• (Novum) - Een Nederlandse onderzoeker is overtuigd dat de Ark van Noach is gevonden. In het Reformatorisch Dagblad zegt Gerrit Aalten dat de ark op vier kilometer hoogte op de berg Ararat in het oosten van Turkije ligt. Hij is bedolven onder ijs en rotsachtige grond. Uit een test zou blijken dat het hout 4800 jaar oud is.

    Een onderzoeksteam van Chinese en Turkse documentairemakers is de nog intacte ark binnengegaan. Dinsdagmiddag presenteerden zij en een functionaris van de Turkse overheid de onderzoeksresultaten op Kasteel De Vanenburg in Putten. In buitenlandse media sprak Aalten al eerder over de vondst. De universiteit van Oxford deed zijn beweringen echter al snel af als 'onzin'.

    Aalten is aan het team toegevoegd omdat hij al 35 jaar onderzoek doet naar mogelijke resten van het schip. De ingang lag drie meter onder de grond en moest volgens Aalten worden uitgegraven.

    Binnen vonden de onderzoekers volgens Aalten ruimten die lijken op stallen. Een balk met acht pinnen met vierkante koppen is volgens hem bedoeld om dieren aan vast te binden. Ook zijn er deurtjes van een meter bij een halve meter waar alleen dieren door kunnen.

    Aardewerken schalen die er liggen dienden volgens hem als voederbakken. Duizenden witte bolletjes op de grond zouden voedselresten zijn. Toen een onderzoeker tijdens de speurtocht door het bouwwerk uitgleed, belandde hij aan het eind van een gang. Daar kon hij volgens Aalten zes meter naar boven en zes meter naar beneden kijken. "Dan denk je aan een flatachtig gebouw."

    Op de hoeken van het hout zit een zwarte substantie. "We weten vanuit de bijbel dat de ark met pek was afgewerkt", zegt Aalten in de krant. Volgens hem gebruikt god de onderzoekers om de wereld te laten zien dat hij is geïnteresseerd in het behoud van mensen.

    Bron: Nieuws.nl

    Wat denken jullie? Volgens mij is het gewoon een oude boot die ze dan maar meteen als 'Ark van Noach' bestempeld hebben. Maar dit nieuws is wel heel apart.


    I clicked my heels and wished for you.

    Hoe kan je lopen in zo'n oude boot? Zelfs als hij ingevroren of zoiets is, zou hij uit elkaar getrokken moeten zijn door ijsverschuivingen. ZElfs als dat dan allemaal niet klopt, dan was het msschien een veetransport ofzo? En is dat ding later naar boven vervoerd. Of de oude turken hebben er een nagebouwd.


    Alis volat propriis

    Ik weet het niet, het klinkt wel een beetje maf.


    your eyes are like stars in the night.

    Het klinkt mag, maar je weet het maar nooit. Ik zou het best kunnen geloven.


    -

    Ik wil het wel geloven, maar onderzoekers zeggen zoveel dat je niet meer weet wat echt waar is.


    .

    Poseidon schreef:
    Ik weet het niet, het klinkt wel een beetje maf.


    Hope goes lost but never dies.

    Poseidon schreef:
    Ik weet het niet, het klinkt wel een beetje maf.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Marilena schreef:
    Ik wil het wel geloven, maar onderzoekers zeggen zoveel dat je niet meer weet wat echt waar is.


    What's the point of living, when there's no death?

    Poseidon schreef:
    Ik weet het niet, het klinkt wel een beetje maf.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    pompiedompim schreef:
    Het klinkt mag, maar je weet het maar nooit. Ik zou het best kunnen geloven.


    *insert philosophical cringe expression here*