• AMSTERDAM - De 14-jarige Hannah Scheffer die maandagochtend is overleden aan de gevolgen van de Mexicaanse griep werd vorige week vrijdag voor het eerst ziek. De scholiere uit Haarlem was die dag gewoon naar school geweest. Ook had ze jongerencentrum Flintys die dag nog bezocht.


    Ondanks dat ze zich niet lekker voelde vertrok ze voor een vakantie naar Terschelling. Daar werd de volgende dag duidelijk dat ze ernstig ziek was waarna ze naar het ziekenhuis werd gebracht. De leerlinge van het Teyler-college overleed afgelopen maandag 19 oktober om zes uur 's morgens.

    Woensdag 21 oktober werd bekend dat ze was overleden aan de gevolgen van de Mexicaanse griep, meldt de GGD Kennemerland.

    Het jongerencentrum is diep geschokt door het overlijden van Hannah. "Tot onze spijt hoorden wij dinsdag dat een van onze meest trouwe bezoeksters, afgelopen maandag plotseling is overleden. Zij kwam bijna elke vrijdag en was altijd een vrolijke noot, soms letterlijk zoals anderhalve week geleden toen zij nog enthousiast meedeed aan onze Karaoke avond", aldus de website.

    Het meisje wordt zaterdag na een bijeenkomst in de Lichtfabriek begraven.

    Voor vorige week vrijdag was het meisje gezond. De GGD Kennemerland benadrukt dat het alleen in uitzonderlijke gevallen voorkomt dat gezonde mensen overlijden aan de 'Nieuwe Influenza A'. "Er is dan ook geen aanleiding extra maatregelen te treffen", aldus de dienst.

    Bij haar school zijn vooralsnog nog geen meldingen binnengekomen van zieke kinderen. Vandaag en morgen zijn er diverse bijeenkomsten om het meisje te herdenken. GGD Kennemerland benadrukt dat ook voor deze bijeenkomsten het algemene advies geldt dat mensen die griepverschijnselen hebben thuis blijven. Dit advies wordt ook verspreid door het jongerencentrum waar een herdenkingsbijeenkomst plaatsvindt.

    Minister Ab Klink (Volksgezondheid) betuigde zijn medeleven vrijdag. "Een meisje van 14 jaar en een 40-jarige man zijn bezweken aan de ziekte. Mijn gevoelens van medeleven gaan uit naar hun families”, zei Klink. Dat gezonde mensen overlijden aan griep, zoals het 14-jarige meisje, komt heel weinig voor. "Heel triest dat dit haar is overkomen”.


    Bron: Telegraaf

    En ze had verder geen andere aandoeningen, handicappen, of ziektes. Ik kende haar, ze zat bij mij op school, O.o
    Nja, vind het wel heel erg enzo,
    Maar wat vinden jullie ervan? Buiten het feit dat het erg is natuurlijk,
    Denken jullie van; "Ach, ik blijf het niet eng vinden", of gaan jullie nu denken van; "Wtf.. Zij had helemaal niets. o.o"

    Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Vind het kinda eng en raar, ze zat bij mij op school, en in de pauzes zie ik haar niet meer enzo : (


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    -

    Ik vind het erg voor het meisje en jammer dat ze maar zo'n kort leven had maar ik word er niet bang van want er sterven jaarlijks zoveel mensen van de griep en ik vind persoonlijk dat er wordt overdreven met die mexicaanse griep, het is een griep zoals een ander alleen een beetje agressiever.


    But love's a malady without cure

    Shit happens?
    Waar ga je tegenwoordig nou NIET van dood...


    The economy is suffering, let it DIE!

    LotteLampje schreef:
    Shit happens?
    Waar ga je tegenwoordig nou NIET van dood...

    Waar ga je van dood, waar ga je niet van dood
    THAT'S THE QUESTION

    Het is natuurlijk wel erg, maar, er sterven meer mensen aan de gewone griep hoor, het wordt gewoon allemaal zo opgeblazen, hebben ze eens iets om over te schrijven.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Killjoy schreef:
    (...)
    Waar ga je van dood, waar ga je niet van dood
    THAT'S THE QUESTION

    dat is zon KUT tv programma. thats the question.
    anyways.
    tjaaaa. als je over straat loopt kan je al dood gaan.. dus jah..
    ik vind die mexicaanse zooi bullshit. (:


    The economy is suffering, let it DIE!

    Ik blijf denken: "Ach, ik blijf het niet eng vinden"
    Maar ik vind het wel erg, sterkte (:


    Happiness hit her like a train on a track

    LotteLampje schreef:
    (...)
    dat is zon KUT tv programma. thats the question.
    anyways.
    tjaaaa. als je over straat loopt kan je al dood gaan.. dus jah..
    ik vind die mexicaanse zooi bullshit. (:

    ik ken 't programma niet eens, ik moest gewoon een Shakespeare denken :Y)
    jep, er moest maar eens perongeluk een bus op je rijden dan is het BEM gedaan.

    Ik vind het wel erg voor de familie en vrienden enzo. Waarschijnlijk had niemand het zien aankomen ofzo. :| En, misschien voelde ze haar misschien soms wel een beetje slap ofzo, maar viel het gewoon niet echt op en vond ze het niet de moeite om het te zeggen. Toch maar eng hé..


    007

    Killjoy schreef:
    (...)
    ik ken 't programma niet eens, ik moest gewoon een Shakespeare denken :Y)
    jep, er moest maar eens perongeluk een bus op je rijden dan is het BEM gedaan.

    oke. dat is denk maar beter ;D

    INDERDAAD! en lopen op straat is volgensmij gevaarlijker dan de mexicaanse griep. want daar zijn veel meer mensen aan dood gegaan ;D


    The economy is suffering, let it DIE!

    Weet je, ik word er gewoon gek van!
    Ja, de gewone griep is erger dan de mexicaanse griep. MAAR WAAROM DENK JE DAT ER ZOVEEL AANDACHT AAN DE MEXICAANSE GRIEP WORDT BESTEED?
    Er is daar nog geen fucking medicijn voor! Voor de normale griep zijn er allemaal verschillende vaccinaties, pff.


    Maargoed, dit is echt heel erg nieuws :'(
    Ik leef mee met d'r familie & vrienden..


    ok

    madenaah schreef:
    Weet je, ik word er gewoon gek van!
    Ja, de gewone griep is erger dan de mexicaanse griep. MAAR WAAROM DENK JE DAT ER ZOVEEL AANDACHT AAN DE MEXICAANSE GRIEP WORDT BESTEED?
    Er is daar nog geen fucking medicijn voor! Voor de normale griep zijn er allemaal verschillende vaccinaties, pff.


    Maargoed, dit is echt heel erg nieuws :'(
    Ik leef mee met d'r familie & vrienden..

    Calm down ;D
    ieder heeft zo zijn/haar standpunt :Y)

    Ik hoorde het vanmiddag op dee radio O_______O


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    ik vind t eng O_O


    Special Love <3

    Mexicaans griep en gewone griep is eigelijk het zelfde!Ik snap niet waarom dat dat steeds op het nieuws komt!Kanker is nog steeds gevaarlijkers en daar zeggen ze nooit niets van


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    madenaah schreef:
    Weet je, ik word er gewoon gek van!
    Ja, de gewone griep is erger dan de mexicaanse griep. MAAR WAAROM DENK JE DAT ER ZOVEEL AANDACHT AAN DE MEXICAANSE GRIEP WORDT BESTEED?
    Er is daar nog geen fucking medicijn voor! Voor de normale griep zijn er allemaal verschillende vaccinaties, pff.


    Maargoed, dit is echt heel erg nieuws :'(
    Ik leef mee met d'r familie & vrienden..

    Girl, er zijn wél medicijnen voor de Mexicaanse Griep. Dus daar is wel een 'fucking' medicijn voor. En voor de Mexicaanse Griep zijn óók vaccinaties.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2009 - 9:50 ]


    I don't need to explain myself, I know I'm right.