• Hey

    Sinds een paar jaar heb ik nu een stiefmoeder, in het begin viel alles best mee, ze was lief en zorgde goed voor mijn broer, mijn zusje en mij. Maar sinds september wonen we in hetzelfde huis en ze is een echte bitch geworden.. Ze kat ons de hele tijd af dat we niets doen in het huishouden en ze heeft mijn papa helemaal veranderd.

    Bijvoorbeeld: Net aan tafel begon ze erover dat mijn broer, zus en ik nooit opruimen wat we vuilmaken 's ochtends terwijl zij zelf telkens lege dozen van haar cornflakes laat staan.

    Ik mocht altijd naar concerten van papa, toen Tokio Hotel kwam dit jaar, had ik het papa gevraagd en mocht ik. Toen ik eens thuiskwam vroeg ik aan mijn papa of we tickets zouden bestellen en dan zei mijn stiefmoeder dat ze het niet akkoord was dat ik ging en het mocht niet meer omdat mijn papa plots ook helemaal ertegen was.

    Zo zijn er nog vele voorbeelden die ik hier niet allemaal ga plaatsen want dan zou dit topic eindeloos zijn. Ik kan er gewoon niet meer tegen. Sinds 2 jaar heb ik ook een halfzusje, en ik voel me alsof ik niet meer bij het gezin hoor. Alsof het is: Mijn papa, stiefmoeder, Renée.
    Ik hou echt van Renée en van mijn papa, maar mijn stiefmoeder kan ik echt niet meer hebben want ze maakt alles zuur voor me. Nu zal iedereen waarschijnlijk zeggen 'Praat er met je vader en/of stiefmoeder over' maar dat heb ik al gedaan. Papa zegt dat hij niet verandert is, al heb ik voorbeelden genoeg gegeven en mijn stiefmoeder begint dan over het feit dat zij werkt/wast/strijkt/kookt. En dat alles terwijl mijn broer, zus en ik alles doen zoals stofzuigen-kuisen-tafel zetten-tafel afruimen-afwassen etc.

    Ik kan er echt niet meer tegen en ik heb meer dan ooit het gevoel dat ik bij mijn mama wil gaan wonen, wat ik trouwens ook niet mag van papa. Mama wil zich ook niet bemoeien in het huishouden hier dus met haar kan ik ook niet echt praten. Ook mijn broer&zus lijden hier enorm onder. Ik weet gewoon niet meer wat te doen..

    Dankjewel als je deze hele boel gelezen hebt ;$

    [ bericht aangepast op 30 april 2010 - 20:10 ]


    Let's do this poo

    Als je 18j bent mag je zelf beslissen,bij wie je woont. Je bent dan volwassen en dus mag je zelf kiezen. Als je bij je moeder wilt wonen,zou ik dat tegen hem zeggen. Met als reden dat je het echt niet leuk vind,dat hij wél veranderd is. En hij zal dat denk ik/hoop ik dan wel door hebben dat je het echt niet meer aankan.

    Wat een kutsituatie. Ik denk niet dat hier een oplossing voor is zonder dat er een nadeel voor jou en je broer(s)&zus(sen) aanhangt.

    Maar vertel hem wat je voelt, wat je denkt & dat je er niet meer tegen kan. Ga er eens voor zitten en leg het allemaal gewoon uit. Laat hem je niet onderbreken en/of commentaar geven. Het moet tot hem doordringen, dát is hetgene wat niet gebeurt.

    Mensen zien hun eigen fouten niet in, zo ook je vader niet. Kan ik inkomen, het is nooit leuk dat iemand je concludeert op je fouten. Maar het wordt tijd dat hij dat wel degelijk gaat inziet, want dit kan niet meer langer. Dit is heel lastig..

    Veel sterkte.


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Print deze brief uit, als je dat durft, en laat hem die dan lezen. Je kan zonder het tegen hem te zeggen om hulp vragen. Ik weet niet waar, maar anderen hebben vast al adressen opgenoemd zodat je bij je moeder kan wonen.


    it's so empty living behind these castle walls

    ik heb dat ook zo ongeveer, maar mijn vader is dan dood.
    Het wordt echt niet beter van de hele tijd zeuren. Ik weet niet hoe oud je bent, maar het duurt nog maar een paar jaar voor je uit huis bent. Doe gewon ofje haar aardig vindt, is iedereen blij, want anders maak je je vader en de rest alleen maar ongelukkig.Het kan best, ik overleef het al 8 jaar:Y)


    Alis volat propriis

    OMG, wat erg het lijkt net een sorrt verhaal. Dat zo iets echt kan gebeuren. Goed dat je je ahrt lucht, mischien kan je dat ook doen via een verhaal met een andere hoofdrolsspeler maar wel met de zelfde problemen, sterkte


    In order to be irreplaceable one must always be different. - Coco Chanel

    Lisaaaa o:
    waarom hb je me nix gezegt? ö
    ik kn je dan wel nietzo goed,
    mr ik wil je wel helpe& naar je luisteren o:
    Als het even niet meer gaat, mag je me altijd sms'en, maakt niet uit hoe laat het is <3


    Fly high across the sky, from here to kingdom come.

    Vorig jaar tork mijn vaders vriendin bij ons in en toen was mijn moeder maar 2 jaar geleden overleden. Die bitch was echt vreselijk en uiteindelijk (na een jaar van samenleven) zag mijn vader dat ook.
    Eerst wou mijn vader ook niet luisteren en mij zussen en ik konden er echt niet meer tegen.
    Mijn vader zag eindelijk hoe stom zij was toen zij ruzie hadden en zij van een twee verdieping hoge balkon een emmer water op hem gooide.

    dit is waarschijnlijk anders dan jou verhaal maar als die vrouw echt zo erg is dan zal je vader dat ook uiteindelijk zien...
    ik hoop dat ik geholpen heb... :)


    Of course i'm mad, i'm a hatter after all