• Ja, ik begon zo te denken. Wat hebben jullie zoal liever bij een story?

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm?
    - Veranderende POV's of niet?
    - Aantal woorden per hoofdstuk?
    - Een inleiding of niet?
    - Een proloog?
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen?
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk?
    - Wanneer is een story volgens jou compleet?
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat?
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen?

    Dat vroeg ik me eerlijk gezegd allemaal af, en volgens mij ben ik niet de enigste. Als je nog vragen weet, voeg ik ze wel toe ^^ !

    ***

    Harley's mening:


    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm? Ik ben persoonlijk een grote voorstander van de ik-vorm, maar de hij/zij-vorm is ook leuk als het goed geschreven is.
    - Veranderende POV's of niet? Als het in de ik-vorm geschreven is, liever niet, maar het hangt volgens mij van de situatie af. Als het echt niet anders kan of zo, vind ik het niet zo erg. Hij/zij-vorm maakt mij niet zoveel uit.
    - Aantal woorden per hoofdstuk? Tussen de 300 en de 800 vind ik het goed ^^.
    - Een inleiding of niet? Eigenlijk alleen in het begin van de story, ik vind het een beetje onnodig als je het bij elk hoofdstuk plaatst (: .
    - Een proloog? Liefst wel. Dan kan je een beetje zelf uitmaken of je de sfeer van het verhaal leuk vind, dus ja.
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen? Ik vind beiden wel leuk. Bij een voorstelling weet je hoe de persoon is en hoe hij of zij eruit ziet, maar aan de andere kant heb je er niet veel meer over te ontdekken in het verhaal zelf.
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk? Het is wel mooi meegenomen om een cover te hebben, maar dat moet niet echt. Per hoofdstuk vind ik het wel leuk om een plaatje te hebben, anders is het zo kaal o.o' !
    - Wanneer is een story volgens jou compleet? Begin - einde - slot XD! Nee, als de schrijver of schrijfster erover content is, dan is het pas af.
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat? Als het echt prachtig geschreven is. Als ik echt begin te denken van: 'Damn, ik ga volgen!' en het maar een 'detail' is als het over (bijvoorbeeld) Tokio Hotel gaat (niets tegen hun of zo XD!).
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen? Elke dag is wel leuk, maar het is voor de meesten onder ons niet haalbaar :'). Om redelijk te zijn, is twee keer per week wel leuk.

    En nu jullie, please (A) !

    [ bericht aangepast op 14 april 2010 - 15:56 ]


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm?
    Ik- of zij-vorm. ik kan absoluut niet tegen die klote jij-vorm.

    - Veranderende POV's of niet?
    Geen veranderende POV's, dat verstoord meestal de samenhang van het verhaal vind ik

    - Aantal woorden per hoofdstuk?

    rond de 700
    - Een inleiding of niet?
    Hoeft niet, maar het is meestal wel handig zodat je ongeveer weet of het verhaal je aanspreekt of niet.
    - Een proloog?
    Ligt eraan, als het proloog bestaat uit een irritante ontmoeting met de hoofdpersoon als in 'hoi, ik ben frits. blablabla.' dan niet.
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen?
    Ze gewoon leren kennen door het verhaal heen, maar soms vind ik het wel handig als je al in het begin kleine stukjes informatie krijgt.
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk?
    Maakt mij niet uit, het draait tenslotte om het verhaal niet om de cover.
    - Wanneer is een story volgens jou compleet?
    Als niet alleen de verhaallijn, maar ook de schrijfstijl perfect zijn.
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat?
    Vaak de titels of de plaatjes die ik zie. Of als ik ze bij toeval langs zie komen bij laatst gelezen.
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen?
    ligt totaal aan hoelang een hoofdstuk is, maar rond de 3/4 dagen.


    We can only learn to love by loving.

    Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm? Ik vorm
    - Veranderende POV's of niet? Ja graag
    - Aantal woorden per hoofdstuk? minimaal 200 max 500 ik kan namelijk niet tegen te lange hoofdstukken dan let ik niet meer op!
    - Een inleiding of niet? Graag zelfs. Het moet te begrijpenj vallen
    - Een proloog?ja
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen?Leren kenne door het verhaal heen
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk? Elk hoofdstuk!
    - Wanneer is een story volgens jou compleet? Wanneer er meer dan 7 abos zijn.
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat? Nee liever een meisje of jongen die stil of eenzaam is.
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen? Zodra er mensen naar gaan vragen een nieuw hoofdstuk plaatsen BIjv:Speciaal voor XkusjeX