• AMSTERDAM - De 14-jarige Hannah Scheffer die maandagochtend is overleden aan de gevolgen van de Mexicaanse griep werd vorige week vrijdag voor het eerst ziek. De scholiere uit Haarlem was die dag gewoon naar school geweest. Ook had ze jongerencentrum Flintys die dag nog bezocht.


    Ondanks dat ze zich niet lekker voelde vertrok ze voor een vakantie naar Terschelling. Daar werd de volgende dag duidelijk dat ze ernstig ziek was waarna ze naar het ziekenhuis werd gebracht. De leerlinge van het Teyler-college overleed afgelopen maandag 19 oktober om zes uur 's morgens.

    Woensdag 21 oktober werd bekend dat ze was overleden aan de gevolgen van de Mexicaanse griep, meldt de GGD Kennemerland.

    Het jongerencentrum is diep geschokt door het overlijden van Hannah. "Tot onze spijt hoorden wij dinsdag dat een van onze meest trouwe bezoeksters, afgelopen maandag plotseling is overleden. Zij kwam bijna elke vrijdag en was altijd een vrolijke noot, soms letterlijk zoals anderhalve week geleden toen zij nog enthousiast meedeed aan onze Karaoke avond", aldus de website.

    Het meisje wordt zaterdag na een bijeenkomst in de Lichtfabriek begraven.

    Voor vorige week vrijdag was het meisje gezond. De GGD Kennemerland benadrukt dat het alleen in uitzonderlijke gevallen voorkomt dat gezonde mensen overlijden aan de 'Nieuwe Influenza A'. "Er is dan ook geen aanleiding extra maatregelen te treffen", aldus de dienst.

    Bij haar school zijn vooralsnog nog geen meldingen binnengekomen van zieke kinderen. Vandaag en morgen zijn er diverse bijeenkomsten om het meisje te herdenken. GGD Kennemerland benadrukt dat ook voor deze bijeenkomsten het algemene advies geldt dat mensen die griepverschijnselen hebben thuis blijven. Dit advies wordt ook verspreid door het jongerencentrum waar een herdenkingsbijeenkomst plaatsvindt.

    Minister Ab Klink (Volksgezondheid) betuigde zijn medeleven vrijdag. "Een meisje van 14 jaar en een 40-jarige man zijn bezweken aan de ziekte. Mijn gevoelens van medeleven gaan uit naar hun families”, zei Klink. Dat gezonde mensen overlijden aan griep, zoals het 14-jarige meisje, komt heel weinig voor. "Heel triest dat dit haar is overkomen”.


    Bron: Telegraaf

    En ze had verder geen andere aandoeningen, handicappen, of ziektes. Ik kende haar, ze zat bij mij op school, O.o
    Nja, vind het wel heel erg enzo,
    Maar wat vinden jullie ervan? Buiten het feit dat het erg is natuurlijk,
    Denken jullie van; "Ach, ik blijf het niet eng vinden", of gaan jullie nu denken van; "Wtf.. Zij had helemaal niets. o.o"

    Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Vind het kinda eng en raar, ze zat bij mij op school, en in de pauzes zie ik haar niet meer enzo : (


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    -

    LotteLampje schreef:
    (...)
    dat is zon KUT tv programma. thats the question.
    anyways.
    tjaaaa. als je over straat loopt kan je al dood gaan.. dus jah..
    ik vind die mexicaanse zooi bullshit. (:

    Dat programma vind ik leuk :'D Ondanks dat ik die vragen zowat nooit weet. Maar als ik ze weet vind ik mezelf cool :o
    Oh eh ontopic: Das wel enorm sneu voor dat kind en degenen die haar hebben gekend. Maar je hoeft er niet dood aan te gaan, hetzelfde gaat op voor geslachtsziekten. Als je chlamydia niet tijdig behandelt ben je ook de pineut. Het grootste deel van ons leven kunnen we zelf niet bepalen, het is toeval.

    Ja, Aurelia hier. Hoi.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2009 - 10:34 ]


    As We're Living By The Bass Line

    madenaah schreef:
    Weet je, ik word er gewoon gek van!
    Ja, de gewone griep is erger dan de mexicaanse griep. MAAR WAAROM DENK JE DAT ER ZOVEEL AANDACHT AAN DE MEXICAANSE GRIEP WORDT BESTEED?
    Er is daar nog geen fucking medicijn voor! Voor de normale griep zijn er allemaal verschillende vaccinaties, pff.


    Maargoed, dit is echt heel erg nieuws :'(
    Ik leef mee met d'r familie & vrienden..

    Er zijn wel medicijnen voor en er zijn ook vaccens voor.Ik ben namelijk 'uitgenodigt' om er een te krijgen.Maar dat klopt niet ik zta fout in het siesteem.Ze denken dat ik of ouder dan 60 ben of een slechte gezondheid heb.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik vind het echt kei erg!
    Ik heb zelf mexicaanse griep gehad, ook heel erg ><


    Just a simple "I love you" (:

    Killjoy schreef:
    Ze voelde haar niet lekker. Wie weet hoe lang was die griep al niet aan het broeien in haar lichaam. Arm ding + arme familieleden/vrienden/kennissen en zo. Maar ik blijf er toch wel bij; dat is niet echt veel gevaarlijker dan een gewone griep.

    Het is ook niet gevaarlijker. :')
    Het is alleen schadelijker voor de jeugd dan voor ouderen omdat het het lijkt op een griep die er vroeger ook was en waar de ouderen al tegen bestand zijn en de jeugd niet. 8)
    Dus hebben wij meer kans op sterven dan de oudjes. 8)

    Ik begon me gister eigk af te vragen of die griep nog bestond.
    Wel dus. 8D


    blame the bully.

    Exercitus schreef:
    Ik vind het vreemd dat het in de krant staat.
    Er sterven elke dag mensen aan de 'gewone' griep.
    Waarom hoor je daar niks over?


    Let's do this poo

    JoJudicious schreef:
    (...)
    Girl, er zijn wél medicijnen voor de Mexicaanse Griep. Dus daar is wel een 'fucking' medicijn voor. En voor de Mexicaanse Griep zijn óók vaccinaties.

    @ jou en al die anderen,

    Serieus? Oo Dan heeft myn biologiedocent het dus wrong:Y).


    ok

    ik vind het niet eng,
    het is ook maar gewoon een griep, aan de gewone griep gaan ook mensen dood.
    en dat ze nou toevallig veertien is maakt het niet enger vind ik,
    het is natuurlijk heel erg dat ze is overleden maar ik vind dat sommige mensen echt veel te overdreven reageren op de mexicaanse griep.


    AAP

    Ze was niet kerngezond. Ze had een longontsteking of die had ze net gehad.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ben er toch niet bang voor, voor de Mexicaanse.


    I live for the applause, you will die for it.

    ze was de beste vriendin van mijn bf.. was erg geschokt toen k het hoorde heb haar zelf maar 1x gezien
    RIP Hannah


    Geniet van het leven zolang het kan<3.

    Arm, arm meisje. ):
    Het is zo oneerlijk, pff.
    Veel sterkte en kijk zelf uit met heel dat gedoe. <3


    Where there is a sea there are pirates...

    Clairvoyance schreef:
    Ze voelde haar niet lekker. Wie weet hoe lang was die griep al niet aan het broeien in haar lichaam. Arm ding + arme familieleden/vrienden/kennissen en zo. Maar ik blijf er toch wel bij; dat is niet echt veel gevaarlijker dan een gewone griep.


    Volledig mee eens. (:


    " I'm not your boyfriend, baby. "

    Ik vind persoonlijk dat mensen zich veel te veel aantrekken van de griep. Door de normale griep gaan er elk jaar tienduizende mensen dood en staat dat ooit in de krant? presies NEE.


    I'll decide when to die,until then let me life my way

    xFuture schreef:
    Ik vind persoonlijk dat mensen zich veel te veel aantrekken van de griep. Door de normale griep gaan er elk jaar tienduizende mensen dood en staat dat ooit in de krant? presies NEE.

    Tegenwoordig zijn er genoeg medicijnen en middelen om snel beter te worden. Destijds gaan er nog amper mensen dood aan een simpel griepje.
    De Mexicaanse griep is een epidimie.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2010 - 18:58 ]


    your eyes are like stars in the night.