• Hey

    Sinds een paar jaar heb ik nu een stiefmoeder, in het begin viel alles best mee, ze was lief en zorgde goed voor mijn broer, mijn zusje en mij. Maar sinds september wonen we in hetzelfde huis en ze is een echte bitch geworden.. Ze kat ons de hele tijd af dat we niets doen in het huishouden en ze heeft mijn papa helemaal veranderd.

    Bijvoorbeeld: Net aan tafel begon ze erover dat mijn broer, zus en ik nooit opruimen wat we vuilmaken 's ochtends terwijl zij zelf telkens lege dozen van haar cornflakes laat staan.

    Ik mocht altijd naar concerten van papa, toen Tokio Hotel kwam dit jaar, had ik het papa gevraagd en mocht ik. Toen ik eens thuiskwam vroeg ik aan mijn papa of we tickets zouden bestellen en dan zei mijn stiefmoeder dat ze het niet akkoord was dat ik ging en het mocht niet meer omdat mijn papa plots ook helemaal ertegen was.

    Zo zijn er nog vele voorbeelden die ik hier niet allemaal ga plaatsen want dan zou dit topic eindeloos zijn. Ik kan er gewoon niet meer tegen. Sinds 2 jaar heb ik ook een halfzusje, en ik voel me alsof ik niet meer bij het gezin hoor. Alsof het is: Mijn papa, stiefmoeder, Renée.
    Ik hou echt van Renée en van mijn papa, maar mijn stiefmoeder kan ik echt niet meer hebben want ze maakt alles zuur voor me. Nu zal iedereen waarschijnlijk zeggen 'Praat er met je vader en/of stiefmoeder over' maar dat heb ik al gedaan. Papa zegt dat hij niet verandert is, al heb ik voorbeelden genoeg gegeven en mijn stiefmoeder begint dan over het feit dat zij werkt/wast/strijkt/kookt. En dat alles terwijl mijn broer, zus en ik alles doen zoals stofzuigen-kuisen-tafel zetten-tafel afruimen-afwassen etc.

    Ik kan er echt niet meer tegen en ik heb meer dan ooit het gevoel dat ik bij mijn mama wil gaan wonen, wat ik trouwens ook niet mag van papa. Mama wil zich ook niet bemoeien in het huishouden hier dus met haar kan ik ook niet echt praten. Ook mijn broer&zus lijden hier enorm onder. Ik weet gewoon niet meer wat te doen..

    Dankjewel als je deze hele boel gelezen hebt ;$

    [ bericht aangepast op 30 april 2010 - 20:10 ]


    Let's do this poo

    eerlijk, je zal er mee moeten leren leven.. misschien dat je bij je moeder kan wonen..
    ik ga er vanuit dat je ouder bent dan 12, dus dan heeft je vader er niets over te zeggen waar je gaat wonen, dat mag je namelijk zelf beslissen vanaf je 12e..


    Never forget the things that make you smile

    Als je het er echt niet meer volhoud kun je beter bij je moeder gaan wonen. Uiteindelijk is het je eigen keus


    iloveJustinBieber

    Volgens mij kan je als je dat echt wilt, inderdaad beter bij je moeder gaan wonen, liefje.

    Diffuse schreef:
    Volgens mij kan je als je dat echt wilt, inderdaad beter bij je moeder gaan wonen, liefje.

    Dat wil ik ook wel, maar ik hou van papa en als ik naar mama ga, praat hij nooit meer tegen me. + Mijn broer heeft dit al geprobeerd&hij word 18 dit jaar. Hun antwoord? 'Het is door de rechter getekend dat jullie bij mij wonen, dus jij hebt niets te kiezen.'
    het is allemaal zo moeilijk..


    Let's do this poo

    Cake schreef:
    eerlijk, je zal er mee moeten leren leven.. misschien dat je bij je moeder kan wonen..
    ik ga er vanuit dat je ouder bent dan 12, dus dan heeft je vader er niets over te zeggen waar je gaat wonen, dat mag je namelijk zelf beslissen vanaf je 12e..

    Dat is niet waar, was het maar waar

    Je hebt alleen hoorrecht in de rechtbank


    *insert philosophical cringe expression here*

    en je kan naar de kinderrechtswinkel stappen

    dat moest ik doen toen ik naar mn vader wilde:Y)


    *insert philosophical cringe expression here*

    Caithlyn schreef:
    en je kan naar de kinderrechtswinkel stappen

    dat moest ik doen toen ik naar mn vader wilde:Y)

    Dat wil ik mijn papa niet echt aandoen.. hij is best wel lief voor ons, maar hij gewoon negatief verandert tov. vroeger..


    Let's do this poo

    kun je er niet gwn met hem over praten met hem dan?


    *insert philosophical cringe expression here*

    Ik heb precies het zelfde ! =o Toen ik dit las herkende ik mij zelf erin!
    Dus ik weet dat het echt kut is, en ik leef echt met je mee! Mijn vader is ook zo focking veranderd sinds ie een vriendin heeft, die eigenlijk de baas is. o.o
    Als je er over wilt praten ofzo, mag je me altijd aanspreken hoor <3
    Sterkte!

    [ bericht aangepast op 30 april 2010 - 20:49 ]


    Sometimes it's best not to care.

    Embrace schreef:
    Ik heb precies het zelfde ! =o Toen ik dit las herkende ik mij zelf erin!
    Dus ik weet dat het echt kut is, en ik leef echt met je mee! Mijn vader is ook zo focking veranderd sinds ie een vriendin heeft, die eigenlijk de baas is. o.o
    Als je er over wilt praten ofzo, mag je me altijd aanspreken hoor <3
    Sterkte!

    Dankje<3


    Let's do this poo

    Als die rechter dat ondertekent heeft dan kan je toch weer naar de rechtbank omdat de situatie verandert is? Ik zou niet bij mijn vader in huis willen wonen als hij dreigt me dan nooit meer te willen spreken als ik naar mijn moeder ga :S
    denk ik..

    ik zou er echt nog eeens heeeel goed met hem over praten ! als je stiefmoeder bijv. een x niet thuis is ofso, dat je dan rustig met hem gaat praten en hem verteld wat jij vind en denkt . en noem dan voooral zo veel mogelijk voorbeelden,zodat ie weet dat hij ECHT veranderd is. miss. doet ie er wat aan ?
    xxx.


    -

    2Krull4U schreef:
    Als die rechter dat ondertekent heeft dan kan je toch weer naar de rechtbank omdat de situatie verandert is? Ik zou niet bij mijn vader in huis willen wonen als hij dreigt me dan nooit meer te willen spreken als ik naar mijn moeder ga :S
    denk ik..


    Never run out of reasons to smile...

    2Krull4U schreef:
    Als die rechter dat ondertekent heeft dan kan je toch weer naar de rechtbank omdat de situatie verandert is? Ik zou niet bij mijn vader in huis willen wonen als hij dreigt me dan nooit meer te willen spreken als ik naar mijn moeder ga :S
    denk ik..

    Hij heeft er niet echt mee gedreigt, maar ik ken hem en mijn mama zegt ook dat hij niet meer zou praten tegen me..


    Let's do this poo

    Caithlyn schreef:
    kun je er niet gwn met hem over praten met hem dan?

    Niet echt. Hij zal niet luisteren en zal nooit toegeven. Volgens hem is hij nog steeds dezelfde als vroeger enkel met ander werk en een andere vrouw. Maar dat zien mijn broer, zus&ik gewoon anders.


    Let's do this poo