• YEAH. Mijn betoog over de stelling 'Jongeren beoordelen elkaar alleen op het uiterlijk' is af, denk ik.

    Nu wil ik dondersgraag jullie kritiek (op inhoud: maar ook vooral op spellingsfouten). Want ja, ik weet zeker dat er dingen beter kunnen (nerd)

    Lees en huiver (haha) (NB: de inleiding klopt niet qua feiten, maar dat moest van die vrouw x,x)

    Uiterlijk onbelangrijk? Yeah, right!

    Ik las een paar dagen geleden in het Brabants Dagblad het artikel: ‘Jongens zijn alleen maar lustobject’. Het verbaasde me – er zat zoveel waarheid in. Ik zag de oproep in de krant, en ik begon te denken. Het is erg: tegenwoordig gaat het er alleen maar om hoe je eruit ziet, wat voor een kleren je draagt. Doet het innerlijk er eigenlijk nog wel toe? Draait het in onze maatschappij dan echt alleen nog maar over het uiterlijk? Ik denk van wel, helaas.

    Vele zullen het oneens zijn, want zij vinden dat zijzelf wel degelijk naar het innerlijk kijken. Dan hebben ze het vooral over hun vriendengroep, of zelfs vriend of vriendin. Maar heb jij ooit het populairste meisje van de school tussen lelijkerds zien staan – omdat zij een geweldig innerlijk hebben? Heb je ooit de mooiste jongen van de school uit zien gaan met de lelijkste nerd van de onder- of bovenbouw?

    Je uiterlijk telt meer dan je denkt. De eerste indruk, heeft helemaal niks met het innerlijk van diegene te maken. En toch: als hij of zij je dan al niet bevalt, zul je het nooit goed met hem / haar kunnen vinden. De eerste tien seconden dat je hem / haar ziet, bepaal je al of je geïnteresseerd bent in diegene. Het is echter aan jou de keuze of je diegene een kans wilt geven, ja of nee. Want, niemand wilt een lelijk iemand aan zijn zijde, toch?

    Verder is het belangrijk hoe je je verzorgt. Niemand zal een gesprek met je aanknopen als je vorige week het laatst onder de douche bent gestapt. Ook zijn je kleren belangrijk. Merk, hip, oudbollig? Je uiterlijk is het punt waar het snelst en meest op gelet wordt.

    Bovendien: kijk eens om je heen. Er zijn genoeg (te veel, eigenlijk) voorbeelden in alle media om ons heen, dat uiterlijk belangrijk is. Zet de televisie eens aan, op een muziek zender. Heb je ooit een presentatrice op TMF of MTV gezien die twee onderkinnen heeft? Heb je ooit een dikke zanger(es) voorbij zien komen in de superchart? Of heb je ooit al eens een of ander modeblad opengeslagen? Echt, als je een model ziet met een maat dat groter is dan 42: moet je mij bellen. Ik heb het zelf nog nooit gezien, en ik vraag me af of zoiets geplaatst wordt.

    Kortom: je uiterlijk telt. Meer dan je denkt, misschien meer dan je wilt. Iedereen moet zich erbij neerleggen, je kunt er niets tegen doen. Ja, je kunt misschien meer om je heen gaan kijken. Misschien zijn die lelijkerds van je klas toch nog niet zo erg als ze eruit zien.




    xox'

    [ bericht aangepast op 27 dec 2011 - 14:13 ]

    ik vind hem echt heel gaaf :o


    We can only learn to love by loving.

    Vandaal schreef:
    ik vind hem echt heel gaaf :o

    Awh, dankje :$

    Wow! Super leuk hoor! :D


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    De eerste indruk, heeft helemaal niks met het innerlijk van diegene te maken.


    Die comma in die zin moet weg ;$

    Verder vind ik hem leuk! (:


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Echt, als je een model ziet met een maat dat groter is dan 42: moet je mij bellen.


    Die zin vind ik leuk. :9~
    en dat betoog vind ik geweldig. (flower)


    Smiling but close to tears.

    je hebt x-large modellen hoor, al vaak gezien..
    (dit is niet beledigend, het noemt echt zo)


    Cowards die many times before their deaths.

    Ravel schreef:
    (...)

    Die comma in die zin moet weg ;$

    Verder vind ik hem leuk! (:

    Ty, ik zal het veranderen.
    @Crimineel
    Hihi, bedankt $:
    @Sway
    Ja, dat is wel zo, daar heb je volkomen gelijk in. Maar, die worden niet echt in modebladen geplaatst. Die zorgen er niet voor, dat ze miljoenen verdienen - misschien voor een paar nummers.

    Ik vind het heel goed en je hebt volkomen gelijk.
    Zelf heb ik ook al over dit onderwerp nagedacht, maar het is nooit in me opgekomen om er een betoog over te schrijven.
    Maar, je hebt het geweldig goed gedaan!

    Xx


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    xAirashiix schreef:
    Ik vind het heel goed en je hebt volkomen gelijk.
    Zelf heb ik ook al over dit onderwerp nagedacht, maar het is nooit in me opgekomen om er een betoog over te schrijven.
    Maar, je hebt het geweldig goed gedaan!

    Xx

    Omg, ik zit heftig te blozen nu :$
    Ik had nooit verwacht, dat het zo goed zou uitpakken?
    Dankjewel <3

    UNCOMMON schreef:
    Het is erg: tegenwoordig gaat het er alleen maar om hoe je eruit ziet, wat voor een kleren je draagt.

    Die 'een' mag weg. En er zou eigenlijk 'en' achter de komma moeten staan. Verder vind ik het een heel goed verhaal hoor!

    [ bericht aangepast op 10 maart 2010 - 20:19 ]


    it's so empty living behind these castle walls

    UNCOMMON schreef:
    (...)
    Omg, ik zit heftig te blozen nu :$
    Ik had nooit verwacht, dat het zo goed zou uitpakken?
    Dankjewel <3


    Je bent nou eenmaal goed. :9~
    -had zin om het te zeggen-


    Smiling but close to tears.

    hij is echt goed hooor!!!


    There's a star in you.. RIP Campbell