• Ik wil graag om raad vragen. En ik wil graag alles opschrijven zodat jullie je misschien de situatie iets beter in kunnen schatten. Dus het is misschien een beetje een lang verhaal :x

    In de brugklas hadden we een vriendinnengroep van 5 meiden. N/G/D/A en ik. We waren echt close, maar toen we naar de tweede gingen veranderde alles. D ging naar Vmbo-t en G ging naar de Havo. Daardoor zat ik met nog maar 3 vriendinnen in de klas N en A. Ik en N zijn beste vriendinnen, en zijn daarmee eignelijk de enige twee die echt nog contact hebben met elkaar. A is namelijk een beetje een nerd geworden, en heeft voor andere vriendinnen gekozen. D zien we gewoon bijna niet meer, omdat ze ook naar een andere locatie is gegaan. En G is gewoon supererg veranderd. Ze draagt kilo's make up (waar ik niks op tegen heb) en is een echte bitch geworden. Tegen ons doet ze nog normaal omdat we bevriend zijn/waren. En ze is gewoon een tutje geworden. G heeft ons wel heel erg laten stikken. Nadat de tweede begon is ze met andere mensen op gaan trekken, ze is begonnen met roken enzo. Ze had geen contact meer met ons.
    Nou waren N en ik van plan om vrijdag naar R'dam te gaan, zodat we samen konden shoppen. G wist daar van af, en nou vraagt ze aan ons of ze mee mocht. Wij twijfelen nou echt, omdat ze ons gewoon zo heeft laten stikken. Het klinkt nu alsof het meevalt maar ze was er echt niet meer voor ons. Na een heel jaar in de brugklas bevriend te zijn, heeft ze een halfjaar gewoon niet meer tegen ons gepraat.
    Nou mijn vraag, wat zouden jullie doen? We hebben er eigenlijk ook niet zo'n zin in om haar mee te nemen, omdat we ook gewoon met zijn tweeen wilden gaan. Maar áls we haar afwijzen, hoe kunnen we dat dan niet al te gemeen doen?

    Hahah, dit is nog langer geworden dan ik had bedacht, en de vraag is zo simpel. Maar ik moest het ook even van me afschrijven ;x
    xxxx


    it's so empty living behind these castle walls

    Ik weet het, dit is lastig. Ik zou zeggen; zeg gewoon van nee.
    Maar als ik in jou situatie was en ik zou hetzelfde advies krijgen, zou ik denken; makkelijker gezegd dan gedaan.
    Je kan ook zeggen dat het een middagje met z'n tweeën is, en dat jullie plannen hebben om iets met z'n tweeen te doen en een andere keer met z'n 3en af te spreken of zo.
    Ik vind dit echt moeilijk, eigenlijk.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Zeg nee.
    Ze heeft jullie laten stikken en zou jullie shopmiddagje toch verpesten. ;x


    None but ourselves can free our minds.

    misschien moet je haar nog een kans geven. Dit soort dingen komen van 2 kanten, weetje..
    Want jullie hadden ook eerder kunnen proberen eerder met haar te gaan praten.


    ars moriendi

    Ik zou haar mee laten gaan (: Dat ze eens mee gaat winkelen betekent niet dat jullie direct terug hartsvriendinnen zijn. Dat zal zij ook wel weten denk ik.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Geef haar nog een kans, mensen veranderen nou eenmaal.


    You can run but not hide

    Heroic schreef:
    Ik weet het, dit is lastig. Ik zou zeggen; zeg gewoon van nee.
    Maar als ik in jou situatie was en ik zou hetzelfde advies krijgen, zou ik denken; makkelijker gezegd dan gedaan.
    Je kan ook zeggen dat het een middagje met z'n tweeën is, en dat jullie plannen hebben om iets met z'n tweeen te doen en een andere keer met z'n 3en af te spreken of zo.
    Ik vind dit echt moeilijk, eigenlijk.


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Ik zou haar niet meenemen maar het is wel lastig


    Mijn geheim is geheim

    Ik zou gewoon proberen uit te leggen aan haar dat jullie gewoon liever met zijn tweetjes gaan.


    Never run out of reasons to smile...

    Imperfect schreef:
    Zeg nee.
    Ze heeft jullie laten stikken en zou jullie shopmiddagje toch verpesten. ;x


    I'm just a little girl in a big mean world.

    zeg dat je dat liever niet wilt omdat jullie liever even samen willen shoppen als beste vriendinnen ?

    Pearls schreef:
    Ik zou gewoon proberen uit te leggen aan haar dat jullie gewoon liever met zijn tweetjes gaan.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Artemis schreef:
    Ik zou haar mee laten gaan (: Dat ze eens mee gaat winkelen betekent niet dat jullie direct terug hartsvriendinnen zijn. Dat zal zij ook wel weten denk ik.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Heroic schreef:
    Ik weet het, dit is lastig. Ik zou zeggen; zeg gewoon van nee.
    Maar als ik in jou situatie was en ik zou hetzelfde advies krijgen, zou ik denken; makkelijker gezegd dan gedaan.
    Je kan ook zeggen dat het een middagje met z'n tweeën is, en dat jullie plannen hebben om iets met z'n tweeen te doen en een andere keer met z'n 3en af te spreken of zo.
    Ik vind dit echt moeilijk, eigenlijk.


    You move me ......... Kurt