• Ik zit met een probleem. Ik doe nu VMBO-GL, ik kan overstappen naar Mavo/Havo, maar dan moet ik dus naar een andere school. Ik twijfel heel erg of ik het zal doen. Ik wil heel graag Mavo/Havo doen, omdat dat veel makkelijker is om naar het Hbo te gaan. Maar ik ben gewent op mijn school waar ik nu zit. Ik twijfel heel erg. Ik weet dat ik het aan kan, maar daar gaat het niet om, het gaat erom of ik naar een andere school ga. Want ik ken er haast niemand. Wat zouden jullie doen? Of hebben jullie tips ofzo?

    Help me alsjeblieft.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ligt eraan wat voor opleiding je wilt gaan doen. Als je daarvoor havo moet doen, zou ik dat gewoon doen. Je maakt vast wel nieuwe vrienden op die school (:


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Rosebeat schreef:
    Ligt eraan wat voor opleiding je wilt gaan doen. Als je daarvoor havo moet doen, zou ik dat gewoon doen. Je maakt vast wel nieuwe vrienden op die school (:


    Ik wil graag management doen en daar is Hbo voor nodig. Als ik mijn Vmbo afmaak, moet ik ook nog Mbo doen (duurt 4 jaar) en dan kan ik pas naar de hbo. Dus als ik eindelijk aan het werk kan, ben ik rond de 26. Dat vind ik te oud.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik zou het wel doen denk ik. Maar ik kan jou beslissing niet maken helaas. Denk gewoon goed na over wat voor opleiding je wilt gaan doen en wat daar het gunstigste bij is. Nieuwe vriendinnen maak je overal wel, niet met de miljoenen, maar je zult vast wel een paar meisjes tegenkomen die dezelfde interesses hebben enzo.

    Uiteindelijk is het natuurlijk wel beter voor jou denk ik als je idd havo gaat proberen. Die kans krijg je nu, die zou ik grijpen als ik jou was :Y). Misschien kun je er met je ouders of je mentor over praten, misschien hebben die wel wat tips. (krul)


    Wie du mir, so ich dir.

    ^ Ik heb het er heel veel met mijn ouders over, maar zij vinden ook dat het mijn eigen beslissing is. Maar met mijn mentor zou ik best wel eens kunnen praten.

    Bedankt voor de tip!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik heb geen idee hoe dat schoolsysteem in elkaar zit sorry...(zip)


    Real music is hidden behind the notes

    nerveus schreef:
    (...)

    Ik wil graag management doen en daar is Hbo voor nodig. Als ik mijn Vmbo afmaak, moet ik ook nog Mbo doen (duurt 4 jaar) en dan kan ik pas naar de hbo. Dus als ik eindelijk aan het werk kan, ben ik rond de 26. Dat vind ik te oud.



    ik zou naar de nieuwe school gaan , het is beter voor je toekomst, het zal wel ff wennen zijn. ik moest bijvoorbeeld dit jaar ook naar een neiuwe school. moest een vertrouwde omgeving en mijn beste vriendin achterlaten, en op die school was er in het begin al dat er over mij gepraat werd omdat ik in hun ogen eng en vreemd ben omdat ik nou eenmaal veel zwart draag, maar als je dat negeert, en gwoon rustig en relaxt bent, spreken de mensen je vanzelf aan en je maakt vanzelf vrienden :), dus gwoon doen ff doorbijten, je vrienden enzo op je oude school zullen je vast steunen ^^, en als je dit maar geneuzel vind , snap ik, ik waarschijnlijk ook als k t strax teruglees :P


    Cormamin niuve tenna' ta elea lle au'

    ^owkee, dankjewel.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    geen dank ^^, help mensen graag met vragen ^^

    [ bericht aangepast op 14 jan 2010 - 15:38 ]


    Cormamin niuve tenna' ta elea lle au'

    Ik zou voor de nieuwe school gaan, het gaat toch wel om jouw toekomst. Op die andere school maak je vast wel nieuwe vrienden. :]


    hoi, jij bent leuk.

    daar heb ik ook last van!
    ik kan heel misschien havo doen maar dan moet ik óf in een andere plaats naar een school-elke dag dus 5 uur opstaan ofzoÖ- óf naar een school waar allemaal kindjes uit groep 8 van mij van vroeger opzitten en allemaal kampers en aso's enzovoort. en als ik daar dus met mijn style naartoe ga word ik helemaal afgezeikt enzo. Dus ik blijf gewoon vmbo gtl doen en op de school waar ik nu zit. Ik heb geen idee wat jij moet kiezen, maar doe wat je het liefste wilt(:


    T O K I O H O T E L < 3

    Ik zou VMBO afmaken en daarna HAVO gaan doen.


    Life is hard and then we die

    Grijp 'm! Want geloof me, ik wil ook zo graag de Havo doen, maar omdat ik toendertijd niet de juiste keuze heb gemaakt, kan ik niet meer naar de Havo. Laat je niet tegenhouden door een nieuwe klas met nieuwe mensen, daar leer je alleen maar weer van.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Als ik jouw was zou ik havo doen. Hoe hoger je niveau, hoe beter. Als je een MBO opleiding wilt doen kun je er altijd naartoe met je havo-diploma. Geloof me, aan een VMBO diploma heb je ook niks;) Alleen maar om mee naar de MBO te gaan. Ik zou de kanst grijpen!

    Verder moet je je niet laten afschrikken omdat je naar een nieuwe klas gaat met nieuwe mensen. Het gaat hier om je studie, en dat is een heel belangrijk onderdeel in je leven tegenwoordig.
    Mijn beste vriendin is naar vmbo gegaan, en daardoor zitten we nu in een andere klas, want ik doe havo. Je vrienden kun je altijd nog zien. Ik zie haar elke pauze.
    In de klas wordt misschien wel veel gekeet en het is fijn om daar met je beste vriend(in) te zitten, maar uiteindelijk is het toch een plek om te werken.

    Ik zou dus habo doen:Y)


    To live would be an awfully big adventure

    Sorry, ik snap er niets van ..


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Owkee, heel erg bedankt allemaal! Ik kan hier echt wat mee. Ik denk toch dat ik het doe. Zoals jullie zeggen, het is beter voor je toekomst!

    Super bedankt (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.