• Ik krijg steeds vaker berichtjes van users dat ze het niet meer leuk vinden hoe iedereen met elkaar omgaat en iedereen roept steeds vaker dat het minder gezellig is op Quizlet en dat iedereen elkaar meer afkat, meer ruzie maakt en elkaar niet meer in waarde laat. En wiens schuld is dat? De schuld van alle users, van iedereen, ook van de crew. We zijn allemaal schuld aan de ‘niet goede sfeer’ op Quizlet. Oude en actieve users denken erover om weg te gaan wat er voor zal zorgen dat er veel minder actieve leden op Quizlet zijn.

    En we willen toch niet dat Rutger genoodzaakt is om te stoppen met Quizlet, of wel? Ik niet in ieder geval.

    Dingen die er mede voor zorgen dat er sneller ruzie komt:
    Mensen hun gevoel niet laten uiten. Mensen mogen niet meer zeggen dat het minder met ze gaat of mensen vliegen er al boven op met opmerkingen als ‘het kan erger’ of ‘je bent nog niet dood of ziek, wees blij dat je gezond bent’. En dan niet op een ‘nou sorry dat ik het zeg ;x’ manier maar echt op een ‘Ik wijs jou op je minpunten omdat jij je aanstelt’ manier. Op zo’n reacties staat niemand natuurlijk te wachten als ze in de put zitten.
    Users die voor mod spelen. Het komt steeds vaker voor dat users zich opstellen als moderators en daardoor ruzie krijgen met anderen, omdat ze anderen wijzen op fouten op een behoorlijk vervelende manier(wat eigenlijk niet eens hun taak is).
    Normen en waarden van mede users. Er word totaal geen rekening meer gehouden met de normen en waarden van mede users waardoor users ontzettend hard gekwetst kunnen worden zonder dat anderen het door hebben. En waardoor ook weer ruzie komt. Als je iets niet leuk vind om op te reageren, of het staat je niet aan dan hoef je niet te reageren. Het is niet verplicht om ieder topic af te gaan ook al staan jou interesses er niet naar.

    Ik breng dit op zo’n drastische en dramatische manier, omdat dit al meerdere malen gezegd en opgemerkt is maar toen luisterde er niemand. Dus nu gaan we het als volgt aanpakken.

    Ik wil van jullie horen hoe Quizlet beter kan aangezien iedereen heel hard roept dat het hier saai en niet meer leuk word. Dan verwacht ik wel dat jullie vast ook wel weten wat er beter kan en wat jullie verbeter punten vinden. En natuurlijk hoop ik wel dat jullie hier serieus mee omgaan.

    Aandachtspunten en ideeën voor de verbetering van de sfeer:
    - Als een discussie/gesprek uit de hand loopt er een moderator bijhalen.
    - Elkaar meer respecteren.
    - Open staan voor andermans mening en niet gelijk in de verdediging schieten (mensen bedoelen het niet altijd slecht)
    - Discussies van anderen vermijden zodat je niet tussen een woordwisseling of ruzie in komt te staan van een ander.
    - Evt. nieuwe modverkiezingen?


    x, Kirsten [en de andere mods ofcourse]

    EDIT: Het is natuurlijk niet allemaal alleen maar slecht. Zoals er inderdaad gezegd word zijn er wel al wat punten verbeterd bij sommige mensen zoals de mod uithangen.

    En ik zeg dit allemaal niet, omdat ik het leuk vind om te kunnen zeggen ofzo. Maar ik wil gewoon heel erg graag dat Quizlet weer verbeterd en ik denk dat meer mensen het daar wel mee eens kunnen zijn. :Y) Zie het als iets positiefs, bijvoorbeeld 'Onze goede Quizletvoornemens voor volgend jaar en een beter Quizlet'

    [ bericht aangepast op 27 dec 2009 - 17:24 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    'T valt me nu eerlijk gezegd allemaal behoorlijk tegen. Verschillenden roepen dat ze het anders willen en nu zegt ineens nog amper iemand wat?


    Wie du mir, so ich dir.

    NenaKerner schreef:
    'T valt me nu eerlijk gezegd allemaal behoorlijk tegen. Verschillenden roepen dat ze het anders willen en nu zegt ineens nog amper iemand wat?


    Tja.
    Dat is altijd zo.
    Iedereen wilt wel wat veranderen. Maar niemand weet hoe.
    Bovendien, denk ik niet dat het helpt als je het zo neer zet. Het moet gewoon uit de mensen zelf komen.x;


    everything, in time

    Whipple schreef:
    (...)
    weetje, misschien is iedereen wel allemaal tegelijk ongesteld x'D
    -oke, dit slaat nergens op-
    maar misschien is dit wel de tijd van dat alle stress eruit komt, zeg maar. =3
    en dan is iedereen chagrijnig enzo. =3
    -ik heb dat wel..=x zeg maar x'D-

    Hahaha, die is goed :'DD

    Maar ik heb niet echt een idee. Ik houd me eigenlijk niet zo bezig met discussies of voor mod spelen. Maar als ik iets weet laat ik het natuurlijk weten :Y)

    [ bericht aangepast op 26 dec 2009 - 23:19 ]


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Christmas schreef:
    (...)

    Tja.
    Dat is altijd zo.
    Iedereen wilt wel wat veranderen. Maar niemand weet hoe.
    Bovendien, denk ik niet dat het helpt als je het zo neer zet. Het moet gewoon uit de mensen zelf komen.x;
    Ja ergens wel. Maar aan de andere kant, ik ben eerlijk. Net zoals ik hoop dat anderen ook naar mij toe zijn. Maar heb je misschien wel gelijk in, maar ik ben gewoon een beetje teleurgesteld denk ik.


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik denk dat het gene wat Quizlet users 'vroeger' met elkaar verbond nu weg is, namelijk; het fan zijn van Tokio Hotel. Meet dan de helft is nu geen TH fan meer en haten ze nu. Eerst kon je geen slecht topic over de band maken of je werd als hater onder gespamt. Nu is het juist andersom, wel minder erg maar je merkt het wel. En ik denk dus dat daarom op quizlet veel groepjes ontstaan.

    Dat is niet de enige reden hoor, het gebrek van respect is er ook in grote maten. En dan heb je de users die zich soms echt beter voelen dan de rest. Misschien hebben die dat zelf niet door, maar met hun 'popu groepjes' sluiten ze veel mensen buiten, waardoor je dus mensen kwetst. En het feit dat de meeste van ons (puisterige) pubers zijn met een onregelmatige hormonenstelsel.

    Wtf, dat was lang om te typen met mijn iPod zeg! XD

    [ bericht aangepast op 26 dec 2009 - 23:25 ]


    -

    Perry schreef:
    2010 wordt beter voor Q, :9~


    Home is now behind you. The world is ahead!

    STRIFLICIOUS schreef:
    Ik denk dat het gene wat Quizlet users 'vroeger' met elkaar verbond nu weg is, namelijk; het fan zijn van Tokio Hotel. Meet dan de helft is nu geen TH fan meer en haten ze nu. Eerst kon je geen slecht topic over de band maken of je werd als hater onder gespamt. Nu is het juist andersom, wel minder erg maar je merkt het wel. En ik denk dus dat daarom op quizlet veel groepjes ontstaan.

    Dat is niet de enige reden hoor, het gebrek van respect is er ook in grote maten. En dan heb je de users die zich soms echt beter voelen dan de rest. Misschien hebben die dat zelf niet door, maar met hun 'popu groepjes' sluiten ze veel mensen buiten, waardoor je dus mensen kwetst. En het feit dat de meeste van ons (puisterige) pubers zijn met een onregelmatige hormonenstelsel.

    Wtf, dat was lang om te typen met mijn iPod zeg! XD

    Haha, ik agree met je hoor. :')

    Gezellig topics maken, stiekem bedoelt naar je vriendjes, geeft de andere users het gevoel dat ze buitengesloten worden en ze hier niet horen.

    Daar is eigenlijk moeilijk wat tegen te doen, mja, ik denk vooral dat we niet enkel meer op onze vrienden mogen antwoorden, maar ook echt op iedereen. :')

    Prodigy schreef:
    (...)
    Haha, ik agree met je hoor. :')

    Gezellig topics maken, stiekem bedoelt naar je vriendjes, geeft de andere users het gevoel dat ze buitengesloten worden en ze hier niet horen.

    Daar is eigenlijk moeilijk wat tegen te doen, mja, ik denk vooral dat we niet enkel meer op onze vrienden mogen antwoorden, maar ook echt op iedereen. :')

    Idd! En ik agree met wat jij agreet! ;x


    -

    Tis goed dat je ook de mods vernoemd. Sommige helpen niet zo goed. Ik ga geen namen noemen dus begin niet op mij zo allemaal. Misschien word het tijd dat er een paar nieuwe ofz komen. Of nieuwe bemiddelaars. Eerlijk gezegd ik zie ze nooit online O_o. En ik weet bv van mezelf dat ik bij discussie soms op mijn tenen getrapt ben. Waarden en normen en die worden door de topic openers ook niet goed gezien. Daardoor krijg ik meestel waarschuwingen --". Begin dan als opener ook niet te katten. I Mean ik begin toch ook niet al die mensjes die de meeste van jullie wel leuk vinden en ik totaal niet moet af te katten of te vergelijken.

    Nja ik zal maar stoppen mijn verhaal over hoe quizlet stom is aan het worden. Het ligt bij de USERS & de CREW & Op het forum soms bij topic openers (;


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    Iedereen heeft weleens slechte dagen. Ja mensen, ik ook. Maar alle users en whatever zijn ook maar gewoon mensen.
    Ik bedoel, het is echt niet makkelijk of simpel om de sfeer wat gezelliger te maken. Maar we kunnen het wel proberen. En ik zeg niet dat ik altijd even aardig ben geweest, ik kan ook enorm uitvallen, ook op m'n oude account; (Opheliac <- voorheen NocteObscura) maar dat gaat wel ten koste van de sfeer.
    Ik kan me voorstellen dat mensen hier gaan opstappen. Niet gemeen bedoeld natuurlijk, maar er is een kans.
    Ik hoop van niet, want soms is het hartstikke gezellig. Ik kan er alleen niet tegen als mensen in een topic een discussie hebben -wat al niet echt fijn is-, en dat dan iedereen zich er ook nog mee gaat bemoeien. Dat vind ik zó irritant.
    Daarom dat ik mijn tijd ook in andere dingen ga steken. Ik had niet verwacht dat dit van Quizlet zou komen, en ik hoop echt dat iedereen in staat is een beetje mee te helpen om het te veranderen. Ben benieuwd.
    Maar natuurlijk lukt dat niet in 3 dagen. We moeten het opbouwen, dan komen we er wel.. Hoop ik?


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Ik heb wel iets te zeggen over topic-openers en degenen die reageren.
    Want vaak als iemand een topic opent zie je daaronder staan; "en geef me nu geen haatreacties, want daarvoor heb ik dit topic niet geopend".
    Maar ze willen wel de mening van mensen weten, dan lijkt mij het aardiger als je dat zinnetje gewoon weglaat en mensen hun mening laat geven en dat zolang zij deze netjes, zonder te schelden, kunnen formuleren gewoon met rust te laten, of iets in die geest. En als het uit de hand loopt, meldt het een mod en we doen er iets aan! (:

    En dan nog even vanuit mijn mod-positie: zouden jullie alsjeblieft op het hoofdletter-gebruik willen letten? Het is heel vervelend om het telkens te moeten aanpassen.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Hopeless schreef:
    Ik heb wel iets te zeggen over topic-openers en degenen die reageren.
    Want vaak als iemand een topic opent zie je daaronder staan; "en geef me nu geen haatreacties, want daarvoor heb ik dit topic niet geopend".
    Maar ze willen wel de mening van mensen weten, dan lijkt mij het aardiger als je dat zinnetje gewoon weglaat en mensen hun mening laat geven en dat zolang zij deze netjes, zonder te schelden, kunnen formuleren gewoon met rust te laten, of iets in die geest. En als het uit de hand loopt, meldt het een mod en we doen er iets aan! (:

    En dan nog even vanuit mijn mod-positie: zouden jullie alsjeblieft op het hoofdletter-gebruik willen letten? Het is heel vervelend om het telkens te moeten aanpassen.


    Van dat topic-openers heb je gelijk! Daar had ik het ook over (;


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    Ik vind het niet zo erg als andere users mij wijzen op mijn fouten. Als ik bv. iets doe dat niet mag, maar ik wist niet dat het mag ofzo. Dan is dat goed, zolang het maar op een neutrale, vriendelijke manier gebeurt. (:

    En ik moet zelf toegeven dat ik ook wel eens bot kan reageren als ik een slechte dag heb, maar dat is menselijk. En hierbij wil ik even zeggen dat ik dat dus niet altijd meen. ^^
    Ik vind het 'reageer je af' topic geweldig, al vind ik het jammer dat je niet mag schelden, want zo reageer ik mij altijd af. x)
    Mag je ook geen 'fuck' of 'verdomme' zetten dan ofzo?
    Of het wel zetten, maar dan doorstreept?


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hier ben ik het nou helemaal mee eens want naar mijn idee willen er steeds meer mensen stoppen en ik hield het hier ook al niet meer lang uit, alleen Quizlet is ene ssort thuis dus eigenlijk hoop ik echt dat de sfeer beter wordt.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Hopeless schreef:
    Ik heb wel iets te zeggen over topic-openers en degenen die reageren.
    Want vaak als iemand een topic opent zie je daaronder staan; "en geef me nu geen haatreacties, want daarvoor heb ik dit topic niet geopend".
    Maar ze willen wel de mening van mensen weten, dan lijkt mij het aardiger als je dat zinnetje gewoon weglaat en mensen hun mening laat geven en dat zolang zij deze netjes, zonder te schelden, kunnen formuleren gewoon met rust te laten, of iets in die geest. En als het uit de hand loopt, meldt het een mod en we doen er iets aan! (:

    En dan nog even vanuit mijn mod-positie: zouden jullie alsjeblieft op het hoofdletter-gebruik willen letten? Het is heel vervelend om het telkens te moeten aanpassen.

    Je hebt eigenlijk wel gelijk =/. Ze willen dan eigenlijk gewoon horen wat ze willen horen, en dat is niet juist. je moet ook openstaan voor andere meningen ^^. En hiermee wil ik niet zeggen dat de openers de schuld van alles zijn, nee, net zoals de andere zeggen is het eigenlijk zowat de schuld van iedereen ^^. Maar dan moet het nu maar eens tijd zijn om er verandering in te brengen en allemaal samen te werken voor een goede sfeer hier ^^.


    If you had never come out of the blue, I would've stay