• Gisteravond zat ik gewoon achter de computer, en toen kwam mijn broertje opeens naar me toe. Hij moest over iets praten zei hij. Ik dacht oké, we zullen wel weer iets fout hebben gedaan, dus ik mee naar zijn kamer.

    En toen vertelde hij me dus dat hij authistisch is, asperger ofzo. Ik vind het echt zo eng, ik bedoel het is mijn broer. En toen noemde hij een heleboel dingen op die daar bij horen, en het engste was dat ik dat ook bijna allemaal heb.
    Ik mag er van mijn moeder met niemand over praten, en dat snap ik wel. Maar ik ben nu dus echt bang dat ik dat ook heb, en ik durf het niet tegen haar te zeggen, want dan denkt ze straks dat er iets met haar mis is, en papa wil ik ook niet de schuld geven, want die is dus dood.

    Ik moest dit gewoon even kwijt en dankjewel als je het hebt gelezen.
    Wat moet ik doen?


    Alis volat propriis

    heej, authistisch zijn is niet zo heel erg fzo. Je hebt daar lichte en zware vormen in. Mijn broertje is licht authistisch en je merkt het bijna niet! En dan nog..je kan heel normaal in de maatschappij functioneren hoor! Echt waar je moet er niet zo zwaar mee zitten! En iedereen heeft authistische trekjes in zich maar bij de ene is dat meer (die noemen ze dan een authist) en bij de andere minder (die noemen ze dan 'normale' mensen.) veel sterkte!

    [ bericht aangepast op 28 maart 2010 - 12:37 ]


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Daar is helemaal niks mis mee. Geloof me, in een heleboel gevallen wordt het overdreven. Ik vind het raar dat je moeder zegt dat je het er niet over mag hebben, we zijn al anti-tolerant genoeg hier en ik vind dat je er op z'n minst een woordenwisseling over mag hebben. But that's just me.


    No growth of the heart is ever a waste

    nee ik mag het thuis wel zeggen ofzo.


    Alis volat propriis

    ik vind het ook stom dat ze het gewoon anderhalf jaar hebben verzwegen.
    Ik maar denken dat ze naar allerlei vergaderingen enzo gingen.

    Ik denk dat ik gewoon naar zo'n vage cursus ga over hoe ik ermee om moet gaan dat hij het heeft en dan zie ik wel...


    Alis volat propriis