• Ik krijg steeds vaker berichtjes van users dat ze het niet meer leuk vinden hoe iedereen met elkaar omgaat en iedereen roept steeds vaker dat het minder gezellig is op Quizlet en dat iedereen elkaar meer afkat, meer ruzie maakt en elkaar niet meer in waarde laat. En wiens schuld is dat? De schuld van alle users, van iedereen, ook van de crew. We zijn allemaal schuld aan de ‘niet goede sfeer’ op Quizlet. Oude en actieve users denken erover om weg te gaan wat er voor zal zorgen dat er veel minder actieve leden op Quizlet zijn.

    En we willen toch niet dat Rutger genoodzaakt is om te stoppen met Quizlet, of wel? Ik niet in ieder geval.

    Dingen die er mede voor zorgen dat er sneller ruzie komt:
    Mensen hun gevoel niet laten uiten. Mensen mogen niet meer zeggen dat het minder met ze gaat of mensen vliegen er al boven op met opmerkingen als ‘het kan erger’ of ‘je bent nog niet dood of ziek, wees blij dat je gezond bent’. En dan niet op een ‘nou sorry dat ik het zeg ;x’ manier maar echt op een ‘Ik wijs jou op je minpunten omdat jij je aanstelt’ manier. Op zo’n reacties staat niemand natuurlijk te wachten als ze in de put zitten.
    Users die voor mod spelen. Het komt steeds vaker voor dat users zich opstellen als moderators en daardoor ruzie krijgen met anderen, omdat ze anderen wijzen op fouten op een behoorlijk vervelende manier(wat eigenlijk niet eens hun taak is).
    Normen en waarden van mede users. Er word totaal geen rekening meer gehouden met de normen en waarden van mede users waardoor users ontzettend hard gekwetst kunnen worden zonder dat anderen het door hebben. En waardoor ook weer ruzie komt. Als je iets niet leuk vind om op te reageren, of het staat je niet aan dan hoef je niet te reageren. Het is niet verplicht om ieder topic af te gaan ook al staan jou interesses er niet naar.

    Ik breng dit op zo’n drastische en dramatische manier, omdat dit al meerdere malen gezegd en opgemerkt is maar toen luisterde er niemand. Dus nu gaan we het als volgt aanpakken.

    Ik wil van jullie horen hoe Quizlet beter kan aangezien iedereen heel hard roept dat het hier saai en niet meer leuk word. Dan verwacht ik wel dat jullie vast ook wel weten wat er beter kan en wat jullie verbeter punten vinden. En natuurlijk hoop ik wel dat jullie hier serieus mee omgaan.

    Aandachtspunten en ideeën voor de verbetering van de sfeer:
    - Als een discussie/gesprek uit de hand loopt er een moderator bijhalen.
    - Elkaar meer respecteren.
    - Open staan voor andermans mening en niet gelijk in de verdediging schieten (mensen bedoelen het niet altijd slecht)
    - Discussies van anderen vermijden zodat je niet tussen een woordwisseling of ruzie in komt te staan van een ander.
    - Evt. nieuwe modverkiezingen?


    x, Kirsten [en de andere mods ofcourse]

    EDIT: Het is natuurlijk niet allemaal alleen maar slecht. Zoals er inderdaad gezegd word zijn er wel al wat punten verbeterd bij sommige mensen zoals de mod uithangen.

    En ik zeg dit allemaal niet, omdat ik het leuk vind om te kunnen zeggen ofzo. Maar ik wil gewoon heel erg graag dat Quizlet weer verbeterd en ik denk dat meer mensen het daar wel mee eens kunnen zijn. :Y) Zie het als iets positiefs, bijvoorbeeld 'Onze goede Quizletvoornemens voor volgend jaar en een beter Quizlet'

    [ bericht aangepast op 27 dec 2009 - 17:24 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Blitzkrieg schreef:
    (...)

    weet je wat ik er verziekt aan vind? Dat er OVEROBSESSED mensen op zitten. Maar oke je mag fan zijn van een band of meerdere. Kreng je 1 slecht word over bv TH -ik kan hun bv NIET hebben- heb je meteen de volle lading. Het is ook een beetje oneerlijk naar andere mensen toe vind ik ): Net als Noukie ga ik ook minder verschijnen door die rot sfeer.

    Ik vind dat je eens moet kunnen lachen over je favo band en niet serieus. Like ik geef Romeo toch ook een slechtere naam terwijl ik die hard fan ben van hem en de andere van CB?

    Jij mag Tokio Hotel niet, dus nu ga ik je doodslaan. :9~

    Hahaha, nee hoor. Je hebt gelijk. Mij kan het bijna niets schelen wat anderen zeggen over mijn favoriete bands. Er zijn bijvoorbeeld héél veel kinderen die heel hard gepest worden om het fan zijn van Tokio Hotel. Als je kwaad op gemene opmerkingen ingaat, dan gaan ze je pesten ook. Geeft hen alleen maar meer voldoening bij het pesten. Bij mij hebben ze er nooit om gegeven. Natuurlijk zeiden ze in het begin verschrikkelijke of grappige dingen om een reactie van mij uit te lokken, maar die kwam er niet. Toch niet op een negatieve manier. Als het een grappige opmerking is, lach ik minstens even hard mee. Whatever dat het over je favo groep is, ieder zijn mening. :')

    En nu ben ik aan het afdwalen, maar eigenlijk ben ik het gewoon met je eens. Mensen moeten niet alles opvatten als een persoonlijke aanval.

    @ perry,
    ja het word een super jaar!


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Perry schreef:
    2010 wordt beter voor Q, :9~


    Blacka vriend!

    •Normen en waarden van mede users. Er word totaal geen rekening meer gehouden met de normen en waarden van mede users waardoor users ontzettend hard gekwetst kunnen worden zonder dat anderen het door hebben. En waardoor ook weer ruzie komt. Als je iets niet leuk vind om op te reageren, of het staat je niet aan dan hoef je niet te reageren. Het is niet verplicht om ieder topic af te gaan ook al staan jou interesses er niet naar.

    Deze vind ik vooral erg nodig :X


    LiveTodayLookForwardToTomorrowAndDon'tForgetToSmile

    ik zou niet weten wat er anders moet,ik heb zelf geen problemen met Q zoals het nu is,en ik zoun absoluut niet willen dat Quizlet werd weggedaan!


    stay Nyappy

    ik heb er niets van gemerkt :|:X

    miss komt het wel omdat ik alleen verhalen schrijf en lees enz. :P


    you were born original don't die as a copy

    Je hebt op Fanfic van die categorieën, het is wel heel handig, want nu als je een quizlet zoekt moet je eerst half Q afzoeken en heb je hem dan eindelijk gevonden, staat hij er de volgende dag niet meer omdat er dan weer een quiz bij is gekomen. Ik ben voor invoer van Categorieën


    Love sheds light one the darkest of times

    DefectGirl schreef:
    Je hebt op Fanfic van die categorieën, het is wel heel handig, want nu als je een quizlet zoekt moet je eerst half Q afzoeken en heb je hem dan eindelijk gevonden, staat hij er de volgende dag niet meer omdat er dan weer een quiz bij is gekomen. Ik ben voor invoer van Categorieën

    Ja, even mijn toevoeging hierop. Ik heb ooit eerder aangegeven - toen iemand pleitte voor het invoeren van genres - dat deze genres ook in de zoekmachine verwerkt zouden kunnen worden. Stel, ik ben gek van historische verhalen maar ik heb geen flauw benul welke stories daar allemaal onder vallen, dan kan ik als zoektag 'historisch' gebruiken.
    Op die manier, dacht ik zo.


    No growth of the heart is ever a waste

    Blitzkrieg schreef:
    (...)

    weet je wat ik er verziekt aan vind? Dat er OVEROBSESSED mensen op zitten. Maar oke je mag fan zijn van een band of meerdere. Kreng je 1 slecht word over bv TH -ik kan hun bv NIET hebben- heb je meteen de volle lading. Het is ook een beetje oneerlijk naar andere mensen toe vind ik ): Net als Noukie ga ik ook minder verschijnen door die rot sfeer.

    Ik vind dat je eens moet kunnen lachen over je favo band en niet serieus. Like ik geef Romeo toch ook een slechtere naam terwijl ik die hard fan ben van hem en de andere van CB?

    Ja, dit is mij ook al in enige mate opgevallen. Ik zeg gewoon open en luid: heb helemaal niks met die band, of die groep interesseert me niet en naar mijn weten krijg ik er geen nijdige reacties op. Maar andere users weer wel op de een of andere manier.


    No growth of the heart is ever a waste

    - Discussies van anderen vermijden zodat je niet tussen een woordwisseling of ruzie in komt te staan van een ander.

    Ik vind dat als een discussie tussen twee mensen op het forum wordt gehouden, dat een derde of vierde zich er mee mag bemoeien. Als de twee betreffende mensen dat niet willen, mogen ze die discussie verplaatsen naar een andere sfeer. Het is en blijft hier een openbaar forum waar men gewoon op mekaar mag reageren als ie daar zin in heeft.
    Uiteraard wel met RESPECT.


    No growth of the heart is ever a waste

    dat Quizlet zo is,is te danken aan ons allemaal...


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Helemaal agree! :D


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ja ik denk het ook dat 2010 een super jaar word zeker voor Quizlet.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    inderdaad ik heb soms gehoordt dat ze schelden en dat kwets andere mensen dat is dus niet leuk


    -

    Whipple schreef:
    ik vind dat je iedereen gewoon moet respecteren,
    je kan het niet eens zijn met die andere user, maar zeg dan wel je commetaar op een vriendelijke manier.

    -ik weet niet of die er al tussen staat =3-


    idd


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain