ofzo) en dat er heel veel armmoede is en dat daarom vele daar zelf gestokte votka drinken om alles te vergeten enzo.

    En ik denk dat zei zij ook aan de gischidenis van Rusland denkt,die is niet zo heel vrolijk om het maar zo te verwoorden


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall