• pracht boeken XD wel nog neit uit in eht Nederlands, dus voorlopig alleen voor de Engelse readers :) de meeste zullen ook wel al de film van eht eerste boek (Percy Jackson and The Lightning Thief) hebben gezien, of zeker er al van gehoord hebben.

    Het verhaal in het kort:

    Het boek gaat over Percy Jackson (Le duh), en hij gaat naar school op de Yancy Academy, en zit in groep 8 (sixth grade). Percy is dyslexisch, en heeft ADHD, waardoor hij elk schooljaar al van school is getrapt.
    Op een van de school uitjes naar een museum over het oude griekenland, wordt hij aangevallen door Mrs. Dodds (Zijn wiskunde leraares die een Demon blijkt te zijn)
    Grover, Percy's beste vriend, neemt hem daarna mee naar een kamp; 'Camp Half-blood'.
    Onderweg probeerd Grover te vertellen aan Percy waarom hij zijn vader nooit heeft gekend, maar dan worden ze aangevallen door de Minotaurus. (Een grieks mythologisch wezen dat half mens en half stier is)
    Percy verslaat de Minotuarus, maar valt dan flauw. Als hij wakker wordt is hij in Camp Half-blood, en vertelt Grover (die een Satyr is, wat gewoon betekend dat hij vanaf zijn middel een geit is) dat zijn vader Poseidon was, Griekse god van de zee, en dat Percy een Demigod is. Ook verteld hij Percy dat zijn moeder waarschijnlijk gedood is door de Minotaurus.
    Percy besluit dan in Camp Half-blood te blijven, om te trainen. Totdat Hades (God van de onderwereld) in eht kamp verschijnt, en Percy ervan beschuldigt de Bliksemschicht van Zeus (een wapen) gestolen te hebben. En als Percy hem het wapen zou geven, zou hij zijn moeder terug geven. Percy, die eht wapen neit heeft, begint dat een 'Quest' naar de onderwereld om Hades te overtuigen dat hij ontschuldig is.

    Zo begint eht eerste boek ongeveer. Het boek is heel anders dan de film, maar heeft wel hetzelfde principe.
    Er zijn 4 vervolgen hierop;
    'Percy Jackson and The Sea of Monsters' - 'Percy Jackson and The Titans Curse' - 'Percy Jackson and The Battle of the Labyrinth' - en 'Percy Jackson and The Last Olympian'

    En omdat bijna niemand deze boeken kent, wil ik ze hierbij voorstellen aan de Quizlet lezers =3
    xx


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik ken ze wel, maar wacht tot ze allemaal in het Nederlands uit zijn. :')


    Hope goes lost but never dies.

    Ik heb ze beide uitgelezen in 5 dagen ofzo. Wel leuke boeken ^^


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Whiskers schreef:
    Ik heb ze beide uitgelezen in 5 dagen ofzo. Wel leuke boeken ^^


    ik las ze alle 5 in 3 dagen XD ze waren verslavend o.O


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    VampyreAngel schreef:
    (...)

    ik las ze alle 5 in 3 dagen XD ze waren verslavend o.O

    Haha, maar ik lees de Nederlandse. En ik had school, dus ik kon niet zo veel lezen -stommeschool-


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Whiskers schreef:
    (...)
    Haha, maar ik lees de Nederlandse. En ik had school, dus ik kon niet zo veel lezen -stommeschool-


    dat suckt XD hoeveel zijn er al uit in eht Nederlands? Ik lees alleen Engelse boeken xD ikheb zeg maar haat aan de Nederlandse Taal =3


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Neverland schreef:
    Ik ken ze wel, maar wacht tot ze allemaal in het Nederlands uit zijn. :')


    Ja ik ook.


    Smiling but close to tears.

    Ik heb een deel ervan in het Nederlands. De bliksemdief :')


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Voiceless schreef:
    Ik heb een deel ervan in het Nederlands. De bliksemdief :')


    The lightning thief dus XD <3


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik heb de eerste, maar de filmeditie. Zou die veel verschillen van de echte versie?


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

    xNeverland schreef:
    Ik heb de eerste, maar de filmeditie. Zou die veel verschillen van de echte versie?


    XD ik heb de filmeditie neit gelezen, maar als hij over de zoektocht gaat naar die parels om percy's moeder te redden, en omdat veilig uit de onderwereld te komen, etc. dan verschilt hij veel van de echte versie. het boek gaat daar ook over, maar in het boek krijgt hij de parels gewoon


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ze zijn er al in het Nederlands ik heb ze gekocht ^^

    [ bericht aangepast op 17 april 2010 - 21:43 ]


    You can run but not hide

    Awesome.

    [ bericht aangepast door een moderator op 30 aug 2010 - 18:25 ]


    make cake, not war

    Ik wil de boeken ook lezen! (H)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    ik heb ze ook allemaal gelezen!! fantastisch!

    Ik heb alleen de film gezien maar ik wil zeker weten de boeken ook lezen!


    X xxxxxxx Roozz (R)