• Ok, zoals veek al weten zit mijn tweeling aan de drugs - en nee ik wil niemand hier mee lastig vallen dus lees dit niet als je niet tegen drugs problemen kunt. Hij is nogal ernstig verslaafd geraakt sinds zijn 13e. We zijn nu dus 16. Dit mag raar klinken maar ik wil nou wel eens weten wat er zó geweldig is aan cocaïne dat hij me na alles nog steeds pijn blijft doen met het feit dat hij zowat dood gaat, door gewoon weer drugs te gebruiken, constant. Ik snap dat het verslavend is aangezien ik natuurlijk wel het één en ander weet over cocaïne. Maar ik wil meer weten dan feiten, ik wil weten hoe het is om eens cocaïne te gebruiken, wat er nou zo leuk aan is. Wat denken jullie, zou het dom zijn om voor één keer cocaïne uit te proberen? Ook al blijft dit maar bij één keer?


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Sid schreef:
    Ik zou het niet doen. Cocaïne is een harddrug, niet zomaar een beetje weed tussen een joint.


    Weet ik, ik weet er zowat alles van behalve hoe het voelt onder invloed. En dat wil ik nou juist weten.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Ik zou het niet doen. Cocaïne kan je al na 1x verslaafd aan raken.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Haha, we zullen maar niet in discussie gaan over het begrip lichamelijk verslaving ='] Want daar gaat het hier niet om.

    Ik kan je hier niet om veroordelen, want ik begrijp die drang écht heel goed. Het is niet écht verstandig, maar toch wil je het weten en dat is begrijpelijk. Het is ook goed, dat je iemand hebt die je kunt vertrouwen, mocht je het gaan doen. Nouja, ik hoop dat je een beslissing kunt maken en dat, als je kiest om het te doen, het dan allemaal goed zal gaan.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Soldier schreef:
    Een vriend die vroeger Cocaïne nam zei dat Cocaïne erg lekker voelt, dat het een kick geeft, ofzoiets. Maar ik zou er zelf niet aan beginnen. Die vriend kreeg anorexia (maar hij is erover heen gekomen). Gewoon nooit proberen, het zal vast enorm verslavend zijn.


    Dat van je vriend vind ik echt héél erg. Knap van hem dat hij er over heen is. En ja, cocaïne is een hele kick doordat het een aantal stofjes in je hersenen extra laat produceren. Daardoor krijg je veel energie, gaat je hart sneller en harder kloppen, word je zelfverzekerder en actiever, je krijgt zin om dingen te doen en dat soort dingen. Alleen de gevolgen van verslaafd raken zijn heel erg. En ik weet niet hoe verslavend het is, ik snap wel waarom, maar ik denk wel dat ik zoeits bij één keer zou laten.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Stuiterbal schreef:
    Ik zou het niet doen. Cocaïne kan je al na 1x verslaafd aan raken.


    Kán, hoeft niet. Ik zag hoe mijn tweeling er verslaafd aan raakte. Maar ik zag ook hoe zijn beste vriend het gebruikte zonder er verslaafd aan te raken.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Nee ik raad het je echt af om het te proberen. Bijna niks van wat je probeert blijft bij 1 keer.


    -

    Darth schreef:
    (...)

    Kán, hoeft niet. Ik zag hoe mijn tweeling er verslaafd aan raakte. Maar ik zag ook hoe zijn beste vriend het gebruikte zonder er verslaafd aan te raken.

    Dat zeg ik, het kan. Ik ben sowieso tegen harddrugs, maar daar heb ik mijn redenen voor. Als jij het wil proberen om te weten hoe het is, en je denkt de kracht te hebben om er daarna vanaf te blijven, dan moet je het doen. Maar ik persoonlijk zou het niet doen.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Maserati schreef:
    Haha, we zullen maar niet in discussie gaan over het begrip lichamelijk verslaving ='] Want daar gaat het hier niet om.

    Ik kan je hier niet om veroordelen, want ik begrijp die drang écht heel goed. Het is niet écht verstandig, maar toch wil je het weten en dat is begrijpelijk. Het is ook goed, dat je iemand hebt die je kunt vertrouwen, mocht je het gaan doen. Nouja, ik hoop dat je een beslissing kunt maken en dat, als je kiest om het te doen, het dan allemaal goed zal gaan.


    Nee inderdaad, het is maar net wat je onder een lichamelijk verslaving verstaat. x'D

    In ieder geval bedankt voor je mening. Betekend veel voor me. Ik zal proberen mijn verstand te gebruiken en ALS ik dit wil proberen dat ik me dan niet depressief voel en dat er iemand bij is die ik kan vertrouwen. Op die manier heb ik de minste kans verslaafd te raken. Maar ja, dat komt wel goed. Ik ben persoonlijk een stuk bezorgder om mijn tweeling.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Stuiterbal schreef:
    (...)
    Dat zeg ik, het kan. Ik ben sowieso tegen harddrugs, maar daar heb ik mijn redenen voor. Als jij het wil proberen om te weten hoe het is, en je denkt de kracht te hebben om er daarna vanaf te blijven, dan moet je het doen. Maar ik persoonlijk zou het niet doen.


    Dat kan ik me voorstellen. Ik ben ook helemaal tegen drugs - ondanks dat ik wel eens soft drugs gehad heb maar ik vond dat niet erg geweldig ofzo - dus een verslaving zit er bij mij niet echt in. Ik wil gewoon weten hoe het is om eens cocaïne te gebruiken, daar zal het dan ook bij blijven.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Darth schreef:
    (...)

    Dat kan ik me voorstellen. Ik ben ook helemaal tegen drugs - ondanks dat ik wel eens soft drugs gehad heb maar ik vond dat niet erg geweldig ofzo - dus een verslaving zit er bij mij niet echt in. Ik wil gewoon weten hoe het is om eens cocaïne te gebruiken, daar zal het dan ook bij blijven.

    Ik heb wel eens wiet gerookt, maar daar vond ik ook niet zoveel aan. Maar ik heb gezien hoe er drugs je leven kapot kunnen maken, daarom raad ik het af.
    Maar nogmaals, als jij denkt dat je het kan en je wilt het echt, dan is dat volledig je eigen keuze (:


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Genius schreef:
    Nee ik raad het je echt af om het te proberen. Bijna niks van wat je probeert blijft bij 1 keer.


    Dat is waar. Maar cocaïne kun je ook gewoon gebruiken voor bijvoorbeeld feestjes, zoals veel mensen doen, dus het is niet meteen dat je verslaafd bent als je het meer dat één keer gebruikt. Ik maak me eerlijk gezegd niet echt zorgen over mijzelf, ik wil alleen maar weten hoe het is.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Én misschien begon het bij jou tweeling ook met te proberen..


    Some people make the world special just by being in it

    Stuiterbal schreef:
    (...)
    Ik heb wel eens wiet gerookt, maar daar vond ik ook niet zoveel aan. Maar ik heb gezien hoe er drugs je leven kapot kunnen maken, daarom raad ik het af.
    Maar nogmaals, als jij denkt dat je het kan en je wilt het echt, dan is dat volledig je eigen keuze (:


    Ja ik heb dat ook gezien, bij mijn eigen tweelingbroer. Dus ik weet wel wat het is als je verslaafd raakt, ik bedoel, wat het met je doet. Daarom kijk ik ook wel uit hoor.

    Bedankt.^^


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Ferb schreef:
    Én misschien begon het bij jou tweeling ook met te proberen..


    Nee, bij hem begon het door een paar verkeerde vrienden van hem. Hij was depressief en wist hoe veel beter je je voelt van cocaïne. hij heeft eht nooit gebruikt om het te proberen, hij wis precies waar hij mee bezig was, zelfs wat het met je kan doen. Hij kwam gewoon ernstig aandacht te kort waardoor hij dit feit negeerde. En toen hij wist dat hij geadopteerd was en zijn tweelingbroer in Amerika zat is hij hier aan begonnen.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Darth schreef:
    (...)

    Nee, bij hem begon het door een paar verkeerde vrienden van hem. Hij was depressief en wist hoe veel beter je je voelt van cocaïne. hij heeft eht nooit gebruikt om het te proberen, hij wis precies waar hij mee bezig was, zelfs wat het met je kan doen. Hij kwam gewoon ernstig aandacht te kort waardoor hij dit feit negeerde. En toen hij wist dat hij geadopteerd was en zijn tweelingbroer in Amerika zat is hij hier aan begonnen.

    Oké, maar dan nog. Je weet wat ik bedoel.. (krul)


    Some people make the world special just by being in it