• Ik heb mijn schoolwerk heel erg verwaarloosd, en dat is dom. Heel, heel, heel, heel erg dom. En nu zie ik de consequenties ervan in, en wel ja, stuur Yuara vooral naar het VMBO.
    Worst. Idea. Ever.
    Ik weet niet hoe dat in de rest van het land zit, maar bij ons in het VMBO een grote massa ordinair gespuis. En ik zou het echt niet zeggen als ik het niet zelf zou weten!
    Het is écht geen vooroordeel, en ik weet dat het allemaal vast wel aardige men- nee, eigenlijk niet.
    Ik ben in de eerste op HAVO gepest. In mijn brugklas periode werd er wel eens gevochten. En raad eens? Iedereen, ik zweer het je, die dat deed, zit nu op het VMBO.
    Havo leerlingen vechten bij ons niet tegen elkaar. Als Havo leerlingen ruzie hebben, word het VMBO erbij gehaalt.
    Je word bij ons op het VMBO heel hard gepest als je ook maar een beetje anders bent; En geloof mij, dat ben ik.
    En het beste eraan is, als ik mijn mond opentrek, heb ik S. op m'n dak want we hadden in de brugklas altijd ruzie. En zij is net degene die Havo leerlingen in elkaar komt slaan.
    Bovendien is het VMBO bij ons zo'n school waar je een type voor moet zijn. En geloof me, ik ben geen VMBO type!
    Die man waarmee ik een gesprek had stond al te kijken om mijn woordkeuze (die hier nogal slecht en verwaarloosd is, maar ik ben heel goed in intelligent overkomen.)
    De mensen die er zitten (in leerjaar 3, want daar word ik ingepleurt) kunnen nauwelijks Engels, terwijl mijn Engelse woordenschat een stuk groter is dan mijn Nederlandse.
    En ohmygod, dit is zo'n enorm lulverhaal, maar ben zo bang om naar het VMBO te gaan... Echt doodsbang.
    En ik mag niet blijven zitten omdat ik dan 15 ben als ik opnieuw in de 2e zit, want ik ben al eens blijven zitten in groep 6.
    Maar het beste eraan is, is dat als ik leer, ik makkelijk een 8 of 9 haal. Behalve voor Natuurkunde en Wiskunde natuurlijk, want daar ben ik slecht in.
    En ik weet niet wat het nut van dit topic is, maar ik heb respect voor je al je ál mijn gelul hebt gelezen. En misschien weet ik niet, zelf wat ervaring met het VMBO of wat tips?
    (De kans dat ik naar VMBO ga is 90, en dat ik blijf zitten 10%...)
    Save me, saaaaaave me! D:

    Hee, en ik probeer niemand die vmbo doet te beledigen, hoor. Maar hier bij ons in Maastricht is het wel het geval, en zoals ik al zei; ik spreek uit ervaring. Vrienden van mijn ouders werken daar en een vriend van me zit daar ook. (:
    So; I am not trying to offend anyone!

    [ bericht aangepast op 16 juni 2010 - 15:10 ]


    You move me ......... Kurt

    Kan je niet van school veranderen (niet dat dat leuk is) en daar starten in HAVO 4? Dat doen heel veel mensen bij mij op school die dreigen te blijven zitten.


    I am an idiot, I move.

    Het is natuurlijk wel je eigen schuld, dus daaraan zijn consequenties verbonden.

    Maar als ik jou was zou ik de standpunten die je net hebt opgenoemd eens even heel goed duidelijk gaan maken aan de mensen die daarover gaan, misschien dat ze dan inzien dat het echt niks gaat worden?

    En op het VMBO kan het uiteindelijk ook leuk worden hoor, je moet je gewoon niks aantrekken van die mensen (:


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Kun je niet zelf kiezen of je het jaar over wilt doen, of dat je naar andere school wilt? ö
    Bij ons wel namelijk..

    Maarja, als je echt naar VMBO moet, dan kun je daar denk ik niet zoveel aan doen?


    http://ciinderella-.tumblr.com/

    Hmm.. Een vriendin van mij dreigt ook naar het VMBO te gaan, maar dat wil ze écht niet [No offence voor de mensen die vmbo doen, dit is gewoon een voorbeeld]. Dus als je nu écht hard gaat proberen, en de leraren zien het, kun je misschien met ze gaan overleggen of je alsjeblieft naar havo mag :]. Dan doen ze bij ons ook, ze heten bij ons de twijfelgevallen :'d.
    Anyways, succes :]


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Carcass schreef:
    Hmm.. Een vriendin van mij dreigt ook naar het VMBO te gaan, maar dat wil ze écht niet [No offence voor de mensen die vmbo doen, dit is gewoon een voorbeeld]. Dus als je nu écht hard gaat proberen, en de leraren zien het, kun je misschien met ze gaan overleggen of je alsjeblieft naar havo mag :]. Dan doen ze bij ons ook, ze heten bij ons de twijfelgevallen :'d.
    Anyways, succes :]

    Dat ben ik nu ook aan het doen, en guess what? Allemaal achten en negens. Maar ik heb 2,9 verliespunten teveel, en mijn mentor wil geen woordje voor me doen omdat ik mijn best bij wiskunde niet doe. Like, wtf?


    You move me ......... Kurt

    Highway schreef:
    Het is natuurlijk wel je eigen schuld, dus daaraan zijn consequenties verbonden.

    Maar als ik jou was zou ik de standpunten die je net hebt opgenoemd eens even heel goed duidelijk gaan maken aan de mensen die daarover gaan, misschien dat ze dan inzien dat het echt niks gaat worden?

    En op het VMBO kan het uiteindelijk ook leuk worden hoor, je moet je gewoon niks aantrekken van die mensen (:

    Ik ben vorig jaar ook van HAVO naar VMBO gegaan en bij ons is er veeeeeel meer respect op VMBO. Althans, dat vind ik.
    En sorry dat ik het zeg, maar je komt nu net over alsof iedereen die VMBO doet slecht is in Engels en asosociaal gedrag vertoont.. Not true. .___.
    Niet aanvallend bedoeld, hoor.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    ik wil je niet de grond in boren , maar je krijgt in deze wereld niets voor niets : )


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Ohgosh, ik voel me nu zó hard aangesproken! Maar om nou de VMBO-leerlingen daar de schuld van te geven vind ik wel een beetje bullshit, want op bijna elke school komt zoiets volgens mij wel voor. (Oke, behalve dan als het van die hele strenge zijn, maar toch)
    Ze zijn heus niet allemaal zo erg daarin, ik ben zo ook niet en ik kon eigenlijk ook gewoon naar HAVO. (Als ik beter mijn best had gedaan op basis en whatever, maar kreeg nooit ondersteuning... whatever, we hebben het nu niet over mij.)
    In ieder geval, probeer het gewoon? Je weet het nooit. Break a leg!
    P.s. Ik ben heel erg goed in engels, hoor. Zoals ik al zei, iedereen is daarin anders, sommige zijn er slecht in en sommige juist heel goed. Dat heeft niets met het VMBO te maken.

    [ bericht aangepast op 16 juni 2010 - 15:10 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    IvoryCoast schreef:
    Ik ben vorig jaar ook van HAVO naar VMBO gegaan en bij ons is er veeeeeel meer respect op VMBO. Althans, dat vind ik.
    En sorry dat ik het zeg, maar je komt nu net over alsof iedereen die VMBO doet slecht is in Engels en asosociaal gedrag vertoont.. Not true. .___.
    Niet aanvallend bedoeld, hoor.

    Nee nee, dat is echt niet zo! Maar bij ons, Maastricht = klein k*utdrop = 99,9% van die ordinaire mensen en geloof me ik ben hier opgegroeid en ik mag dat zeggen, is dat wel zo. Ik zei al; Ik weet niet hoe dat in de rest van het land zit. (:


    You move me ......... Kurt

    Ga naar een andere school?


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    Ga naar een andere school?


    Only losers can act the way you do

    VMBO is ook gewoon kut :'D Nee grapje, ik kom zelf van het VMBO af en bij mij is het echt niet zo erg als ik van andere mensen hoor. Bij mij is het gewoon allemaal respectvol tegen elkaar -okee niet altijd maar dat is overal zo-. Maar ik zou niet weten wat je moet doen want ja het is wel je eigen schuld ..


    -

    Haha oke.. Ik voel me zó erg aangesproken. (':
    & ik weet, je wilt niemand hiermee beledigen; maar het zijn niet alleen de VMBO-leerlingen die zo zijn. Want ik ken genoeg mensen die HAVO doen & die ook pesten, of nouja; niet dat ik nou zo'n pestkop ben. Maar ik hoop dat je me snapt. (':
    Het komt er gewoon op neer, dat het hier net op lijkt dat je mensen echt gaat vooroordelen.
    & euhm, je bent dus eigk bang dat je gepest wordt & daarom wil je niet naar het VMBO?
    Nou, ik zou als ik jou was me niet laten kennen. Je laat je toch niet over je heen lopen? Stand up for yourself. -God, wat voel ik me toch slim, ookal zit/zat ik op VMBO.-
    & over dat engelse gebeuren, ik ben supergoed in engels. Of in iedergeval mensen zeggen dat tegen me; en ik wil heel goed engels kunnen omdat ik later in New York wil wonen..
    & je moet er voor werken wat je wilt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Never mind.

    [ bericht aangepast op 16 juni 2010 - 16:51 ]


    Life is hard and then we die