• Omdat het bijna gedichtendag is, moeten we van mijn klassenleraar / leraar Nederlands een gedicht per twee maken. Vind ik best wel een leuke opdracht, zo'n dingen gaan me meestal wel goed af.

    Maar het is dus per twee en ik doe het met een vriendin. Ze is tevens ook het lievelingetje van die leraar. Maar het probleem is dus dat ze nu denkt dat ze ontzettend goed is in dichten en schrijven, aangezien ze steeds héél positieve commentaar krijgt.

    Ze gebruikt ook echt basic zinnen, so not done in een gedicht, vind ik. Zij zou bijvoorbeeld 'Hij lacht me dan uit' schrijven, terwijl ik er 'Vervolgens lacht hij me uit' van zou maken. Niet zo'n groot verschil, maar come on, wat klinkt nu het mooiste? ._.

    Naja, elke keer dat die leerkracht dan langskwam om te kijken hoe ver we zaten met het gedicht, las hij háár versie en zei 'Wauw, dat heb jíj mooi geschreven!'

    Als ik dan beetje daarna zeg 'Kunnen we niet beter dit woord gebruiken, dat klinkt mooier?', dan vind ze dat haar versie het beste is, aangezien de leraar haar goed vind schrijven.

    Jongeh, ik erger me er dood aan. ._.


    Misschien moet je allebei een versie maken en dan samen inleveren bij je docent. Dan kan hij kiezen welke hij gaat beoordelen?


    Life is hard and then we die

    das vervelend, maar probeer haar anders op een lieve beleefde manier de waarheid te vertellen, en dat niet alleen haar ideeen en woorden enzo mooi zijn maar ook die van jou.


    And all the girls in the front row scream your name.

    Moet idd irri zijn (: