• Zijn verfuckt. =[

    Ja, serieus. Ik heb al enkele jaren suizen / last van getuut in mijn oren. Het was nooit héél erg, ik dacht altijd dat het normaal was. Maar dat is dus niet zo. Het is een teken van gehoorschade en het gaat nooit meer weg. Het laatste jaar is het best wel erg geworden, waardoor ik nu zeg maar driekwart van mijn tijd met barstende hoofdpijn rondloop.

    Echt vreselijk, ik wordt echt gek van dat getuut. Vooral de gedachte dat het voor altijd is en waarschijnlijk alleen maar erger zal worden, staat me niet zo aan.

    Maar die hoofdpijn valt opzicht nog mee te leven als ik mezelf vol stop met pijnstillers. Het grote probleem is ook dat je evenwichtsorgaan ergens aan je oren zit.

    Ik heb echt een heel slecht evenwicht. Ik weet bijvoorbeeld nog heel goed dat telkens ik met de fiets naar school reed, ik wel twee à drie keer per dag omver viel. Als de bus stopt, moet ik vaak ook veel moeite doen om recht te blijven. Als ik bijvoorbeeld de 1500m met gym op de atletiekpiste moet lopen, val ik in de bochten áltijd opzij. Als iemand tegen me aanloopt, val ik gegarandeerd en ga zo maar door.

    Naja, daar leer je wel mee leren, maar nu ik erachtergekomen ben dat het getuut in m'n oren nooit meer weg zal gaan en dat evenwichtsprobleem daaraan gelinkt kan worden, vind ik het niet meer zo leuk. =|

    Moet dus dringend daar de dokter, maar heb nu écht geen tijd wegens aankomende examens. Dus dat wordt de examenperiode ingaan met tutende oren en barstende hoofdpijn. =/

    Whoopie. ._.


    ah, arme jij. Ik weet hoe je je voelt. Ik heb al zelf een gehoorprobleem sinds mijn geboorte. En soms gaan mijn oren dan piepen. En i kwordt daar vet gek van.


    SLOAN.

    Aww da's wel erg.

    Maar weetje zeker dat het niet meer over kan gaan en heb je al aan buisjes gedacht? De idee van buisjes in je oren is inderdaad niet leuk maar misschien werkt het wel =/

    Sterkte(flower)


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    --' Das niet leuk. Mijn vader heeft dat ook, en das zooo vervelend maarjha jij bent nog jong. Maar luister je harde muziek ofso.. ?


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    Dit is tinitus dat je hebt. Daar hebben we de afgelopen weken over gehoord.
    Jeetje ik zou gek worden.
    Dat getuut gaat dus nooit meer weg.. maar door een elektrode die in je hersenen wordt geplaatste en een batterijtje in je buik kan het wel verholpen worden. Maar die operatie is nog meer een soort van experiment.
    Wat erg dat je er nu al last van hebt. Er zijn mensen die hierom zelfmoord plegen omdat het gewoon te erg is.
    1 tip: bescherm voor altijd goed je oren!

    ImNotOkay schreef:
    Aww da's wel erg.

    Maar weetje zeker dat het niet meer over kan gaan en heb je al aan buisjes gedacht? De idee van buisjes in je oren is inderdaad niet leuk maar misschien werkt het wel =/

    Sterkte(flower)

    Nee, deze gehoorschade is niet te genezen. =[
    Toch bedankt. <3

    Dat heeft mijn oma ook al heel haar leven, zij zegt ook dat het verschrikkelijk is.

    Sterkte ermee (flower)


    Alis volat propriis.

    Penotti schreef:
    --' Das niet leuk. Mijn vader heeft dat ook, en das zooo vervelend maarjha jij bent nog jong. Maar luister je harde muziek ofso.. ?

    Nee, niet echt. =/

    Maar met bijna al mijn zintuigen is wel iets mis. :')

    Mijn ogen zijn slecht, mijn oren zijn verkloot, mijn smaakdinges verafschuwen bijna alles, ... =']

    Finished schreef:
    Dit is tinitus dat je hebt. Daar hebben we de afgelopen weken over gehoord.
    Jeetje ik zou gek worden.
    Dat getuut gaat dus nooit meer weg.. maar door een elektrode die in je hersenen wordt geplaatste en een batterijtje in je buik kan het wel verholpen worden. Maar die operatie is nog meer een soort van experiment.
    Wat erg dat je er nu al last van hebt. Er zijn mensen die hierom zelfmoord plegen omdat het gewoon te erg is.
    1 tip: bescherm voor altijd goed je oren!

    Ja, weet ik. Had het ook al eens opgezocht. =/
    Naja, ik zal nooit alleen zijn, want het getuut zal mij áltijd vergezellen. :Y)

    Kun je echt niet eventjes langs de dokter langsgaan, gewoon even tijd maken daarvoor. Want ik denk echt wel dat je het niet zomaar mag laten voorbijgaan; Ik bedoel, het kan echt wel rap erger worden. Mijn mama heeft ook zoiets like that, en een leerkracht van mij ook. Zij kan soms tijdens het lesgeven ook niet meer goed blijven staan en moet zich dan ergens aan vasthouden. Maar mijn mama, en zij hebben een soort ziekte. Die gelinkt is aan evenwicht en je oren, die suizingen. Ik weet niet juist hoe die heet.. maar het is (volgens mij) wel iets serieus.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2010 - 19:36 ]


    Some people make the world special just by being in it

    Ferb schreef:
    Kun je echt niet eventjes langs de dokter langsgaan, gewoon even tijd maken daarvoor. Want ik denk echt wel dat je het niet zomaar mag laten voorbijgaan; Ik bedoel, het kan echt wel rap erger worden. Mijn mama heeft ook zoiets like that, en een leerkracht van mij ook. Zij kan soms tijdens het lesgeven ook niet meer goed blijven staan en moet zich dan ergens aan vasthouden. Maar mijn mama, en zij hebben een soort ziekte. Die gelinkt is aan evenwicht en je oren, die suizingen. Ik weet niet juist hoe die heet.. maar het is (volgens mij) wel iets serieus.

    Menière ofzo, niet? :')

    Maar indeed, dat is écht een kutaandoening. Al denk ik niet dat ik dat heb ofzo, want heb je dan ook niet heel vaak last van draaierigheid?

    Prodigy schreef:
    (...)
    Nee, niet echt. =/

    Maar met bijna al mijn zintuigen is wel iets mis. :')

    Mijn ogen zijn slecht, mijn oren zijn verkloot, mijn smaakdinges verafschuwen bijna alles, ... =']

    Jeetje oke ;o, sterkte ;3 Maar me vader slaapt 's nachts met oordopjes -met geluid- in, ik weet nie of je daar 's nachts ook last van hebt? Anders kan je dit doen.


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    Prodigy schreef:
    (...)
    Menière ofzo, niet? :')

    Maar indeed, dat is écht een kutaandoening. Al denk ik niet dat ik dat heb ofzo, want heb je dan ook niet heel vaak last van draaierigheid?[/i]

    Ja ja ja! Dat was het. Ghéhe. En ja, inderdaad, ook draaierigheid. Maar dat had mijn mama eerst niet, nu dus wel soms.

    En eigenlijk hé, ben ik jou schrik aan het opjagen. Dat is niet de bedoeling hoor. Vast heb je dat inderdaad ook niet. Maar ik zou echt wel zo rap mogelijk naar de dokter proberen te gaan.


    Some people make the world special just by being in it

    Je evenwicht orgaan zit in je hoorgangstelsel. En langs de dokter gaan is niet zo makkelijk, aangezien je minstens 3 weken moet wachten voor een doktersbezoek bij de KNO. Oke ik overdrijf, maar het uurt lang.

    Om even de antwoorden te beantwoorden lol ><


    SLOAN.

    Ferb schreef:
    (...)
    Ja ja ja! Dat was het. Ghéhe. En ja, inderdaad, ook draaierigheid. Maar dat had mijn mama eerst niet, nu dus wel soms.

    En eigenlijk hé, ben ik jou schrik aan het opjagen. Dat is niet de bedoeling hoor. Vast heb je dat inderdaad ook niet. Maar ik zou echt wel zo rap mogelijk naar de dokter proberen te gaan.

    Ghehe, nou, ik mag hopen dat ik het niet heb, want dan ga ik niet lachen. :Y)

    Alleen als ik dan niet meer moet meedoen met gym. :9~ -kidding, als je dat hebt, ben je zwaar gekloot, om het zo maar even te zeggen. =/-

    Penotti schreef:
    (...)
    Jeetje oke ;o, sterkte ;3 Maar me vader slaapt 's nachts met oordopjes -met geluid- in, ik weet nie of je daar 's nachts ook last van hebt? Anders kan je dit doen.

    Haha, ja, doe ik soms. Héle rustige en zachte muziek 's nachts zorgt ervoor dat ik me niet op dat gesuis focus en dat helpt heel erg! :'D