• Ik heb écht wallen, áltijd. Ook als ik niet moe ben. Wat kan ik er tegen doen :'D
    Mij intresseert het niet maar sommige zullen wel denken dat ik zo'n no-lifer ben, hehe.

    Ook zie ik op een afstand wazig. Ik heb al een test laten doen voor een bril maar hij zei dat ik vermoeide ogen had. (Te laat naar bed, te laat op staan, te veel achter het scherm -TV, computer, Ps3-)


    I live for the applause, you will die for it.

    Als ik slecht geslapen heb, ziet de huid onder mijn ogen donkerder, en is ze strakker, zodat het een beetje ziekelijk lijkt. Maar echt wallen? Nee. En ik heb een bril, voor in de klas.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Ik denk dat je gewoon een onevenwichtige dagindeling hebt. Dat je te laat gaat slapen en te vroeg opstaat. Of als je uitslaapt op tijdstippen die daar niet voor bedoeld zijn.
    Anderszijds kan de tv- en computerscherm daar ook voor zorgen en aangevuld met dat slaapgebrek van je, zorgt dat voor die wallen.
    En wallen gaan niet altijd zo maar weg, he.
    Je moet je ogen gewoon wat rust gunnen. Dus meer slapen, meer naar buiten gaan zodat er geen tegenstrijdige invloed is van het computerscherm. Laat die games voor een tijdje voor wat ze zijn en denk aan je gezondheid.
    Je hebt tenslotte maar 2 ogen en het zijn geen nagels, die groeien niet terug.
    Zorg er gewoon voor dat je voor minstens 4-5 dagen geen scherm ziet, of tenminste van een veilige afstand. En dan moet je nog gezond, evenwichtig eten, want dat heeft ook een invloed op je ogen en op het feit dat je vermoeid bent. En dan zal het wel over zijn. Zo niet, dan ga je gewoon naar de dokter, maar ik denk niet dat het zover gaat komen, tenzij je aan klierkoorts lijdt of glaucoom hebt. :3
    Veel succes ermee.


    Where there is a sea there are pirates...