• Ik had vandaag een gesprek met een jongen uit mijn klas, en ik kwam erachter dat hij kleurenblind was.
    Dus ik vroeg: 'Wat houd dat dan precies in?'
    Nou, hij zo uitleggen en zo.
    Bleek dus dat het gras bij hem oranje is, pindakaas groen..
    Ik vind het echt raar om te bedenken, dat pindakaas groen is. Als dat bij ons zo is dan ga je ook denken van dat die pindakaas niet bepaalt oké meer is, haha.
    Nu ben ik best wel nieuwsgierig naar hoe het is om kleurenblind te zijn.
    Lijkt me leuk om dat één dag te zijn of zo, haha.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Mijn broertje is dat ook.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Ja maar wat voor jou groen is hoeft voor mij niet per se groen te zijn, als iemand aanwijst goh dat is groen, dan zie ik groen misschien wel als een hele andere kleur als jou.. Dus je zou er nooit achter komen of je nou de goede kleuren ziet.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    M'n vader is het ook, die ziet geen verschil tussen groen, rood en een bepaalde kleur blauw. Maar hij heeft er niet veel last van. Ja, één keer heeft 'ie er iets doms door gedaan. Hij dacht een zilveren auto te hebben gekocht, kocht 'ie dus een blauwe. Fail :')


    Alis volat propriis.

    Wel vreemd dat hij dat dan weet...


    Life is hard and then we die

    Omg, dat is best erg voor m...

    PUKKELxDING schreef:
    Wel vreemd dat hij dat dan weet...

    Hoezo? Mensen zeggen gewoon: het gras is groen. Oh, maar bij mij is het oranje.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    een jongen uit mijn klas., haalden roze en Orangje door elkaar.
    dus alles wat roze was zag hij orangje en alles wat orangje was zag hij roze.
    Maar ook eigt alleen met die kleuren.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Dealer schreef:
    (...)
    Hoezo? Mensen zeggen gewoon: het gras is groen. Oh, maar bij mij is het oranje.

    Maar jij weet niet of jou oranje hetzelfde is als dat van hem. Dat weet je gewoon niet.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Dealer schreef:
    (...)
    Hoezo? Mensen zeggen gewoon: het gras is groen. Oh, maar bij mij is het oranje.

    teurlijk niet.
    als hij egt kleurenblind is weet hij tog niet presies wat de kleur orangje is ?


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Dat lijkt mij nou echt raar.

    Ik dacht dat je dan sowieso geen kleuren zag :'D Weer wat geleerd.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik dacht dat kleurenblind betekende dat je alleen maar zwart en wit zag.


    You can run but not hide

    Dolce schreef:
    Ja maar wat voor jou groen is hoeft voor mij niet per se groen te zijn, als iemand aanwijst goh dat is groen, dan zie ik groen misschien wel als een hele andere kleur als jou.. Dus je zou er nooit achter komen of je nou de goede kleuren ziet.


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Bij kleurenblind zijn, kan je bepaalde pigmenten niet zien, als je bijvoorbeeld het pigment voor blauw niet kan zien kan je ook niet de kleuren zien die ontstaan door kleuren die met blauw mengen. Bijvoorbeeld zie je groen dan als geel, omdat geel en blauw mengend groen vormen. Oke heb ik nu met Biologie vandaar.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Cacharel schreef:
    Dat lijkt mij nou echt raar.


    your eyes are like stars in the night.