• Hoi

    ik had dus, dinsdagavond aan papa gevraagd, of ik alsnog naar het concert van Tokio Hotel mocht, op donderdag 25/02. En hij had geantwoord, 'Dat komt inorde!' dus het mocht. Lisa was heeeeeeeeeelemaal blij, ik regelde byna alles al met Nica, mijn soulmate waarmee ik zou gaan, en nu, donderdagavond, vroeg aan mijn papa of we de tickets zouden bestellen. En dan zei hij; 'Daar moeten we het zometeen nog over hebben. Ilse is het er niet over eens.' Ilse is dus mijn stiefmoeder, anyway, donderdagavond is het dus gekomen tot; Ik mag niet meer gaan. Alles voor niets geweest, en nu voel ik me zo ontzettend klote. Ik huil mijn ogen eruit, en niet alleen omdat ik niet mag gaan, maar ook om het feit dat mijn papa zich zo laat inpalmen door mijn stiefmoeder. Ze heeft er precies plezier in om mij zo te zien huilen ofzo, sinds zij er is, mag ik gewoon niets meer. Serieus, ik haat haar.

    Dat moest ik even kwijt. Dankjewel als je dit allemaal gelezen hebt.


    Let's do this poo

    Jou stiefmoeder is niet de baas over jou, okal wil ze dat nog zo graag. Ze heeft niets over jou te zeggen. Ik zou dit niet nemen en als nog gaan, hoe dan ook. Ik vind dat niet eerlijk van jou stiefmoeder, en jij hebt het volste recht, om haar wil te negeren. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Sterkte.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Oke, dit kan je zo makkelijk oplossen!
    Ten eerste moet je niet meteen naar je papaatje rennen, maar met je stiefmoeder praten, anders denkt ze dat je haar niet eens waardig genoeg schat om er een woord tegen te zeggen. ;s
    Ten tweede moet het BELEEFD gebeuren. Je moet niet tegen haar gaan schreeuwen alsof ze een verdorven trut is ofzo, maar gewoon naar haar toegaan als ze kalm is of als ze niets belangrijks aan het doen is en zeggen: Ilse, waarom mag ik niet naar het concert? Ik heb daar zo naar uitgekeken! Ik vind het gewoon zo jammer, maar zou je me tenminste willen zeggen waarom ik er niet heen mag? Misschien begrijp ik je standpunt dan wel.
    Als ze haar standpunt heeft uitgelegd en je vindt dat er iets niet klopt dan moet je dat rustig en vriendelijk aan haar uitleggen. Misschien geeft ze je daarna toestemming, misschien niet. Zo niet, dan ga je niet als een idioot tegen haar beginnen schreeuwen, maar zeg je dat je het begrijpt en je verontschuldigt je voor je onvriendelijk gedrag van voordien ofzo.
    Want weetje, zij is ook maar een mens en jij bent de assepoester niet met haar slechte stiefmoeder. Mensen zijn simpele wezens. Als jij je jegens haar vriendelijk en tof gedraagt, dan doet zij juist hetzelfde.
    Dus als zij bijvoorbeeld aan het opruimen is in het huis, moet jij haar helpen. En jij moet de eerste zijn om dat voor te stellen, zodat zij er niet achter moet vragen. Als jij eerst de situatie inschat en ziet hoe je je het best kunt gedragen om haar voor je te winnen, ik bedoel zodat zij de volgende keer als jij iets nodig hebt vlugger toegeeft, dan moet je vriendelijk en loyaal zijn. Als er iets gebeurt wat niet eerlijk is tegenover haar, dan moet jij voor haar opkomen. Want als jou de volgende keer hetzelfde overkomt, dan kan het zijn dat zij voor je zal opkomen.
    Je bereikt echt NIETS met haat en arrogantie. Wel als je vriendeijk en rustig bent, als je niemand vooroordeelt en als je altijd goed doet, voor wie dan ook. Dan bereik je pas iets. NIET met schreeuwen of huilen. Dat helpt echt niet.
    Ze is ook maar een mens en zij verdient net zoveel respect als jij. Jij weet toch niet wat zij allemaal meemaakt of hoe zij zich voelt? Weet jij dat? Heb jij ooit met haar daarover gepraat?

    Wees gewoon vriendelijk en sterk, na alles wat er is gebeurd, help haar met de tafel af te ruimen of afwas te doen, wat dan ook, gewoon doen.

    Als jij je goed tegenover haar gedraagt, krijg jij hetzelfde terug.
    Maar zit haar vooral niet te smeken om naar dat concert te mogen, want dat is schijnheilig. Doe gewoon vriendeijk en hulpzaam en respectvol tegen haar zonder reden.
    Vroeg of laat word jij met hetzelfde gedrag beloond.


    Where there is a sea there are pirates...

    Ze is je moeder niet dus ze heeft niets over je te zeggen!
    Vraag anders aan je mama of je tickets moogt bestellen


    I need you like a heart needs a beat

    Zeg tegen haar: Je bent mijn moeder niet! dus jij hebt niets over mij te vertellen. Zeg daarna tegen je vader dan je heel graag wilt gaan en dat hij eerst had BELOOFD dat het mocht. En beloftes moet je nakomen.


    Protect me from what I want

    Misschien aso om het zo te zeggen, maar ik zou alsnog gaan. En dan zou ik erbij zeggen: Van jou mocht het wel, paps :']


    No growth of the heart is ever a waste

    MacGregor schreef:
    Dus als zij bijvoorbeeld aan het opruimen is in het huis, moet jij haar helpen.

    Dat is het net, wij doen juist alles. Zij ruimt niets op, en ik doe altijd vriendelijk tegen haar. Ik schreeuw nooit tegen haar, dus ik doe helemaal niets verkeerd tov. haar... Enkel mijn broer doet klote tegen haar.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2010 - 21:18 ]


    Let's do this poo

    Fiction schreef:
    Ze is je moeder niet dus ze heeft niets over je te zeggen!
    Vraag anders aan je mama of je tickets moogt bestellen

    Mijn moeder is iemand van nogal; 'Ik bemoei me er niet mee..'
    Dus aan haar kan ik het ook niet echt vragen..


    Let's do this poo

    Schwerelos schreef:
    (...)[/b]
    Dat is het net, wij doen juist alles. Zij ruimt niets op, en ik doe altijd vriendelijk tegen haar. Ik schreeuw nooit tegen haar, dus ik doe helemaal niets verkeerd tov. haar... Enkel mijn broer doet klote tegen haar.

    Misschien is dat het net.
    Je broer doet klote tegen haar, maar jij doet er niets tegen. Dus als hij haar onrechtvaardig behandelt, zet jij hem niet op zijn plaats of kom je niet voor haar op. En dan denkt ze waarschijnlijk dat jullie haar als stront willen behandelen alleen omdat ze jullie stiefmoeder is en ze jullie vader heeft afgepakt en daar wordt ze ook niet veel beter op.
    Je moet ook niet alleen de hele tijd boos gaan opruimen omdat zij het niet doet, of haar negeren ipv te schreeuwen of onvriendelijk te doen, maar zich tegenover haar gedragen alsof ze niet bestaat of alsof je liever had gewild dat ze niet bestond. Maar zij is ook een mens he!
    Daar moet je ook tegen praten of samen om iets lachen, of je interesseren in haar persoon. Vragen stellen over haar jeugd ofzo. Of als je op school een probleem hebt, kan je bv bij haar terecht. Ze zal het heel fijn vinden denk ik, omdat je haar waardig genoeg vindt om haar om advies te vragen.
    Nouja, je moet het gewoon proberen. Erger kan het niet woorden he.


    Where there is a sea there are pirates...

    Rolemodel schreef:
    (...)
    Dan zou ik gewoon tegen je papa zeggen dat dat wijf geen recht heeft om dit af te pakken van je. Je bent d'r kind niet eens, waar moeit ze zich mee. --'



    je bent trouwens niet de enige die en een hekel aan stiefouders heeft.. mijn stiefpa gedraagt zich alsof hij mijn vader is.. en door mijn stiefma heb ik mijn vader al meer dan een jaar niet gezien..


    Never forget the things that make you smile

    MacGregor schreef:
    (...)
    Misschien is dat het net.
    Je broer doet klote tegen haar, maar jij doet er niets tegen. Dus als hij haar onrechtvaardig behandelt, zet jij hem niet op zijn plaats of kom je niet voor haar op. En dan denkt ze waarschijnlijk dat jullie haar als stront willen behandelen alleen omdat ze jullie stiefmoeder is en ze jullie vader heeft afgepakt en daar wordt ze ook niet veel beter op.
    Je moet ook niet alleen de hele tijd boos gaan opruimen omdat zij het niet doet, of haar negeren ipv te schreeuwen of onvriendelijk te doen, maar zich tegenover haar gedragen alsof ze niet bestaat of alsof je liever had gewild dat ze niet bestond. Maar zij is ook een mens he!
    Daar moet je ook tegen praten of samen om iets lachen, of je interesseren in haar persoon. Vragen stellen over haar jeugd ofzo. Of als je op school een probleem hebt, kan je bv bij haar terecht. Ze zal het heel fijn vinden denk ik, omdat je haar waardig genoeg vindt om haar om advies te vragen.
    Nouja, je moet het gewoon proberen. Erger kan het niet woorden he.

    ik kom niet voor d'r op omdat ik er nooit by ben, en af en toe als ik er iets van hoor zeg ik zelfs tegen m'n broer dat ie moet ophouden. Ik weet ook wel dat negeren geen goede oplossing is, maar ik kan d'r nu gewoon even geen aandacht geven, toen ik huilde in mijn vaders armen was ze dus gewoon aan het lachen! En niet van 'Oh-wat-schattig'lachen hoor, eerder van 'I-did-it-again'!
    Serieus, ze heeft geen enkel reden om dit van mij af te pakken...


    Let's do this poo

    Cake schreef:
    (...)


    je bent trouwens niet de enige die en een hekel aan stiefouders heeft.. mijn stiefpa gedraagt zich alsof hij mijn vader is.. en door mijn stiefma heb ik mijn vader al meer dan een jaar niet gezien..

    That sucks =/


    Let's do this poo

    Ik begrijp serieus PRECIES wat je bedoelt,
    ik reageer misschien een beetje laat,
    maar ik HAAT mijn stiefmoeder!
    niet normaal!!!
    ik weet niet of je er nog last van hebt, maar alsnog: veel sterkte ermee!

    Sla haar, vermoord haar in d'r slaap. Doe iets, ugh. Ik heb een hekel aan zulke mensen.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Lovefaker schreef:
    Zeg tegen je stiefmoeder dat die trut er niets over te zeggen heeft of jij mag gaan of niet, ze is je moeder niet & dat zal ze ook nooit worden. Bestel die tickets & ga gewoon. Dat zou ik toch doen. ;x


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Ga gewoon, zij heeft toch niks over je te zeggen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one