• Eerst even vertellen wat er vooraf ging. Ik bedank je alvast als je het leest en me helpt. [:

    Ik was laast aan het zoeken naar informatie over ADHD, omdat ik het voor een verhaal nodig had. Ik was het gewoon aan het doorlezen, maar toen kwam ik het kopje ADD tegen. TOt mijn schrik kwam er veel overéén. Ik heb verder gezocht en heel veel komt overéén. Haast alles; slaapproblemen, oorontstekingen, hoofdpijnaanvallen, vergeetachtigheid, geen concentratie enzovoort enzovoort. Eerst heb ik het genegeert en vandaag kwam ik er achter dat er ook depressie in voorkomt en angststoornissen. Waar ik op het moment nogal in zit. Het gaat nogal op en neer. Stemmingswisselingen horen er ook bij...

    Nu is mijn probleem. Hoe ga ik dit brengen aan mijn ouders? Ik ben ontzettend bang voor hun reactie, ook al is dat vast niet nodig. Ik wil graag een onderzoek ernaar... Help?

    Alvast bedankt :3


    And now we're counting down to Phase Zero.

    [ bericht aangepast op 29 juli 2014 - 10:09 ]

    @21Guns

    Makkelijker gezegd dan gedaan. [:
    En sorry, dat was niet mijn bedoeling :x


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Je hoeft helemaal niet meteen ADD te hebben. En al zou je het hebben, het is geen vreselijke ziekte.
    Vertel gewoon aan je ouders waar je achter gekomen bent, en dat je je zorgen maakt. Ze zullen vast begrijpen dat je ouders je wel mee willen nemen naar de huisarts.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Lough schreef:
    @21Guns

    Makkelijker gezegd dan gedaan. [:
    En sorry, dat was niet mijn bedoeling :x

    Ik bedoelde gwn : als dat zo zou zijn, dan kunnen je ouders toch niet kwaad zijn op jou, ofzo, want jij kan er toch niks aan doen?

    Ik begrijp best dat je ongerust bent, maar het kan ook nog een heleboel andere dingen zijn hoor. Mijn broer heeft ADD, dus ik weet wel een beetje hoe het werkt. In de praktijk is het nog altijd anders dan in theorie. Als je er echt zeker van bent dat je het zou kunnen hebben, kan je je inderdaad beter laten testen. Als je het niet meteen tegen je ouders wil zeggen, kan je ook proberen alleen naar de dokter te stappen en hem te vertellen over je zorgen. Later kan je het dan misschien samen met je ouders bespreken?
    Maar dus in de eerste plaats: niet panikeren. Het kan heus nog alle kanten uit (:


    Beeeeeeeesje :-)

    L0VEDRUNK schreef:
    Je hoeft helemaal niet meteen ADD te hebben. En al zou je het hebben, het is geen vreselijke ziekte.
    Vertel gewoon aan je ouders waar je achter gekomen bent, en dat je je zorgen maakt. Ze zullen vast begrijpen dat je ouders je wel mee willen nemen naar de huisarts.


    Dat heb ik nooit gezegd. (cat) En dat snap ik ook wel. Het probleem is gewoon mijn ouders... Heel moeilijk uit te leggen, helaas.


    And now we're counting down to Phase Zero.

    RESCUExME schreef:
    Ik begrijp best dat je ongerust bent, maar het kan ook nog een heleboel andere dingen zijn hoor. Mijn broer heeft ADD, dus ik weet wel een beetje hoe het werkt. In de praktijk is het nog altijd anders dan in theorie. Als je er echt zeker van bent dat je het zou kunnen hebben, kan je je inderdaad beter laten testen. Als je het niet meteen tegen je ouders wil zeggen, kan je ook proberen alleen naar de dokter te stappen en hem te vertellen over je zorgen. Later kan je het dan misschien samen met je ouders bespreken?
    Maar dus in de eerste plaats: niet panikeren. Het kan heus nog alle kanten uit (:


    [:


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Als je echt zeker wil weten of je ADD hebt, dan denk ik dat je dat gewoon moet zeggen, en misschien moet je dan gewoon naar de Jeugdzorg of GZZ gaan.
    Ik heb zelf ook PDDNOS of toch iets anders, maar mijn moeder kwam erzelf achter, en eigenlijk is het niet eens zo erg, dus ik weet niet waarom jou ouders boos/teleurgesteld/blij of wat dan ook zouden moeten zijn...


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    Don't worry, volgens die symptomen heeft iedereen met een bepaald karakter ADD. Serieus van de 10 mensen die je zo'n ADD test zou laten maken zegt ie tegen 8 mensen dat ze het hebben.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    L0VEDRUNK schreef:
    Je hoeft helemaal niet meteen ADD te hebben. En al zou je het hebben, het is geen vreselijke ziekte.
    Vertel gewoon aan je ouders waar je achter gekomen bent, en dat je je zorgen maakt. Ze zullen vast begrijpen dat je ouders je wel mee willen nemen naar de huisarts.

    Er zijn een heleboel aandoeningen/ziektes met deze symptonen. Vertel in ieder geval je vermoedens aan je ouders, dan zullen zij je vast wel willen helpen met verder kijken, nog meer research doen en eventueel naar de dokter gaan ;)

    Good luck!


    C'est en faisant n'importe quoi qu'on devient n'importe qui

    gewoon zeggen als je wilt dat ze het weten. Dat heeft mijn brer ook gedaan toen hij erachter kwam dat hij asperger had. Ergens verwachten de meeste mensen het al. Je ouders weten het onbewust misschien al.
    Ik kan me ook voorstellen dat je het eigenlijk niet aan iemand wilt vertellen, omdat het toch een soort label is. Dan moet je het proberen te onderdrukken en voor jezelf zoveel mogelijk informatie zoeken, denk ik.
    Als je erover wilt praten mag je mij wel een berichtje sturen.


    Alis volat propriis

    Je moet het gewoon vertellen aan je ouders waarmee je zit. Je ouders zullen heus niet dingen zeggen als "stel je niet aan" of iets in die trend.
    Als je er echt mee zit moet je het aan iemand vertellen, anders krop je alles alleen maar op en raak je nog dieper in de put.


    La credenza è una medicina contro il timore

    Dit soort verschijnselen hebben veel pubers. Het hoeft geen ADD te zijn, het kan er ook mee te maken hebben dat je lichaam verandert. In ieder geval zal een bezoekje aan de dokter handiger zijn. Je kunt natuurlijk niet zelf een diagnose gaan stellen en er van uit gaan dat het wel zo moet zijn.


    Life is hard and then we die

    Kun je niet weten daarvoor moet je een test ondergaan want als dat zo is. Dan heb ik ook ADD


    You can run but not hide